Gå til innhold

Han tok på meg når sov.. 😔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, skjotta skrev:

JEG ville ikke anmeldt dette. Hadde det vært meg i denne situasjonen ville jeg sett på det som en tafatt og klosset tilnærmelse der en avvisning ble akseptert umiddelbart.

Det sagt, så ville ikke jeg invitert en mann jeg ikke ville ha sex med til å overnatte, avkledd, i dobbeltsenga med meg uten å ha avklart min mangel på interesse på forhånd.

Ja, i følge norsk lov kan dette tolkes som voldtekt og om hi ønsker å anmelde dette så burde hun anmelde. Norsk lov sier

§ 291. Voldtekt

Med fengsel inntil 10 år straffes den som

a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller truende atferd,
b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller
c) ved vold eller truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv."

Når det kommer til å "komme noen vei" hvor langt vil vi? Jeg vil ikke til et punkt der mannen min er redd for å ta på meg når jeg sover i frykt for at det skal anmeldes for voldtekt i en krangel. Jeg vil ikke dit at all seksuell kontakt må initieres av kvinnen fordi mannen ikke våger nærme seg i frykt for å gjøre noe galt, eller må sende inn en skriftlig søknad først.  

Jeg er en sterk kvinne som helt fint klarer å avvise tilnærmelser som er uønskede uten å føle meg som et offer. Det betyr ikke at jeg mener andre kvinne bør være mer som meg, men jeg synes det er synd at jeg skal anklages for victim blaming og retur til 50 tallet fordi jeg ikke ville valgt å tolke denne mannens handlinger som voldtekt.

Enig! Kunne ikke sagt det bedre selv.

Anonymkode: 1819a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er ekstremt vanskelig å skille mellom ansvar og skyld slik du prøver på her. Det er også med på å innskrenke kvinners frihet. I stedet for å be menn sørge for at de ikke voldtar, ber vi kvinner sørge for at de ikke blir voldtatt. Det siste er en umulig oppgave, for uansett hvilke forholdsregler en tar, er eb aldri garantert at en mann ikke tar det valget.

Om du ikke mener å så tvil i HI, men mener at hennes opplevelse er avgjørende? Ja da lurer jeg veldig på hvorfor du mener ditt perspektiv er relevant i denne tråden. HI har nettop opplevd en krenkelse og er usikker på hva hun skal gjøre. Du velger å fortelle at du ikke hadde opplevd det krenkende. Det ser jeg ikke logikken i om du faktisk mener at hennes opplevelse er avgjørende.

Heldigvis er lovverket langt mer konkret en din tankegang. Selv om det er vanskelig å få dom i slike saker. Det blir enda vanskeligere om det ikke finnes konkrete handlinger som er ulovlige, kun offerets opplevelse. Hvem vil dømme noen på et slikt grunnlag?

Handlingen denne mannen utførte ER ulovlig, den er definert som en voldtekt.

Om et par har en seksuell dialog der det er ok å starte samleie mens den ene sover, så er det noe helt annet. Jeg kan nyte å bli vekket av at mannen min tar på meg, men vi har vært sammen i 20 år og kjenner hverandre ut og inn. Han går ikke over mine grenser, og mine grenser er tilpasset vår relasjon. De er helt andre steder med en mann jeg ikke har en slik relasjon til.

Anonymkode: 43349...f8b

 

«Heldigvis er lovverket langt mer konkret». Ja, det vises jo tydelig med alle sakene som henlegges?

Anonymkode: 1819a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så om noen ringer på døren for å selge støvsuger, du slipper denne inn og denme raner deg, så er det ikke err ran og din skyld fordi du åpnet døren?

Om du glemmer å låse bilen og noen tar den så er det ikke stjålet fordi du ikke låste den?

Slike som deg er grunnen til at menn ikke forstår hvor skillet går.

Anonymkode: 8dee6...feb

Hehe, JA. Hvis jeg glemmer å låse døren på bilen, og lar nøkkelen stå i tenningen, så har jeg vært tankeløs, og risikoen for at noen stjeler den bilen er større enn bilen vedsiden av som er lukket og låst. Det er jo ren logikk? Og vet du hva? Forsikringen betaler heller ikke ut noe, nettopp fordi man var tankeløs. Det er jo hele poenget mitt. 

Vi kan godt late som om vi lever i en rosa verden, der vi ikke trenger å ta forhåndsregler, men det er ikke tilfellet uansett hvordan du vrir og vender på det. Samme som når man reiser i utlandet, og passer ekstra på verdisakene. Eller man får beskjed om å ikke drikke vannet fra kranen, fordi det kan gi magetrøbbel. Du må gjerne hyle opp om rettigheter og likt for alle, og sprade nedover gaten med passet i ene hånden og et par tusenlapper i den andre, eller drikke rett fra kranen på lokalrestauranten i Kenya, men sannsynligheten er stor for at du går på en smell. Hvorfor aksepterer vi forhåndsregler i alle andre deler av livet, men når det kommer til egen kropp så er prinsipper viktigere enn fornuft?

Vi låser bilen, har innbruddsalarm, forsikrer hus og hjem, bruker setebelte, tar på hjelm, tar vaksiner, følger reiseråd, dekker oss til hvis lokal skikk forventer det og generelt tar forhåndsregler nettopp fordi verden er ikke lyserosa. Hvorfor faen er egen kropp annerledes? Er prinsippet om at «Jeg har rett til å være i fred» så viktig, at man ikke skal på noen måte forminske risikoen selv? Bare fordi, liksom? 

I så fall burde vi jo slutte med alt annet også. Vi skal aldri ta noe ansvar for noe som helst, som kan skje oss? Latterlig tankegang! 

Det betyr ikke at man selv er skyld i voldtekt. Men bruk hodet! Slik som vi gjør med alt annet!

Anonymkode: 1819a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

«Heldigvis er lovverket langt mer konkret». Ja, det vises jo tydelig med alle sakene som henlegges?

Anonymkode: 1819a...03d

Lovverket er konkret på at dette er ulovlig ja. Jeg skriver jo også at det er vanskelig å få dom i slike saker. Det handler om at mange har fordommer, men også at det er vanskelig å bevise overgrep.

Anonymkode: 43349...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, skjotta skrev:

JEG ville ikke anmeldt dette. Hadde det vært meg i denne situasjonen ville jeg sett på det som en tafatt og klosset tilnærmelse der en avvisning ble akseptert umiddelbart.

Det sagt, så ville ikke jeg invitert en mann jeg ikke ville ha sex med til å overnatte, avkledd, i dobbeltsenga med meg uten å ha avklart min mangel på interesse på forhånd.

Ja, i følge norsk lov kan dette tolkes som voldtekt og om hi ønsker å anmelde dette så burde hun anmelde. Norsk lov sier

§ 291. Voldtekt

Med fengsel inntil 10 år straffes den som

a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller truende atferd,
b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller
c) ved vold eller truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv."

Når det kommer til å "komme noen vei" hvor langt vil vi? Jeg vil ikke til et punkt der mannen min er redd for å ta på meg når jeg sover i frykt for at det skal anmeldes for voldtekt i en krangel. Jeg vil ikke dit at all seksuell kontakt må initieres av kvinnen fordi mannen ikke våger nærme seg i frykt for å gjøre noe galt, eller må sende inn en skriftlig søknad først.  

Jeg er en sterk kvinne som helt fint klarer å avvise tilnærmelser som er uønskede uten å føle meg som et offer. Det betyr ikke at jeg mener andre kvinne bør være mer som meg, men jeg synes det er synd at jeg skal anklages for victim blaming og retur til 50 tallet fordi jeg ikke ville valgt å tolke denne mannens handlinger som voldtekt.

Du fremstår som komplett tilbakestående. Du sammenligner en «tilnærmelse» med å stikke en finger inn i skjeden. Ser du virkelig ikke at dette er to helt forskjellige ting??????

Anonymkode: dd699...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skjotta skrev:

Hvorfor må det ene utelukke det andre? At kvinner tar forhåndsregler betyr ikke at de mener menn kan gjøre som de vil. Jeg anmelder noen om de stjeler bilen min, men jeg låser den og tar med meg nøklene og. 

Kvinner vil liksom ha alt i dag. Vi skal være sterke, selvstendige og frigjorte, menn menn skal fortsatt ta vare på oss og gi oss det ønsker oss og trenger.

Min mening er at likestilling er at vi bør være frie til å velge selv hva vi vil være og hvordan vi vil leve uten at det nødvendigvis skal representere alle kvinner på jorden. Hvis jeg synes det er greit å lage maten og vaske klærne i huset mens mannen klipper gress, fikser bil, måker snø og maler huset så bør jeg få leve slik uten at andre kvinner føler det gjør noe mot dem.

Det blir litt som at noen føler den rette måten å frigjøre muslimske kvinner fra hijab er å tvinge dem til å ta den av.

Ønsker hi å anmelde så må hun selvfølgelig gjøre det, poenget er at ønsker hun ikke å anmelde så er hun fri til det og, uten at noen av alternativene sier noe negativt om henne.

Men man gir aldri aldri aldri, uansett situasjon,  offeret ansvaret for overgrepet. At noen i det hele tatt tenker som deg, synes jeg er helt forkastelig.

Anonymkode: 6ea48...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, skjotta skrev:

Jeg lærer datteren min at man ikke inviterer menn man ikke vil ligge med inn i senga si.

Jeg gir henne ikke skyld, jeg gir henne ansvar. (Ikke ansvar for det som skjedde, men ansvar for hva som skjer nå) Hun må selv avgjøre om hun opplevde det som en voldtekt og dermed må gå videre med det. Om hun gjør det så ser ikke jeg på henne negativt på noen måte, forskjellen på meg og deg er at jeg ikke krever at andre skal føle det samme eller mene det samme som jeg gjør.

Oj. Stakkars din datter den dagen hun utsettes for et seksuelt overgrep...

Du forteller henne at dette er hennes ansvar siden hun var uforsiktig. Kanskje flørtet hun for mye, kanskje hun hadde for kort skjørt, kanskje sovnet hun på feil sofa i feil hus. Du sier til din datter at det ikke er hennes skyld, men at det er hennes ansvar???? WTF???

Og på toppen av det hele så sier du til din datter at hun selv må definere om det var et overgrep? I følge norsk lov har hun blitt utsatt for et overgrep, men du sier at dette må hun føle på selv???? Det er jo tross alt hennes ansvar!

Jeg blir helt stum av det jeg leser. Jeg håper aldri aldri aldri mine døtre utsettes for sånne som deg. 

Dette er victim blaming av verste sort! Det absolutt styggeste av holdninger jeg leser her inne. Kvinner som legger skyld på kvinnelige ofre. Som påfører de skam. Som gjør at kvinner ikke anmelder når de burde anmelde. 

Jeg blir trist, lei og opprørt over at vi har kommet så kort i 2018 😢

Anonymkode: dd699...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, skjotta skrev:

Jeg lærer datteren min at man ikke inviterer menn man ikke vil ligge med inn i senga si.

Jeg gir henne ikke skyld, jeg gir henne ansvar. (Ikke ansvar for det som skjedde, men ansvar for hva som skjer nå) Hun må selv avgjøre om hun opplevde det som en voldtekt og dermed må gå videre med det. Om hun gjør det så ser ikke jeg på henne negativt på noen måte, forskjellen på meg og deg er at jeg ikke krever at andre skal føle det samme eller mene det samme som jeg gjør.

Så hva hadde du sagt hvis din datter alikevel gjorde det, og han utnyttet situasjonen og puttet fingrene inn i henne? Ville du da sagt at hun fikk selv avgjøre om hun synes det er et overgrep eller ei? I mine øyne er en sånn uttalelse stort sett det samme som å gi henne skylden for det, siden hun inviterte mannen til å sove over

Anonymkode: 6ea48...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oj. Stakkars din datter den dagen hun utsettes for et seksuelt overgrep...

Du forteller henne at dette er hennes ansvar siden hun var uforsiktig. Kanskje flørtet hun for mye, kanskje hun hadde for kort skjørt, kanskje sovnet hun på feil sofa i feil hus. Du sier til din datter at det ikke er hennes skyld, men at det er hennes ansvar???? WTF???

Og på toppen av det hele så sier du til din datter at hun selv må definere om det var et overgrep? I følge norsk lov har hun blitt utsatt for et overgrep, men du sier at dette må hun føle på selv???? Det er jo tross alt hennes ansvar!

Jeg blir helt stum av det jeg leser. Jeg håper aldri aldri aldri mine døtre utsettes for sånne som deg. 

Dette er victim blaming av verste sort! Det absolutt styggeste av holdninger jeg leser her inne. Kvinner som legger skyld på kvinnelige ofre. Som påfører de skam. Som gjør at kvinner ikke anmelder når de burde anmelde. 

Jeg blir trist, lei og opprørt over at vi har kommet så kort i 2018 😢

Anonymkode: dd699...4c3

Dette x 1000

Anonymkode: 6ea48...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oj. Stakkars din datter den dagen hun utsettes for et seksuelt overgrep...

Du forteller henne at dette er hennes ansvar siden hun var uforsiktig. Kanskje flørtet hun for mye, kanskje hun hadde for kort skjørt, kanskje sovnet hun på feil sofa i feil hus. Du sier til din datter at det ikke er hennes skyld, men at det er hennes ansvar???? WTF???

Og på toppen av det hele så sier du til din datter at hun selv må definere om det var et overgrep? I følge norsk lov har hun blitt utsatt for et overgrep, men du sier at dette må hun føle på selv???? Det er jo tross alt hennes ansvar!

Jeg blir helt stum av det jeg leser. Jeg håper aldri aldri aldri mine døtre utsettes for sånne som deg. 

Dette er victim blaming av verste sort! Det absolutt styggeste av holdninger jeg leser her inne. Kvinner som legger skyld på kvinnelige ofre. Som påfører de skam. Som gjør at kvinner ikke anmelder når de burde anmelde. 

Jeg blir trist, lei og opprørt over at vi har kommet så kort i 2018 😢

Anonymkode: dd699...4c3

Ja, men det er også trenden nå til dags. Man skal være opprørt, trist og kampklar for hver minste ting. Det du sitter å sier nå, er jo at ens individuelle opplevelse av en situasjon er irrelevant. «Spiller ingen rolle om du sier det går greit. Du ER blitt voldtatt». 

Er det bedre? Burde ikke offerets opplevelse legge HELE grunnlaget for situasjonen? 

Anonymkode: 1819a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men det er også trenden nå til dags. Man skal være opprørt, trist og kampklar for hver minste ting. Det du sitter å sier nå, er jo at ens individuelle opplevelse av en situasjon er irrelevant. «Spiller ingen rolle om du sier det går greit. Du ER blitt voldtatt». 

Er det bedre? Burde ikke offerets opplevelse legge HELE grunnlaget for situasjonen? 

Anonymkode: 1819a...03d

Hva er det egentlig du prøver på her? Å bagatellisere et overgrep? «Hver minste ting»?

Ja i følge norsk lov har hun blitt voldtatt. Hvorfor kverulere om det? Vi kan se på hele situasjonen vi. Vi kan selvsagt håpe det går greit. Hva offeret føler nå, hva hun føler om en uke eller ett år påvirker ikke det faktum at hun har blitt voldtatt. Og ingen kan i dag vite noe som helst om psykiske senskader. Ingen kan i dag vite noe som helst om gjentagelsesfare for han som gjorde det hvis han slipper unna.

Hvis noen krasjer bilen din kan det godt hende du ikke går i kjelleren. Det kan hende du ikke får psykiske skader. Det kan hende du klarer deg greit. Men hvilken rolle spiller det? Bilen din er fortsatt ødelagt. Og det er ikke din skyld.

Anonymkode: dd699...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det egentlig du prøver på her? Å bagatellisere et overgrep? «Hver minste ting»?

Ja i følge norsk lov har hun blitt voldtatt. Hvorfor kverulere om det? Vi kan se på hele situasjonen vi. Vi kan selvsagt håpe det går greit. Hva offeret føler nå, hva hun føler om en uke eller ett år påvirker ikke det faktum at hun har blitt voldtatt. Og ingen kan i dag vite noe som helst om psykiske senskader. Ingen kan i dag vite noe som helst om gjentagelsesfare for han som gjorde det hvis han slipper unna.

Hvis noen krasjer bilen din kan det godt hende du ikke går i kjelleren. Det kan hende du ikke får psykiske skader. Det kan hende du klarer deg greit. Men hvilken rolle spiller det? Bilen din er fortsatt ødelagt. Og det er ikke din skyld.

Anonymkode: dd699...4c3

«Hvilken rolle spiller det?» Hvilken rolle spiller det at det går greit? Tuller du? Det er da ganske så relevant. Hvordan man mestrer utfordringer og vanskeligheter i livet, vil påvirke resten av livet vårt. 

Anonymkode: 1819a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Hvilken rolle spiller det?» Hvilken rolle spiller det at det går greit? Tuller du? Det er da ganske så relevant. Hvordan man mestrer utfordringer og vanskeligheter i livet, vil påvirke resten av livet vårt. 

Anonymkode: 1819a...03d

Forsto du ikke innlegget mitt?

Anonymkode: dd699...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

For å unngå slike episoder, kan man gjøre ting selv.  Ikke ta med deg fulle mannfolk hjem. 

Det han gjorde var ikke greit. Overhodet ikke. Men tror det er lite politiet kan gjøre med saken. Han skammer seg tydeligvis. Så tenk at han går rundt å føler seg skamfull og dum. Det er jo en liten straff i seg selv. Ikke sikkert så mange hadde gjort det. Tror du må legge dette bak deg. 

Anonymkode: baed0...ae9

Må bare støtte denne.

Anonymkode: 1c23d...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Overgrepsmottak? Det er jo absolutt ingen fysiske beviser å hente. 

 

Jeg synes ikke du skal anmelde. La oss kalle en spade for en spade: Invitere en mann hjem i dobbeltsenga etter en kveld på byen, betyr at man vil ha noe seksuelt i langt de fleste tilfeller. Han trodde sikkert du var med på det, men stoppet jo umiddelbart da du ikke ville. Å kalle det voldtekt er i mine øyne hårreisende. Han er antakelig skamfull over å ha misforstått situasjonen, og vil derfor gå litt under jorden. Derfor får du ikke svar fra ham. 

Anonymkode: 1819a...03d

Veldig enig med deg! Det var jeg som skrev det lenger oppe. Dette er ikke en bestevenn du har hatt i mange år. Hadde du spurt hvem som helst mann på gaten om en dame du ikke kjenner så altfor godt hadde bedt deg til å sove over etter en fest, hva tror du hun ville da?? Vel svaret er ganske så obvious! Ja det var ikke greit men han stoppet momentant. Det var en finger, der er ikke noe dixi kan undersøke. Det er per definisjon overgrep men det er ikke i nærheten av voldtekt! Stakkars mann misforstod hele greia noe 99%av mennene hadde gjort. I tillegg var alkohol innblandet noe som svekker dømmekraften til folk. Enten så for du fortelle han at dette ikke var greit og be han dra dit pepperen gror eller så kan du si til han at dette bar en lei situasjon og at han må ha missforstått. Men jeg kan garantere deg at det såkalte «vennskapet» fra din side er nok ødelagt. 

Anonymkode: e6f22...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Oj. Stakkars din datter den dagen hun utsettes for et seksuelt overgrep...

Du forteller henne at dette er hennes ansvar siden hun var uforsiktig. Kanskje flørtet hun for mye, kanskje hun hadde for kort skjørt, kanskje sovnet hun på feil sofa i feil hus. Du sier til din datter at det ikke er hennes skyld, men at det er hennes ansvar???? WTF???

Og på toppen av det hele så sier du til din datter at hun selv må definere om det var et overgrep? I følge norsk lov har hun blitt utsatt for et overgrep, men du sier at dette må hun føle på selv???? Det er jo tross alt hennes ansvar!

Jeg blir helt stum av det jeg leser. Jeg håper aldri aldri aldri mine døtre utsettes for sånne som deg. 

Dette er victim blaming av verste sort! Det absolutt styggeste av holdninger jeg leser her inne. Kvinner som legger skyld på kvinnelige ofre. Som påfører de skam. Som gjør at kvinner ikke anmelder når de burde anmelde. 

Jeg blir trist, lei og opprørt over at vi har kommet så kort i 2018 😢

Anonymkode: dd699...4c3

Nei men så er et faktisk litt greit å lære døtrene sine hva de selv må være obs på. Dette er en dame som inviterte en halv fremmed man hjem til sin dobbelt seng etter at han har vert ute på byen! Litt ansvar må man virkelig ta selv Altså! Blir det samme som at man lærer døtrene sine til å ikke sende nakenbilder på nett. Eller ikke invitere en fremmed full mann i din dobbelt seng!!!!!

Anonymkode: e6f22...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare sånn til å presisere jeg har vert utsatt for noe lignende. Jeg var på en hjemme fest hvor det var en mye eldre kar som skjenket meg full. Han snakket samme språk som meg, og spurte meg om hverdagslige ting og været liksom bare smal talk. Jeg var 18 år han godt over 40. Vel jeg gikk og la meg ikke så sent men glemte å låse døren min. Lå og sov og noen timer senere kommer den ekle mannen inn døren min og låser døren. Legger seg oppå meg og begynner å ta på meg. Jeg prøvde å dytte han unna og skrek. Det var kompisen som hadde tatt med den mannen som kom hamret på døren og ba han dra til helvete. Vel han ga seg til slutt. Hva lærte jeg av historien «pass bedre på meg selv»!! Skulle jeg anmeldt? Ja kanskje, hadde det vert noe vits nei! Hadde jeg marerit og traumer nei! Slutt å føl dere som ofre og ta ansvar for handlingene. Det gjorde jeg. Jeg reflekterte hva jeg kunne gjort annerledes og har tatt dette med videre i livet. 

Anonymkode: e6f22...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig enig med deg! Det var jeg som skrev det lenger oppe. Dette er ikke en bestevenn du har hatt i mange år. Hadde du spurt hvem som helst mann på gaten om en dame du ikke kjenner så altfor godt hadde bedt deg til å sove over etter en fest, hva tror du hun ville da?? Vel svaret er ganske så obvious! Ja det var ikke greit men han stoppet momentant. Det var en finger, der er ikke noe dixi kan undersøke. Det er per definisjon overgrep men det er ikke i nærheten av voldtekt! Stakkars mann misforstod hele greia noe 99%av mennene hadde gjort. I tillegg var alkohol innblandet noe som svekker dømmekraften til folk. Enten så for du fortelle han at dette ikke var greit og be han dra dit pepperen gror eller så kan du si til han at dette bar en lei situasjon og at han må ha missforstått. Men jeg kan garantere deg at det såkalte «vennskapet» fra din side er nok ødelagt. 

Anonymkode: e6f22...d6c

Du tar fullstendig feil. Penetrering med finger ER voldtekt etter norsk lov. Hvilken annen definisjon skal en forholde seg til mener du?

 

Dixi er ikke er voldtektsmottak, det er en rådgivningstjensete. Overgrepsmottak har oversikt over hvilke ressurser som er tilgjengelig for noen i HI sin situasjon. 

 

Dere ber henne seriøst om å holde dette for seg selv, ikke søke hjelp og heller tenke på hva hun kan gjøre annerledes neste gang. Kort oppsummert sier dere: skam deg

Dette er så utrolig sørgelig å lese

Anonymkode: 43349...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tar fullstendig feil. Penetrering med finger ER voldtekt etter norsk lov. Hvilken annen definisjon skal en forholde seg til mener du?

 

Dixi er ikke er voldtektsmottak, det er en rådgivningstjensete. Overgrepsmottak har oversikt over hvilke ressurser som er tilgjengelig for noen i HI sin situasjon. 

 

Dere ber henne seriøst om å holde dette for seg selv, ikke søke hjelp og heller tenke på hva hun kan gjøre annerledes neste gang. Kort oppsummert sier dere: skam deg

Dette er så utrolig sørgelig å lese

Anonymkode: 43349...f8b

Gå naken nedover gaten på Grønland midt på natta,  se hva som skjer, og så kan vi snakkes etterpå. Temaet for samtalen er «Bruk hodet, og ta forhåndsregler».

 

Anonymkode: 1819a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gå naken nedover gaten på Grønland midt på natta,  se hva som skjer, og så kan vi snakkes etterpå. Temaet for samtalen er «Bruk hodet, og ta forhåndsregler».

 

Anonymkode: 1819a...03d

Du er jo på burka-stadiet... I enkelte kulturer lærer kvinner at de må bruke hodet og ta forholdsregler for å ikke friste mennene. Kvinnen er nemlig et seksuelt objekt og de stakkars mennene kan ikke styre lystene sine når de ser en kvinnes ansikt og hår. Ergo er det kvinnens ansvar å ta forholdsregler. Og gjør hun ikke det, er det hennes ansvar når mannen misforstår og kjører en finger opp i skjeden hennes uten samtykke. 

Anonymkode: dd699...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gå naken nedover gaten på Grønland midt på natta,  se hva som skjer, og så kan vi snakkes etterpå. Temaet for samtalen er «Bruk hodet, og ta forhåndsregler».

 

Anonymkode: 1819a...03d

Temaet for samtalen er hva kvinnen som startet denne tråden kan gjøre når overgrepet først har skjedd.

Anonymkode: 43349...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oj. Stakkars din datter den dagen hun utsettes for et seksuelt overgrep...

Du forteller henne at dette er hennes ansvar siden hun var uforsiktig. Kanskje flørtet hun for mye, kanskje hun hadde for kort skjørt, kanskje sovnet hun på feil sofa i feil hus. Du sier til din datter at det ikke er hennes skyld, men at det er hennes ansvar???? WTF???

Og på toppen av det hele så sier du til din datter at hun selv må definere om det var et overgrep? I følge norsk lov har hun blitt utsatt for et overgrep, men du sier at dette må hun føle på selv???? Det er jo tross alt hennes ansvar!

Jeg blir helt stum av det jeg leser. Jeg håper aldri aldri aldri mine døtre utsettes for sånne som deg. 

Dette er victim blaming av verste sort! Det absolutt styggeste av holdninger jeg leser her inne. Kvinner som legger skyld på kvinnelige ofre. Som påfører de skam. Som gjør at kvinner ikke anmelder når de burde anmelde. 

Jeg blir trist, lei og opprørt over at vi har kommet så kort i 2018 😢

Anonymkode: dd699...4c3

🤣🤣🤣 hvor får du disse ideene fra? 

Jeg har ikke en eneste gang sagt at det er hennes egen feil og ikke en eneste gang sagt at det vil være min datters feil. Det er ALDRI offeret sin feil.

Jeg snakker om individets rett til å selv avgjøre hva de selv opplever som overgrep og hva de ikke opplever som overgrep. 

gale høner her inne 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, skjotta skrev:

🤣🤣🤣 hvor får du disse ideene fra? 

Jeg har ikke en eneste gang sagt at det er hennes egen feil og ikke en eneste gang sagt at det vil være min datters feil. Det er ALDRI offeret sin feil.

Jeg snakker om individets rett til å selv avgjøre hva de selv opplever som overgrep og hva de ikke opplever som overgrep. 

gale høner her inne 😂😂😂

Enig🤣🤣

Anonymkode: 1819a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mamma_bergen skrev:

Vi skal vel ikke tolke noe som helst, hi har beskrevet hva som skjedde og hva hun syns om det, og det handler ikke om at hun er et svakt offer?? Hun våknet av at han hadde fingrene inni henne, er ikke så lett å avvise før hun da er våken.

Regner med du ikke har opplevd noe slikt før? Man blir gjerne lammet, man får følelser man ikke har kjent på før. Man tror i forkant at man vet hvordan man skal reagere og slikt, men det er 80% som flykter i truende situasjoner, de som fighter er blant de siste 20% og blant de er også de som fryser til og de som spiller med fordi de er redd! Godt mulig du er blant de svært få som fighter tilbake, men ikke gi dem som ikke er der, dårlig samvittighet fordi de reagerer som flesteparten gjør! Dette kan jeg skrive masse om da jeg selv har vært utsatt for overgrep (voldtatt av en en "venn"!), og jeg jobber med selvforsvar til kvinner. 

Min mann kan også finne på å gjøre ting når jeg sover, men da vet han at det er greit.

Hva jeg har opplevd og ikke opplevd vet du ingenting om og det du antar er feil. Jeg har kanskje opplevd for mye til å tenke på det som en voldtekt at en mann tar på en sovende kvinne og trekker seg straks når hun avviser? Kanskje jeg sitter og lurer på hva det egentlig er jeg har opplevd dersom dette er voldtekt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo på burka-stadiet... I enkelte kulturer lærer kvinner at de må bruke hodet og ta forholdsregler for å ikke friste mennene. Kvinnen er nemlig et seksuelt objekt og de stakkars mennene kan ikke styre lystene sine når de ser en kvinnes ansikt og hår. Ergo er det kvinnens ansvar å ta forholdsregler. Og gjør hun ikke det, er det hennes ansvar når mannen misforstår og kjører en finger opp i skjeden hennes uten samtykke. 

Anonymkode: dd699...4c3

Trenger ikke lære meg om kulturer, jeg kjenner dem godt 😉 

Men, la meg spørre deg da; Vil du snakke med din datter om ikke å sende nakenbilder? Vil du si noe når hun ønsker å gå i hotpants og magetopp på fest? Når du er ute å reiser, passer du på verdisakene da? Låser du bilen din? Tar du på redningsvest i båt? Setebelte i bil? Ser du deg for, før du krysser veien? Jeg vil tippe svaret er ja. Vi tar forhåndsregler hver eneste dag, og jeg kan ikke med livets innsats fatte hvorfor de «kjørereglene» ikke gjelder for egen kropp? Hvorfor er det et unntak der? 

Anonymkode: 1819a...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...