mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. juli 2018 Forfatter #126 Skrevet 5. juli 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Frihet under ansvar for så unge barn høres feil ut i mine ører. Åpen dør mellom to leiligheter anser jeg ikke som hver sin boplass, men å lukke døren for å få peivatliv når man er på ferie høres litt rart ut. Vi lukker ikke dørene for barna når vi er hjemme heller, vi. Sover selvsagt i hvert vårt rom, men på dagtid er hele huset åpent for alle. Anonymkode: 09fe5...d96 Hvis barna vil se TV i egen stue eller de har venner på besøk er det kjekt å kunne lukke dørene. Ikke mer merkelig enn at alle kan få litt space.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #127 Skrevet 5. juli 2018 1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: De må jo lære men vi vil jo selvsagt ikke straffe dem Lærer jo ikke noe av å liksom skulle ta ansvar uten noen konsekvens om de ikke gjør det de skal?? Hjelpes! Anonymkode: 1cb3b...81c
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #128 Skrevet 5. juli 2018 50 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Hvis barna vil se TV i egen stue eller de har venner på besøk er det kjekt å kunne lukke dørene. Ikke mer merkelig enn at alle kan få litt space. Jeg må si at jeg syns hele dette opplegget virker veldig merkelig og desto mer du skriver, desto mer får jeg følelsen av at "litt space" heller er et behov for dere voksne, enn for barna. Hadde dere sagt til dem at "vi leier to leiligheter sånn at alle vi får god plass, men det er på én betingelse og det er at døra i mellom er åpen til alle tider", så tror jeg 11-12 åringene hadde godtatt det med glede. Jeg kan ikke se for meg en eneste 12åring som hadde klaget på det dersom man bare sier at "sånn er det". Og jeg syns det høres svært trist ut at dere legger opp til "deres og vår" leilighet. Deres bad, deres kjøkken, deres stue, deres soverom. Og ikke minst omvendt: vårt bad, vårt kjøkken, vår stue og vårt soverom. Dere kommer til å sitte i hver deres leilighet å se på TV. Det syns jeg høres nitrist ut. Anonymkode: 4e7c9...a78
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #129 Skrevet 5. juli 2018 Hvordan blir det å reise på ferie med dem når de er 14 og 15? Den friheten du skisserer nå, er den jeg ville gitt til ungdom midt i tenårene. Det er naturlig å slippe mer og mer opp. Når de er så gamle skal de kanskje være alene hjemme? Anonymkode: b1c36...52f
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #130 Skrevet 5. juli 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan blir det å reise på ferie med dem når de er 14 og 15? Den friheten du skisserer nå, er den jeg ville gitt til ungdom midt i tenårene. Det er naturlig å slippe mer og mer opp. Når de er så gamle skal de kanskje være alene hjemme? Anonymkode: b1c36...52f Når de er 14 og 15 har de nok egne barn allerede😕 Synes de får altfor løse tøyler så tidlig. Anonymkode: 43b8a...e02
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. juli 2018 Forfatter #131 Skrevet 5. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Lærer jo ikke noe av å liksom skulle ta ansvar uten noen konsekvens om de ikke gjør det de skal?? Hjelpes! Anonymkode: 1cb3b...81c Altså på kvelden når vi alle er samlet får de jo det de vil ha selvsagt. Hvis de vil ha snacks utover det må de passe på å si hva de vil ha når vi handler
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. juli 2018 Forfatter #132 Skrevet 5. juli 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når de er 14 og 15 har de nok egne barn allerede😕 Synes de får altfor løse tøyler så tidlig. Anonymkode: 43b8a...e02 Ok da synes du det.... det er kun snakk om frihet og space for alle. Ikke mer hokus pokus
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. juli 2018 Forfatter #133 Skrevet 5. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg må si at jeg syns hele dette opplegget virker veldig merkelig og desto mer du skriver, desto mer får jeg følelsen av at "litt space" heller er et behov for dere voksne, enn for barna. Hadde dere sagt til dem at "vi leier to leiligheter sånn at alle vi får god plass, men det er på én betingelse og det er at døra i mellom er åpen til alle tider", så tror jeg 11-12 åringene hadde godtatt det med glede. Jeg kan ikke se for meg en eneste 12åring som hadde klaget på det dersom man bare sier at "sånn er det". Og jeg syns det høres svært trist ut at dere legger opp til "deres og vår" leilighet. Deres bad, deres kjøkken, deres stue, deres soverom. Og ikke minst omvendt: vårt bad, vårt kjøkken, vår stue og vårt soverom. Dere kommer til å sitte i hver deres leilighet å se på TV. Det syns jeg høres nitrist ut. Anonymkode: 4e7c9...a78 Døren lukkes kun på dagen dersom barna ønsker det. Vi lukker den selvsagt ikke vi voksne
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #134 Skrevet 5. juli 2018 3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Altså på kvelden når vi alle er samlet får de jo det de vil ha selvsagt. Hvis de vil ha snacks utover det må de passe på å si hva de vil ha når vi handler Dere skal bare være samlet på kvelden? Kan ikke barna være hjemme eller med noen som liker dem? Besteforeldre? Anonymkode: 1cb3b...81c
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #135 Skrevet 5. juli 2018 2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Døren lukkes kun på dagen dersom barna ønsker det. Vi lukker den selvsagt ikke vi voksne Men seriøst, så små barn vil altså lukke døra for å slippe unna dere? Sier ikke det litt om forholdet? Det er ikke vanlig altså. Ferie har man jo sammen... Anonymkode: 1cb3b...81c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. juli 2018 Forfatter #136 Skrevet 5. juli 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men seriøst, så små barn vil altså lukke døra for å slippe unna dere? Sier ikke det litt om forholdet? Det er ikke vanlig altså. Ferie har man jo sammen... Anonymkode: 1cb3b...81c De vil være 11 og 12 . Eldste begynner på ungdomskolen etter ferien . De vil ikke være små barn. Vi skal være borte i 3! Uker. Jeg ville ikke sitte oppå mamma da jeg var 12! Vi er alle forskjellige .
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. juli 2018 Forfatter #137 Skrevet 5. juli 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere skal bare være samlet på kvelden? Kan ikke barna være hjemme eller med noen som liker dem? Besteforeldre? Anonymkode: 1cb3b...81c Herregud !!! Selvsagt ikke!??
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #138 Skrevet 5. juli 2018 Jeg ser mer og mer i innleggene dine at dere reiser for kjærestetid og barna er bare et nødvendig onde dere må ha med dere. Kanskje du er så forelska at du gjør som mannen vil? Når du skisserer barn på 11 år som skal være i egen leilighet for dere ikke kan bo sammen noen skarve ferieuker er det noe galt et sted. Anonymkode: 1dec5...890
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. juli 2018 Forfatter #139 Skrevet 5. juli 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg ser mer og mer i innleggene dine at dere reiser for kjærestetid og barna er bare et nødvendig onde dere må ha med dere. Kanskje du er så forelska at du gjør som mannen vil? Når du skisserer barn på 11 år som skal være i egen leilighet for dere ikke kan bo sammen noen skarve ferieuker er det noe galt et sted. Anonymkode: 1dec5...890 Herregud!!! For første gang her på DIB blir jeg lei meg av hvordan voksne damer behandler hverandre . For meg vil ALLTID ungene komme først! ALLTID. Her inne leser man det man vil ...
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #140 Skrevet 5. juli 2018 3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Herregud!!! For første gang her på DIB blir jeg lei meg av hvordan voksne damer behandler hverandre . For meg vil ALLTID ungene komme først! ALLTID. Her inne leser man det man vil ... Ingen har rett til å være ufine mot andre og mange av kommentarene her er langt ober streken, men du kan ikke nekte for at du legger ganske godt opp til det selv Du vet hva som engasjerer, du vet at enkelte kritiserer alt som kommer fra deg, du lager innlegg på innlegg om samme tema med ørsmå endringer og du er svært aktiv i trådene dine. Ofte er det du selv som pusher dem frem og holder liv i dem. Om du ikke vil ha reaksjoner du ikke liker så kan du jo prøve å ta valgene på egen hånd. Anonymkode: 09fe5...d96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå