Gå til innhold

Han tok på meg når sov.. 😔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis en vilt fremmed kommer og bare putter fingre opp i en kvinnes vagina for eks på byen, så er det ekstremt. Men her lå de i samme seng. Og Hi har hoppet ut av tråden. Så jeg vet ikke om han la seg inntil og for eks strøk først. Og har ikke hørt hans versjon. Så derfor vet vi ikke nok til å vite noe mer om detaljer i denne saken.  

Anonymkode: 76c76...ed2

Herregud, kutt nå ut med å legge skylden over på hi

Anonymkode: 6ea48...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det handler ikke om å forsvare noen som helst. Men hvis alle slike seksuelle missforståelser/dumme avgjørelser skal bli sett på som voldekt, så kommer ikke et mannfolk til å tørre å prøve seg på en kvinne noen gang igjen. Er du i det hele tatt klar over hvor mye å få en anmelding om voldekt kan ødelegge for en manns liv? Ja, så klart skal de som begår overgrep få sin straff eller bli satt på plass. Og jeg skjønner godt at dette føltes ubehagelig for HI. Men dette er i mine øyne noe som ikke bør blåses opp til en stor sak, sammenlignet med de som begår voldekt i den form at de ikke stopper og går hele veien. Blir alle småsaker anmeldt, så tror jeg kvinner mister sin troverdighet, når det kommer til alvorlige seksuelle overgrep. Se også på Meetoo, hvor flere missliker kampanjen, fordi "alt" blir til Meetoo. 

Anonymkode: 76c76...ed2

Enig! SÅ enig!

Anonymkode: 1819a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi har blitt invadert og hennes personlige grense er overskredet. Teknisk kan det kanskje kalles voldtekt. Men å si til hi at «du er voldtatt» med store bokstaver og rope politi og voldtektsmottak, tror dere virkelig det vil hjelpe hi å komme seg videre i livet?

Og så syns jeg godt vi kan diskutere litt grenser generelt, uten å drive victimblaiming. Det er åpenbart at både hi og kameraten tok en dårlig avgjørelse om å dele seng. Dette er en veldig sårbar situasjon, særlig når man legger til alkohol at begge må ta forholdsregler for å unngå trasige situasjoner. 

Eneste mannen jeg har delt seng med unntatt sexpartnerne mine er sønnen min, broren min og svigerfar på 70. Poenget mitt er ikke å klandre hi men å problematisere dette med grenser i vår liksom så sexfrigjorte tid.

Anonymkode: 3f6d3...a2b

Så hvis broren din eller svigerfar stappet fingrene sine opp i deg, så hadde ikke det vært et overgrep, siden du frivillig delte seng med de?

Anonymkode: 6ea48...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det handler ikke om å forsvare noen som helst. Men hvis alle slike seksuelle missforståelser/dumme avgjørelser skal bli sett på som voldekt, så kommer ikke et mannfolk til å tørre å prøve seg på en kvinne noen gang igjen. Er du i det hele tatt klar over hvor mye å få en anmelding om voldekt kan ødelegge for en manns liv? Ja, så klart skal de som begår overgrep få sin straff eller bli satt på plass. Og jeg skjønner godt at dette føltes ubehagelig for HI. Men dette er i mine øyne noe som ikke bør blåses opp til en stor sak, sammenlignet med de som begår voldekt i den form at de ikke stopper og går hele veien. Blir alle småsaker anmeldt, så tror jeg kvinner mister sin troverdighet, når det kommer til alvorlige seksuelle overgrep. Se også på Meetoo, hvor flere missliker kampanjen, fordi "alt" blir til Meetoo. 

Anonymkode: 76c76...ed2

Dette blir for dumt. Det er svært enkelt å unngå en slik misforståelse. Hva med å forsikre seg om at hun er våken, f.eks? 

De aller fleste menn skjønner at det ikke bare er å dytte hånda ned i trusa på damer. Og de få som tror dette er et gangbart sjekketriks - de har et kvinnesyn som bør korrigeres. 

Det må bli slutt på å betrakte menn som gorillaer som ikke kan styre seg og som ikke skjønner bedre. Metoo-kampanjen har kanskje ført til at det ikke er så lett å slippe unna med trakassering, selv om det på deg høres ut som om vi bør tåle litt grafsing og tafsing i ny og ne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så hvis broren din eller svigerfar stappet fingrene sine opp i deg, så hadde ikke det vært et overgrep, siden du frivillig delte seng med de?

Anonymkode: 6ea48...90e

Så lenge de passer på å slutte når hun våkner, så er det en bagatell og ikke noe å lage oppstyr rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, the amazing spidermamma skrev:

Så lenge de passer på å slutte når hun våkner, så er det en bagatell og ikke noe å lage oppstyr rundt. 

En bagatell? Hallo? Det er jo noe hun må regne med, hun har jo tross alt frivillig lagt seg i samme seng som de!  Det skulle faktisk bare mangle om de ikke gjorde det, hun har jo signalisert at hun vil det!

Anonymkode: dd699...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Så lenge de passer på å slutte når hun våkner, så er det en bagatell og ikke noe å lage oppstyr rundt. 

Trenger ikke misforstå med vilje. Sier ikke at dette er his feil. Men ønsker å problematisere hvem/når/hvor vi legger oss i seng med motsatt kjønn. Grenser! Og at dette er begge parters ansvar å ta en vurdering på. IKKE bare kvinnen. 

Det er forskjell på å dele seng med broren sin på hotellopphold i forbindelse med en begravelse og den settingen hi beskriver. Alle må ta sin egen vurdering, og det er lov å bruke hodet.

Ulik setting= ulik risiko.

Dette skjønner dere hvis dere gidder, OK?

Anonymkode: 3f6d3...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trenger ikke misforstå med vilje. Sier ikke at dette er his feil. Men ønsker å problematisere hvem/når/hvor vi legger oss i seng med motsatt kjønn. Grenser! Og at dette er begge parters ansvar å ta en vurdering på. IKKE bare kvinnen. 

Det er forskjell på å dele seng med broren sin på hotellopphold i forbindelse med en begravelse og den settingen hi beskriver. Alle må ta sin egen vurdering, og det er lov å bruke hodet.

Ulik setting= ulik risiko.

Dette skjønner dere hvis dere gidder, OK?

Anonymkode: 3f6d3...a2b

Amen!

Anonymkode: 1819a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En bagatell? Hallo? Det er jo noe hun må regne med, hun har jo tross alt frivillig lagt seg i samme seng som de!  Det skulle faktisk bare mangle om de ikke gjorde det, hun har jo signalisert at hun vil det!

Anonymkode: dd699...4c3

Selvfølgelig er det noe å lage oppstyr om, det skulle bare mangle. Men RISIKOEN for at noe slikt skjer er SOM REGEL mye mindre i de settingene jeg skisserer.

Og det er det kanskje litt greit å tenke over. Før man legger seg i seng sammen. For begge.

Burde være barnelærdom.

Anonymkode: 3f6d3...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trenger ikke misforstå med vilje. Sier ikke at dette er his feil. Men ønsker å problematisere hvem/når/hvor vi legger oss i seng med motsatt kjønn. Grenser! Og at dette er begge parters ansvar å ta en vurdering på. IKKE bare kvinnen. 

Det er forskjell på å dele seng med broren sin på hotellopphold i forbindelse med en begravelse og den settingen hi beskriver. Alle må ta sin egen vurdering, og det er lov å bruke hodet.

Ulik setting= ulik risiko.

Dette skjønner dere hvis dere gidder, OK?

Anonymkode: 3f6d3...a2b

Men de stakkars mannfolka trenger ikke skjønne norsk lov. Eller de gidder kanskje ikke skjønne? 

Eller kanskje det er du som ikke gidder å skjønne?

Anonymkode: dd699...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det noe å lage oppstyr om, det skulle bare mangle. Men RISIKOEN for at noe slikt skjer er SOM REGEL mye mindre i de settingene jeg skisserer.

Og det er det kanskje litt greit å tenke over. Før man legger seg i seng sammen. For begge.

Burde være barnelærdom.

Anonymkode: 3f6d3...a2b

Barnelærdom burde være at seksuelt samvær krever samtykke. 

Men for all del, jeg ser at du konsekvent legger ansvaret over på kvinnen. Du gir deg ikke! Takket være sånne som deg vil det ta årevis å få igjennom at kvinner skal ha 100% rett til å bestemme over egen kropp. Du, og kvinner som deg, er i dag de største hindrene mot å ansvarliggjøre menn for deres uønskede seksuelle handlinger.

Den eneste gode nyheten her er at dere kommer til å miste flere og flere tilhengere etter hvert. Heldigvis er det stadig flere som ansvarliggjør mennene og gir kvinner full råderett over egen kropp. Kanskje den generasjonen som kommer etter oss vil få oppleve dette. Det håper jeg for mine døtre og sønners skyld. 

Anonymkode: dd699...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det noe å lage oppstyr om, det skulle bare mangle. Men RISIKOEN for at noe slikt skjer er SOM REGEL mye mindre i de settingene jeg skisserer.

Og det er det kanskje litt greit å tenke over. Før man legger seg i seng sammen. For begge.

Burde være barnelærdom.

Anonymkode: 3f6d3...a2b

Det som burde være barnelærdom, er at mannfolk IKKE har noen som helst rett til å ta seg til rette selv om man ligger i samme seng. Det er ikke barnelærdom at mannfolk er unntatt alt ansvar og det er kun kvinnens feil hvis han begår overgrep.

Anonymkode: 6ea48...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Jeg forstår hva du mener med forholdsregler, men jeg mener fortsatt at det er hensynsløst å komme med slike formaninger når overgrepet allerede er skjedd. 

 

Endret av the amazing spidermamma
Beklager, skulle rette på noe, men så ble alt borte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnelærdom burde være at seksuelt samvær krever samtykke. 

Men for all del, jeg ser at du konsekvent legger ansvaret over på kvinnen. Du gir deg ikke! Takket være sånne som deg vil det ta årevis å få igjennom at kvinner skal ha 100% rett til å bestemme over egen kropp. Du, og kvinner som deg, er i dag de største hindrene mot å ansvarliggjøre menn for deres uønskede seksuelle handlinger.

Den eneste gode nyheten her er at dere kommer til å miste flere og flere tilhengere etter hvert. Heldigvis er det stadig flere som ansvarliggjør mennene og gir kvinner full råderett over egen kropp. Kanskje den generasjonen som kommer etter oss vil få oppleve dette. Det håper jeg for mine døtre og sønners skyld. 

Anonymkode: dd699...4c3

Legger ikke ansvaret på kvinnen. Hvorfor la kompisen seg i samme seng som hi? Det lurer jeg på, særlig på bakgrunn av det som skjedde senere. 

Han burde takket høflig nei og lagt seg på sofaen, ev på gulvet. Om ikke annet så for å beskytte seg mot tusen misforståelser som kan oppstå.

 

Anonymkode: 3f6d3...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, the amazing spidermamma skrev:

Ok. Så i følge din logikk så er et lovbrudd hvis svigerfar begår et overgrep fordi sannsynligheten er liten, men hvis en som man kjenner litt, men likevel stoler på gjør det, så er det ikke noe å bry seg med? 

Jeg forstår hva du mener med forholdsregler, men jeg mener fortsatt at det er hensynsløst å komme med slike formaninger når overgrepet allerede er skjedd. 

Har jeg ikke sagt. Det er selvfølgelig like mye et lovbrudd i begge tilfeller!

Anonymkode: 3f6d3...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det åtte sider med engasjement om hva som skjedde, hvordan det skal forstås og hvem som har skylda. 

Den eneste som faktisk har opplevd denne situasjonen er HI, hun er foreløpig fraværende.

Det er fint at folk er engasjert, men kanskje det er på tide å runde av. Folk har kommet med sitt syn, det er delt, jeg tviler på at HI blir særlig hjulpet av videre diskusjon.

Den som opplever noe sånt, må finne ut hva som er rett for henne å gjøre videre. Mitt beste råd til HI er å snakke med noen hun stoler på, som kanskje kjenner henne og vet hva hun trenger. 

Hvorvidt hun skal gå videre med saken, og på hvilken måte, er opp til henne. Jeg tror jeg vet hva jeg ville gjort i hennes sko, men jeg tror ikke det hjelper henne at jeg forteller det her, hun er ikke meg og har ikke min bakgrunn. Dere som er så hissige på det ene eller det andre, husk på at deres mening mest sannsynlig er preget av hvem dere er, å være for påståelig på hva som er rett å gjøre, kan kanskje bidra til større belastning for henne.

HI, jeg håper og tror at du har funnet en du har tillit til som kan være til hjelp for deg nå!

Anonymkode: 616f6...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Dette blir for dumt. Det er svært enkelt å unngå en slik misforståelse. Hva med å forsikre seg om at hun er våken, f.eks? 

De aller fleste menn skjønner at det ikke bare er å dytte hånda ned i trusa på damer. Og de få som tror dette er et gangbart sjekketriks - de har et kvinnesyn som bør korrigeres. 

Det må bli slutt på å betrakte menn som gorillaer som ikke kan styre seg og som ikke skjønner bedre. Metoo-kampanjen har kanskje ført til at det ikke er så lett å slippe unna med trakassering, selv om det på deg høres ut som om vi bør tåle litt grafsing og tafsing i ny og ne. 

Har ikke sagt vi skal tåle grafsing. Men det er vel bare å sette ned foten, hvis en synes noen går for langt. Noe Hi tydeligvis gjorde selv. Er det ikke vanlig at kosing i senga er uten prat? Så klart har han gjort en stor feil. Men en må være litt forsiktig med å skrike voldekt om alt seksuelt mannfolk prøver på. 

Anonymkode: 76c76...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trenger ikke misforstå med vilje. Sier ikke at dette er his feil. Men ønsker å problematisere hvem/når/hvor vi legger oss i seng med motsatt kjønn. Grenser! Og at dette er begge parters ansvar å ta en vurdering på. IKKE bare kvinnen. 

Det er forskjell på å dele seng med broren sin på hotellopphold i forbindelse med en begravelse og den settingen hi beskriver. Alle må ta sin egen vurdering, og det er lov å bruke hodet.

Ulik setting= ulik risiko.

Dette skjønner dere hvis dere gidder, OK?

Anonymkode: 3f6d3...a2b

Og hvis du deler seng med samme kjønn, da? Er det din egen feil eller den andres hvis du kommer i skade for å legge deg med en skeiv person som prøver seg på likekjønnet beføling? 

Uansett risiko er en annens kropp alltid ukrenkelig, og fingre i kroppsåpninger er ikke noe man har "lov" til bare fordi man befinner seg sammen på et bestemt møbel. 

Anonymkode: e2c27...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke sagt vi skal tåle grafsing. Men det er vel bare å sette ned foten, hvis en synes noen går for langt. Noe Hi tydeligvis gjorde selv. Er det ikke vanlig at kosing i senga er uten prat? Så klart har han gjort en stor feil. Men en må være litt forsiktig med å skrike voldekt om alt seksuelt mannfolk prøver på. 

Anonymkode: 76c76...ed2

Ikke hvis lovverket sier at penetrering av bevisstløs person er voldtekt. Da må man tvert om slutte å skrike bagatell om alle overgrep som mannfolk prøver å slippe unna med.

Anonymkode: e2c27...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Legger ikke ansvaret på kvinnen. Hvorfor la kompisen seg i samme seng som hi? Det lurer jeg på, særlig på bakgrunn av det som skjedde senere. 

Han burde takket høflig nei og lagt seg på sofaen, ev på gulvet. Om ikke annet så for å beskytte seg mot tusen misforståelser som kan oppstå.

 

Anonymkode: 3f6d3...a2b

Beskytte seg mot en ubendig trang til å fingre sovende personer? Ja, jøss. Hater når det skjer, lizm, for da er jeg ikke til å styre!

Anonymkode: e2c27...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Folk er veldig kjappe til å skrike voldekt, uten å ha vært der selv eller vite intensjonen til mannen.

 

Anonymkode: 76c76...ed2

Intensjoner har da null å si. Det er ikke "tanken som teller" i slike tilfeller, det er selve handlinga.

Anonymkode: e2c27...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barnelærdom burde være at seksuelt samvær krever samtykke. 

Men for all del, jeg ser at du konsekvent legger ansvaret over på kvinnen. Du gir deg ikke! Takket være sånne som deg vil det ta årevis å få igjennom at kvinner skal ha 100% rett til å bestemme over egen kropp. Du, og kvinner som deg, er i dag de største hindrene mot å ansvarliggjøre menn for deres uønskede seksuelle handlinger.

Den eneste gode nyheten her er at dere kommer til å miste flere og flere tilhengere etter hvert. Heldigvis er det stadig flere som ansvarliggjør mennene og gir kvinner full råderett over egen kropp. Kanskje den generasjonen som kommer etter oss vil få oppleve dette. Det håper jeg for mine døtre og sønners skyld. 

Anonymkode: dd699...4c3

Det som jeg synes er mest skummelt, er at det er KVINNER som forsvarer slikt. De klarer altså ikke å sette seg inn i offerets situasjon, men tror at de er så mye smartere og bedre, og det hadde aldri skjedd dem. Og hvis det hadde skjedd ville de bare ristet det av seg og ikke gjort så stor sak ut av det. Slike kvinner er ikke i stand til å støtte overgrepsofre, uansett om det er deres egne døtre, søstre, venninner. De vil alltid se på offeret med dømmende blikk og leite etter feil hos offeret.

 

Anonymkode: 6115a...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Intensjoner har da null å si. Det er ikke "tanken som teller" i slike tilfeller, det er selve handlinga.

Anonymkode: e2c27...74b

Det er jo nettopp det. Derfor heter det "objektiv gjerningsbeskrivelse". Innføring av gjenstander i en kvinnes underliv uten at hun har mulighet til å samtykke eller motsette seg det er voldtekt. Hva som er intensjonen til den som gjør det er irrelevant. Rart at ed2 og flere med henne ikke evner å forstå det, enda etter de har fått det inn med teskje.

Anonymkode: 6115a...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke sagt vi skal tåle grafsing. Men det er vel bare å sette ned foten, hvis en synes noen går for langt. Noe Hi tydeligvis gjorde selv. Er det ikke vanlig at kosing i senga er uten prat? Så klart har han gjort en stor feil. Men en må være litt forsiktig med å skrike voldekt om alt seksuelt mannfolk prøver på. 

Anonymkode: 76c76...ed2

Men de ble jo ikke enige om at det skulle være noe seksuelt! Menn har da ingen rett til å prøve seg på sovende kvinner uten at hun har sagt på forhånd sånt er greit. Hvorfor prøver dere å forsvare slike menn? Hva hvis sånt hadde skjedd med deres familiemedlemmer?

Anonymkode: 6115a...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke sagt vi skal tåle grafsing. Men det er vel bare å sette ned foten, hvis en synes noen går for langt. Noe Hi tydeligvis gjorde selv. Er det ikke vanlig at kosing i senga er uten prat? Så klart har han gjort en stor feil. Men en må være litt forsiktig med å skrike voldekt om alt seksuelt mannfolk prøver på. 

Anonymkode: 76c76...ed2

Har du tungt for det? Når kvinnen er i en tilstand der hun ikke kan «sette foten ned» kan ikke mannen kjøre på! At kvinnen setter foten ned etter at voldtekten er fullbyrdet frikjenner ikke mannen! I dette tilfellet hadde hun bare samtykket til prat, ikke kosing, selv om du ikke forstår det. 

Anonymkode: dd699...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...