Gå til innhold

Han tok på meg når sov.. 😔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Sikkert fordi jeg ikke forstod ironien i ditt utsagn om at menn blir dømt for voldtekter de ikke har begått. Og som jeg skriver, så er jeg enig i resten av ditt innlegg. Blant annet i at dette klart anses som fullbyrdet voldtekt.

Man kan ikke se ansiktsuttrykk eller kroppsspråk på nett. Derfor er det ikke alltid lett å se om noe er ment ironisk med mindre man skriver anførselstegn, smiley eller andre tegn på at man ikke mener det man sier.

Anonymkode: 6115a...d7c

Men hvorfor siterte du mitt innlegg der jeg skriver at det ER fullbyrdet lovbrudd og fremholder det som eksempel på det problematiske ved juryordningen? 

Det var ikke ironisk og kom før dette innlegget. Hele meningsutvekslingen her kom jobba at du antydet at jeg manglet juridisk forståelse tok feil når jeg skrev at det var fullbyrdet.

Det er ikke meningen å kverulere her, men jeg er oppriktig bekymret for HI og andre offer for overgrep når jeg leser hva folk skriver her. Derfor tenker jeg at det er viktig å oppklare.

Anonymkode: 43349...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du kan da virkelig ikke sammenligne det å dulte borti siden på noen og å penetrere noen over tid!! Sist jeg sjekket så kunne man ikke få orgasme av å bli dultet i siden x antall ganger. Jeg ligger ikke der som en død når jeg sover, men jeg ligger heller ikke ubevegelig når mannen tar på meg. Hvis du gjør det, synes jeg oppriktig synd på mannen din. Og vi må slutte å lage unnskyldninger for menn som tar seg til rette og begår overgrep. Det er alltid slik i tråder om voldtekter, uønsket seksuell oppmerksomhet osv at KVINNER (!) av alle ting prøver å unnskylde mannen med masse forskjellig. Hvorfor?

Anonymkode: 6115a...d7c

Det var ikke snakk om penetrering over tid her? Var det? Penetrering er vel dessuten snakk om penis derav ordet penetrering.... Og jeg mener fortsatt  at om man blir "penetrert"/ eller heller fingret i søvne så våkner man,-etterhvert,-med mindre man er dopet/dritings. HI hadde vel så vidt jeg forstår det IKKE drukket, men fra man reagerer til man våkner tar det litt tid og kroppen vil gjenre reagerer på berøring FØR man våkner, - mannen snur seg som en naturlig reaksjon når jeg dulter til ham når han snorker,- eller her slik at mannen i dette tilfellet kunne opplevd å få positiv respons slik han tolket det FØR Hi selv faktisk våknet og sa fra! Dette vet vi ikke noe om, eller ikke HI. Derfor er det viktig å få snakket med mannen.

Og igjen må jeg få lov til å si at jeg også tydelig skrev at jeg er åpen for at mannen sin intensjon kunne være å gjennomføre et samleie uten at HI våknet!!! Så jeg skjønner fortsatt ikke for mitt bare liv hvorfor du mener at jeg forsvarer mannen. Jeg forklarer to ulike scenario . 1: han prøvde seg forsiktig og fikk positiv feedback fra kroppen til HI før hun våknet, men han er dessverre somom deg, han tror om man reagerer så er man våken (da hun våknet og konfronterte han, ble han flau og skjønte han hadde driti på draget og dro så fort han kunne og klarer ikke se henne i øynene mer) 2: hans plan var å gjøre seg ferdig UTEN at HI våknet......Da hun våknet ble han skremt og tenkte at det beste er å stikke av og aldri ta kontakt med HI igjen, og hvis hun går videre med dette så blir det bare ord mot ord, finnes ikke bevis for at hverken det ene eller andre har skjedd.....

 

Okke som så vet ikke HI hva som er tilfelle her, og hun har problemer pga dette. og igjen jeg TROR den enkleste måten er å konfrontere mannen og se ham i øynene og kanskje klare lese ut fra denne samtalen hva som faktisk skjedde...

Anonymkode: 33bc8...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke snakk om penetrering over tid her? Var det? Penetrering er vel dessuten snakk om penis derav ordet penetrering.... Og jeg mener fortsatt  at om man blir "penetrert"/ eller heller fingret i søvne så våkner man,-etterhvert,-med mindre man er dopet/dritings. HI hadde vel så vidt jeg forstår det IKKE drukket, men fra man reagerer til man våkner tar det litt tid og kroppen vil gjenre reagerer på berøring FØR man våkner, - mannen snur seg som en naturlig reaksjon når jeg dulter til ham når han snorker,- eller her slik at mannen i dette tilfellet kunne opplevd å få positiv respons slik han tolket det FØR Hi selv faktisk våknet og sa fra! Dette vet vi ikke noe om, eller ikke HI. Derfor er det viktig å få snakket med mannen.

Og igjen må jeg få lov til å si at jeg også tydelig skrev at jeg er åpen for at mannen sin intensjon kunne være å gjennomføre et samleie uten at HI våknet!!! Så jeg skjønner fortsatt ikke for mitt bare liv hvorfor du mener at jeg forsvarer mannen. Jeg forklarer to ulike scenario . 1: han prøvde seg forsiktig og fikk positiv feedback fra kroppen til HI før hun våknet, men han er dessverre somom deg, han tror om man reagerer så er man våken (da hun våknet og konfronterte han, ble han flau og skjønte han hadde driti på draget og dro så fort han kunne og klarer ikke se henne i øynene mer) 2: hans plan var å gjøre seg ferdig UTEN at HI våknet......Da hun våknet ble han skremt og tenkte at det beste er å stikke av og aldri ta kontakt med HI igjen, og hvis hun går videre med dette så blir det bare ord mot ord, finnes ikke bevis for at hverken det ene eller andre har skjedd.....

 

Okke som så vet ikke HI hva som er tilfelle her, og hun har problemer pga dette. og igjen jeg TROR den enkleste måten er å konfrontere mannen og se ham i øynene og kanskje klare lese ut fra denne samtalen hva som faktisk skjedde...

Anonymkode: 33bc8...0aa

Hahaha, nei, penetrering er ikke av ordet "penis", er du virkelig seriøs? Penetrering på norsk betyr å trenge gjennom eller inntrenging.

Har også et spørsmål til deg - hvis din datter opplevde det samme, hadde du rådet henne å møte denne mannen og snakke med ham? Virkelig? 

Anonymkode: 6115a...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke snakk om penetrering over tid her? Var det? Penetrering er vel dessuten snakk om penis derav ordet penetrering.... Og jeg mener fortsatt  at om man blir "penetrert"/ eller heller fingret i søvne så våkner man,-etterhvert,-med mindre man er dopet/dritings. HI hadde vel så vidt jeg forstår det IKKE drukket, men fra man reagerer til man våkner tar det litt tid og kroppen vil gjenre reagerer på berøring FØR man våkner, - mannen snur seg som en naturlig reaksjon når jeg dulter til ham når han snorker,- eller her slik at mannen i dette tilfellet kunne opplevd å få positiv respons slik han tolket det FØR Hi selv faktisk våknet og sa fra! Dette vet vi ikke noe om, eller ikke HI. Derfor er det viktig å få snakket med mannen.

Og igjen må jeg få lov til å si at jeg også tydelig skrev at jeg er åpen for at mannen sin intensjon kunne være å gjennomføre et samleie uten at HI våknet!!! Så jeg skjønner fortsatt ikke for mitt bare liv hvorfor du mener at jeg forsvarer mannen. Jeg forklarer to ulike scenario . 1: han prøvde seg forsiktig og fikk positiv feedback fra kroppen til HI før hun våknet, men han er dessverre somom deg, han tror om man reagerer så er man våken (da hun våknet og konfronterte han, ble han flau og skjønte han hadde driti på draget og dro så fort han kunne og klarer ikke se henne i øynene mer) 2: hans plan var å gjøre seg ferdig UTEN at HI våknet......Da hun våknet ble han skremt og tenkte at det beste er å stikke av og aldri ta kontakt med HI igjen, og hvis hun går videre med dette så blir det bare ord mot ord, finnes ikke bevis for at hverken det ene eller andre har skjedd.....

 

Okke som så vet ikke HI hva som er tilfelle her, og hun har problemer pga dette. og igjen jeg TROR den enkleste måten er å konfrontere mannen og se ham i øynene og kanskje klare lese ut fra denne samtalen hva som faktisk skjedde...

Anonymkode: 33bc8...0aa

Er du seriøs? Jeg er målløs. Nei, ordet penetrering kommer ikke av ordet penis. Det spiller ingen rolle om det ikke var penetrering over tid.

Anonymkode: 6ea48...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke snakk om penetrering over tid her? Var det? Penetrering er vel dessuten snakk om penis derav ordet penetrering.... Og jeg mener fortsatt  at om man blir "penetrert"/ eller heller fingret i søvne så våkner man,-etterhvert,-med mindre man er dopet/dritings. HI hadde vel så vidt jeg forstår det IKKE drukket, men fra man reagerer til man våkner tar det litt tid og kroppen vil gjenre reagerer på berøring FØR man våkner, - mannen snur seg som en naturlig reaksjon når jeg dulter til ham når han snorker,- eller her slik at mannen i dette tilfellet kunne opplevd å få positiv respons slik han tolket det FØR Hi selv faktisk våknet og sa fra! Dette vet vi ikke noe om, eller ikke HI. Derfor er det viktig å få snakket med mannen.

Og igjen må jeg få lov til å si at jeg også tydelig skrev at jeg er åpen for at mannen sin intensjon kunne være å gjennomføre et samleie uten at HI våknet!!! Så jeg skjønner fortsatt ikke for mitt bare liv hvorfor du mener at jeg forsvarer mannen. Jeg forklarer to ulike scenario . 1: han prøvde seg forsiktig og fikk positiv feedback fra kroppen til HI før hun våknet, men han er dessverre somom deg, han tror om man reagerer så er man våken (da hun våknet og konfronterte han, ble han flau og skjønte han hadde driti på draget og dro så fort han kunne og klarer ikke se henne i øynene mer) 2: hans plan var å gjøre seg ferdig UTEN at HI våknet......Da hun våknet ble han skremt og tenkte at det beste er å stikke av og aldri ta kontakt med HI igjen, og hvis hun går videre med dette så blir det bare ord mot ord, finnes ikke bevis for at hverken det ene eller andre har skjedd.....

 

Okke som så vet ikke HI hva som er tilfelle her, og hun har problemer pga dette. og igjen jeg TROR den enkleste måten er å konfrontere mannen og se ham i øynene og kanskje klare lese ut fra denne samtalen hva som faktisk skjedde...

Anonymkode: 33bc8...0aa

Wow, bare wow..Du har jo ingen peiling! Du kan ikke uttale deg om ting du ikke kan, det er bare flaut, og fullstendig bortkastet, i tillegg til at du er med på å legge mer til byrden hos hi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke snakk om penetrering over tid her? Var det? Penetrering er vel dessuten snakk om penis derav ordet penetrering.... Og jeg mener fortsatt  at om man blir "penetrert"/ eller heller fingret i søvne så våkner man,-etterhvert,-med mindre man er dopet/dritings. HI hadde vel så vidt jeg forstår det IKKE drukket, men fra man reagerer til man våkner tar det litt tid og kroppen vil gjenre reagerer på berøring FØR man våkner, - mannen snur seg som en naturlig reaksjon når jeg dulter til ham når han snorker,- eller her slik at mannen i dette tilfellet kunne opplevd å få positiv respons slik han tolket det FØR Hi selv faktisk våknet og sa fra! Dette vet vi ikke noe om, eller ikke HI. Derfor er det viktig å få snakket med mannen.

Og igjen må jeg få lov til å si at jeg også tydelig skrev at jeg er åpen for at mannen sin intensjon kunne være å gjennomføre et samleie uten at HI våknet!!! Så jeg skjønner fortsatt ikke for mitt bare liv hvorfor du mener at jeg forsvarer mannen. Jeg forklarer to ulike scenario . 1: han prøvde seg forsiktig og fikk positiv feedback fra kroppen til HI før hun våknet, men han er dessverre somom deg, han tror om man reagerer så er man våken (da hun våknet og konfronterte han, ble han flau og skjønte han hadde driti på draget og dro så fort han kunne og klarer ikke se henne i øynene mer) 2: hans plan var å gjøre seg ferdig UTEN at HI våknet......Da hun våknet ble han skremt og tenkte at det beste er å stikke av og aldri ta kontakt med HI igjen, og hvis hun går videre med dette så blir det bare ord mot ord, finnes ikke bevis for at hverken det ene eller andre har skjedd.....

 

Okke som så vet ikke HI hva som er tilfelle her, og hun har problemer pga dette. og igjen jeg TROR den enkleste måten er å konfrontere mannen og se ham i øynene og kanskje klare lese ut fra denne samtalen hva som faktisk skjedde...

Anonymkode: 33bc8...0aa

...som jo er grunnen til at man ikke gjør seksuelle handlinger mot en sovende eller bevisstløs person: de får ikke glede av det, kan ikke verge seg mot det og kan ikke vise vilje til å delta - og derfor er det definert som voldtekt. Man trenger ikke snakke med ham og få detaljene om misbruket han bedrev for å vite at dette er helt, helt feil! 

Din argumentasjon er helt skrullete. 

Anonymkode: e2c27...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men, det står også følgende i straffeloven. Han stoppet da han skjønte hun ikke var med på det, og gikk. Og det blir det også nevnt her nemlig. Å anmelde er meningsløst. 

Han stoppet ikke "da han skjønte at hun ikke var med på det". 

Han stoppet da han ble ferska i å gjøre noe han VISSTE hun ikke var med på. 

Det er vel to ganske ulike ting.

Anonymkode: e2c27...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja det var et stort problem med juryordningen at menn ble dømt for fullbyrdede voldtekter de ikke hadde begått

Det er ikke skummelt at jeg overforenkler dette på et forum.

Det som ER skummelt er at så mange her mener at mannen ikke har gjort noe galt eller potensielt straffbart. HI blir til og med fortalt at hun ikke har noe i hjelpeapparatet å gjøre, selv om hun tydelig sliter med ettervirkninger.

Din respons er kanskje ikke skummel, men litt merkelig da den ikke tar høyde for forskjellen mellom et enkelt svar på et forum og en jurys behandling av en sak opp mot kompleksiteten i lovverket. Jeg forholder meg nok til jurister i systemet til å vite at mannens respons mest sansynlig er formidlende, men det endrer ikke det faktum at han valgte å penetrere en sovende person.

Jeg var forøvrig veldig for at ordningen skulle avvikles, nettop fordi holdninger og oppgulp som vi finner i denne tråden beviselig ble vektlagt i juryers vurdering av skyldspørsmål i voldtektssaker. 

 

Anonymkode: 43349...f8b

Kan du komme med noen eksempler? Altså rettskraftige domsavsigelser som senere har blitt avkreftet og motbevist? 

Anonymkode: e2c27...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du komme med noen eksempler? Altså rettskraftige domsavsigelser som senere har blitt avkreftet og motbevist? 

Anonymkode: e2c27...74b

Ironien er forklart lenger oppe.

Anonymkode: 43349...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ironien er forklart lenger oppe.

Anonymkode: 43349...f8b

Point taken.

Anonymkode: e2c27...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg Hi? Har du fått kontakt med han? Håper du får en forklaring så du kanskje klarer å legge dette bak deg. 

Anonymkode: 3378d...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han stoppet ikke "da han skjønte at hun ikke var med på det". 

Han stoppet da han ble ferska i å gjøre noe han VISSTE hun ikke var med på. 

Det er vel to ganske ulike ting.

Anonymkode: e2c27...74b

Det vet jo du ingenting om? 

Anonymkode: 1819a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det vet jo du ingenting om? 

Anonymkode: 1819a...03d

Eh, jo. HI beskriver det jo. Han stoppet jo da hun våknet og oppdaget hva han drev med. Ikke etter å ha spurt "liker du dette". 

Anonymkode: e2c27...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det vet jo du ingenting om? 

Anonymkode: 1819a...03d

 

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh, jo. HI beskriver det jo. Han stoppet jo da hun våknet og oppdaget hva han drev med. Ikke etter å ha spurt "liker du dette". 

Anonymkode: e2c27...74b

...for han visste jo hele veien at hun ikke var med på det. En som sover er ikke med på sex.

Anonymkode: e2c27...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eh, jo. HI beskriver det jo. Han stoppet jo da hun våknet og oppdaget hva han drev med. Ikke etter å ha spurt "liker du dette". 

Anonymkode: e2c27...74b

Men, hvordan vet du at han visste hun sov? Vi var ikke der. Det ER faktisk en mulighet for at han trodde hun var med på det, og stoppet øyeblikkelig da han innså at det ikke var tilfelle. At han med viten og vilje bestemte seg for at «Yes, hun sover, nå kan jeg hygge meg litt», er det faktisk ingen bevis for. Husk det!

Anonymkode: 1819a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men, hvordan vet du at han visste hun sov? Vi var ikke der. Det ER faktisk en mulighet for at han trodde hun var med på det, og stoppet øyeblikkelig da han innså at det ikke var tilfelle. At han med viten og vilje bestemte seg for at «Yes, hun sover, nå kan jeg hygge meg litt», er det faktisk ingen bevis for. Husk det!

Anonymkode: 1819a...03d

Å Jesus. Hvor evneveik mener du det er lov til å være? Hvis han "trodde hun var med på det" ville han vel begynne mens de begge var våkne? 

Anonymkode: e2c27...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han stoppet ikke "da han skjønte at hun ikke var med på det". 

Han stoppet da han ble ferska i å gjøre noe han VISSTE hun ikke var med på. 

Det er vel to ganske ulike ting.

Anonymkode: e2c27...74b

Hvordan i alle dager vet du det??!!Vi vet ingenting mer enn det HI skriver her og vi kjenner ikke denne mannen. Det er veldig spesielt å gjøre det han gjorde. Mannfolket mitt kan også prøve seg på meg, mens jeg sover. Men jeg merker det fort og sier nei, om jeg ikke vil. Nå er ikke dette mannen hans, så i han har kanskje ikke helt samme "rettigheter". Men å prøve seg på noen er ikke forbudt. Å la han ligge i sengen hos seg og ligge å prate lenge gir jo kanskje han en følelse at de har noe på gang. Og Hi nevner at de hadde en greie tidligere som kunne blitt noe . Hvis han da har vært interessert og tror ho har vært det samme, så er det ikke usannsynlig at han kan ha prøvd seg. Jeg vet ikke om han kan ha startet med stryking og fortsatt nedentil. Er det mørkt i rommet og han selv er i halvsøvne, så er det ikke alltid så lett å vite om personen sover heller. Ikke alltid jeg heller vet om mannen sover eller slapper av, når vi ligger sammen i senga. 

Folk er veldig kjappe til å skrike voldekt, uten å ha vært der selv eller vite intensjonen til mannen. Ja, selvfølgelig kan han ha vært en drittsekk, som bare var ute etter en ting. Men det vet vi ikke. Så håper Hi har fått tak i han. Så ho får en oppklaring. Det går kanskje også an foe Hi å ta kontakt med folk han kjenner, for å finne ut åssen type han er. 

Anonymkode: 76c76...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi har blitt invadert og hennes personlige grense er overskredet. Teknisk kan det kanskje kalles voldtekt. Men å si til hi at «du er voldtatt» med store bokstaver og rope politi og voldtektsmottak, tror dere virkelig det vil hjelpe hi å komme seg videre i livet?

Og så syns jeg godt vi kan diskutere litt grenser generelt, uten å drive victimblaiming. Det er åpenbart at både hi og kameraten tok en dårlig avgjørelse om å dele seng. Dette er en veldig sårbar situasjon, særlig når man legger til alkohol at begge må ta forholdsregler for å unngå trasige situasjoner. 

Eneste mannen jeg har delt seng med unntatt sexpartnerne mine er sønnen min, broren min og svigerfar på 70. Poenget mitt er ikke å klandre hi men å problematisere dette med grenser i vår liksom så sexfrigjorte tid.

Anonymkode: 3f6d3...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan i alle dager vet du det??!!Vi vet ingenting mer enn det HI skriver her og vi kjenner ikke denne mannen. Det er veldig spesielt å gjøre det han gjorde. Mannfolket mitt kan også prøve seg på meg, mens jeg sover. Men jeg merker det fort og sier nei, om jeg ikke vil. Nå er ikke dette mannen hans, så i han har kanskje ikke helt samme "rettigheter". Men å prøve seg på noen er ikke forbudt. Å la han ligge i sengen hos seg og ligge å prate lenge gir jo kanskje han en følelse at de har noe på gang. Og Hi nevner at de hadde en greie tidligere som kunne blitt noe . Hvis han da har vært interessert og tror ho har vært det samme, så er det ikke usannsynlig at han kan ha prøvd seg. Jeg vet ikke om han kan ha startet med stryking og fortsatt nedentil. Er det mørkt i rommet og han selv er i halvsøvne, så er det ikke alltid så lett å vite om personen sover heller. Ikke alltid jeg heller vet om mannen sover eller slapper av, når vi ligger sammen i senga. 

Folk er veldig kjappe til å skrike voldekt, uten å ha vært der selv eller vite intensjonen til mannen. Ja, selvfølgelig kan han ha vært en drittsekk, som bare var ute etter en ting. Men det vet vi ikke. Så håper Hi har fått tak i han. Så ho får en oppklaring. Det går kanskje også an foe Hi å ta kontakt med folk han kjenner, for å finne ut åssen type han er. 

Anonymkode: 76c76...ed2

Nei, mange KVINNER er kjapp til å forsvare menn som begår overgrep.

Anonymkode: 6115a...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, mange KVINNER er kjapp til å forsvare menn som begår overgrep.

Anonymkode: 6115a...d7c

De fleste kvinner her inne opptrer som mannens forsvarsadvokat. Hvorfor???

Anonymkode: dd699...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, mange KVINNER er kjapp til å forsvare menn som begår overgrep.

Anonymkode: 6115a...d7c

Det handler ikke om å forsvare noen som helst. Men hvis alle slike seksuelle missforståelser/dumme avgjørelser skal bli sett på som voldekt, så kommer ikke et mannfolk til å tørre å prøve seg på en kvinne noen gang igjen. Er du i det hele tatt klar over hvor mye å få en anmelding om voldekt kan ødelegge for en manns liv? Ja, så klart skal de som begår overgrep få sin straff eller bli satt på plass. Og jeg skjønner godt at dette føltes ubehagelig for HI. Men dette er i mine øyne noe som ikke bør blåses opp til en stor sak, sammenlignet med de som begår voldekt i den form at de ikke stopper og går hele veien. Blir alle småsaker anmeldt, så tror jeg kvinner mister sin troverdighet, når det kommer til alvorlige seksuelle overgrep. Se også på Meetoo, hvor flere missliker kampanjen, fordi "alt" blir til Meetoo. 

Anonymkode: 76c76...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det handler ikke om å forsvare noen som helst. Men hvis alle slike seksuelle missforståelser/dumme avgjørelser skal bli sett på som voldekt, så kommer ikke et mannfolk til å tørre å prøve seg på en kvinne noen gang igjen. Er du i det hele tatt klar over hvor mye å få en anmelding om voldekt kan ødelegge for en manns liv? Ja, så klart skal de som begår overgrep få sin straff eller bli satt på plass. Og jeg skjønner godt at dette føltes ubehagelig for HI. Men dette er i mine øyne noe som ikke bør blåses opp til en stor sak, sammenlignet med de som begår voldekt i den form at de ikke stopper og går hele veien. Blir alle småsaker anmeldt, så tror jeg kvinner mister sin troverdighet, når det kommer til alvorlige seksuelle overgrep. Se også på Meetoo, hvor flere missliker kampanjen, fordi "alt" blir til Meetoo. 

Anonymkode: 76c76...ed2

Feil. Blir alle slike småsaker anmeldt vil kanskje kvinner og menn endelig erkjenne at kvinner faktisk eier sin egen kropp og at det ikke er lov å utføre seksuelle handlinger uten samtykke. 

Det er ikke mange generasjoner siden kvinners rett til å bestemme over egen kropp var fraværende i Norge, og enkelte kulturer henger fortsatt igjen. 

Men det siste steget mangler fortsatt før vi er der, og dessverre viser denne tråden at motstanden er sterk.

Anonymkode: dd699...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det handler ikke om å forsvare noen som helst. Men hvis alle slike seksuelle missforståelser/dumme avgjørelser skal bli sett på som voldekt, så kommer ikke et mannfolk til å tørre å prøve seg på en kvinne noen gang igjen. Er du i det hele tatt klar over hvor mye å få en anmelding om voldekt kan ødelegge for en manns liv? Ja, så klart skal de som begår overgrep få sin straff eller bli satt på plass. Og jeg skjønner godt at dette føltes ubehagelig for HI. Men dette er i mine øyne noe som ikke bør blåses opp til en stor sak, sammenlignet med de som begår voldekt i den form at de ikke stopper og går hele veien. Blir alle småsaker anmeldt, så tror jeg kvinner mister sin troverdighet, når det kommer til alvorlige seksuelle overgrep. Se også på Meetoo, hvor flere missliker kampanjen, fordi "alt" blir til Meetoo. 

Anonymkode: 76c76...ed2

Jeg blir sjokkert over holdninger endel av dere viser. Å stappe fingrene opp i vagina er ikke det samme som å prøve seg på en kvinne. Er du i  det hele tatt klar over hvor mye et seksuelt overgrep kan ødelegge for en kvinne?

Anonymkode: 6ea48...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir sjokkert over holdninger endel av dere viser. Å stappe fingrene opp i vagina er ikke det samme som å prøve seg på en kvinne. Er du i  det hele tatt klar over hvor mye et seksuelt overgrep kan ødelegge for en kvinne?

Anonymkode: 6ea48...90e

Hvis en vilt fremmed kommer og bare putter fingre opp i en kvinnes vagina for eks på byen, så er det ekstremt. Men her lå de i samme seng. Og Hi har hoppet ut av tråden. Så jeg vet ikke om han la seg inntil og for eks strøk først. Og har ikke hørt hans versjon. Så derfor vet vi ikke nok til å vite noe mer om detaljer i denne saken.  

Anonymkode: 76c76...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis en vilt fremmed kommer og bare putter fingre opp i en kvinnes vagina for eks på byen, så er det ekstremt. Men her lå de i samme seng. Og Hi har hoppet ut av tråden. Så jeg vet ikke om han la seg inntil og for eks strøk først. Og har ikke hørt hans versjon. Så derfor vet vi ikke nok til å vite noe mer om detaljer i denne saken.  

Anonymkode: 76c76...ed2

Du er verken forsvarsadvokat for mannen eller dommer så det er ikke din jobb å avgjøre. Heldigvis. 

Så derfor foreslår jeg at du legger vekk din påståelighet for å trekke HI sin historie i tvil og forholder deg til de faktaene som er lagt frem i tråden. De viser at HI er utsatt for voldtekt. Så din victim blaming kan du stappe en viss plass og pakke deg ut av tråden med.

Anonymkode: dd699...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...