Gå til innhold

Hvor tidlig ha sin egen leilighet på ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke hive de på ett eget hotell eller bedre, reise på romantisk ferie alene i 3 uker? Det er jo du som vil på dette hotellet med minirom, finnes 100 vis av hotellrom nær stranden i Syden, men å reise en "normal" plass er vell ikke godt nok for deg.

Anonymkode: 76b8c...920

Dette er en helt normal plass😊 hvorfor er du så ufin?

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

To hotellrom med dør imellom som er ulåst til alle tider tenker jeg er greit. Noe annet er både uansvarlig og svært merkelig, syns jeg. Og siden når ble 10-11 åringer for store til å dele hotellrom med foreldrene? Enig i at det er trangt dersom man bestiller en av de minste rommene og setter inn ekstrasenger, men lei et rom med litt størrelse så burde det i en normal familie være helt problemfritt for tiåringene å dele rom med foreldrene

Anonymkode: 4e7c9...a78

Det er for det første helt uaktuelt å ha ett rom for oss alle 4. Det vil INGEN av oss trives med. Jeg sover feks dårlig og er mye våken og trenger da ikke føle jeg vekker hele huset. Dette er ett helt nydelig hus som kan passe oss perfekt bare vi får ordnet det slik med 2 leiligheter med dør mellom. Guttene vil for alt i verden i det minste ha eget soverom 

Skrevet
3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Dette er en helt normal plass😊 hvorfor er du så ufin?

Viss det er en normal plass har de hotellrom som er større.

Jeg er ikke ufin, synes synd på ungene dine som er barn som har en mor som foretrekker kjeristen ❤️framfor de.

Skrevet

Så du har allerede gjort deg opp en mening? du vil bare høre andres synspunkter, som du allerede vet hva er, for så å presisere de her inne? For du vet jo hva reaksjonene kommer til å bli. Det er ganske destruktiv oppførsel 

Anonymkode: 095b2...c68

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Viss det er en normal plass har de hotellrom som er større.

Jeg er ikke ufin, synes synd på ungene dine som er barn som har en mor som foretrekker kjeristen ❤️framfor de.

Jøss

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du har allerede gjort deg opp en mening? du vil bare høre andres synspunkter, som du allerede vet hva er, for så å presisere de her inne? For du vet jo hva reaksjonene kommer til å bli. Det er ganske destruktiv oppførsel 

Anonymkode: 095b2...c68

Nei jeg hører gjerne jeg . Spm var om de var store nok til en slik løsning 

Skrevet

For det første mener jeg at det er altfor tidlig. Jeg har tidligere skrevet at jeg fikk eget hotelrom da jeg var 15. 

Hvor mye tilsyn vil du ha på den leiligheten? Kan du bestemme når de skal sove? Jeg tenker at det kan bli en " mamma er ikke her, vi ser på TV så lenge vi vil!" - situasjon.

De skal kunne ha venner på besøk? Dere er der i tre uker. Barna er fra 10 til 12. Ja, jeg kan tenke hvordan det blir hvis de får venner på det stedet og informerer at de har en egen leilighet. Good luck! Rot, rot og mer rot! 

Anonymkode: 24eba...1fb

Skrevet
8 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nei jeg hører gjerne jeg . Spm var om de var store nok til en slik løsning 

Og de fleste sier nei, de er for små. Men det vil du jo ikke høre på. For DU vil ikke ha de på rommet. Ferdig snakka liksom. 

Anonymkode: 1cb3b...81c

Skrevet

Mine er 9 og 11, og det er HELT uaktuelt at de skal ha eget rom! De er ikke for store til å bo på rom med oss... 

Anonymkode: a0e35...724

Skrevet

Går vi ikke for denne løsningen kommer vi til å leie hus altså . Det er bare det at denne plassen er så nydelig at vi ser på mulighetene . Leilighetene ligger altså vegg i vegg med innvendig dør. Vi kan jo i prinsipp kun benytte oss av en hoveddør. Vi må undersøke videre. 

Skrevet
33 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det er for det første helt uaktuelt å ha ett rom for oss alle 4. Det vil INGEN av oss trives med. Jeg sover feks dårlig og er mye våken og trenger da ikke føle jeg vekker hele huset. Dette er ett helt nydelig hus som kan passe oss perfekt bare vi får ordnet det slik med 2 leiligheter med dør mellom. Guttene vil for alt i verden i det minste ha eget soverom 

Det har jo noe med hva man er vant til og hvordan man er oppdratt å gjøre tenker jeg.... Vi var på flere hotell i fjor hvor vi hadde familierom, altså et stort rom med soveplass til fire stykker, for våre som da var 8 og 10 var det overhodet ikke noe problem. I år er de 9 og 11 og det er fremdeles ikke noe problem. 

Men vi var på et leilighetshotell i Frankrike hvor vi hadde to soverom også, og det var helt supert det.

Om dine gutter er oppdratt sånn at de ikke kan sove på samme rom som mammaen sin og hennes kjæreste så får dere jo ha en leilighet med to soverom, eller ha to rom med dør mellom så det ikke er låst mellom dere. Ikke noe problem det. Det er nok også litt annerledes å ikke være sammen med faren ting ungene, kanskje blir det kleint å sove på samme rom da?

Men å putte såpass små unger i en egen leilighet uten dør inn til dere høres helt på jordet ut, så store er de ikke enda.

Anonymkode: b978e...f48

Skrevet

Privatliv? For småunger? Er du vill? Man er ikke på familieferie for å ha avstand.

Anonymkode: dfa57...fe8

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det har jo noe med hva man er vant til og hvordan man er oppdratt å gjøre tenker jeg.... Vi var på flere hotell i fjor hvor vi hadde familierom, altså et stort rom med soveplass til fire stykker, for våre som da var 8 og 10 var det overhodet ikke noe problem. I år er de 9 og 11 og det er fremdeles ikke noe problem. 

Men vi var på et leilighetshotell i Frankrike hvor vi hadde to soverom også, og det var helt supert det.

Om dine gutter er oppdratt sånn at de ikke kan sove på samme rom som mammaen sin og hennes kjæreste så får dere jo ha en leilighet med to soverom, eller ha to rom med dør mellom så det ikke er låst mellom dere. Ikke noe problem det. Det er nok også litt annerledes å ikke være sammen med faren ting ungene, kanskje blir det kleint å sove på samme rom da?

Men å putte såpass små unger i en egen leilighet uten dør inn til dere høres helt på jordet ut, så store er de ikke enda.

Anonymkode: b978e...f48

Det ER dør mellom leilighetene 😊 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Privatliv? For småunger? Er du vill? Man er ikke på familieferie for å ha avstand.

Anonymkode: dfa57...fe8

De vil ha sitt privatliv ja og vi vårt . I 3 uker. Mulig det hadde vært anderledes en kort uke. 

Skrevet
2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Du tar veldig feil. Vi ønsker å være sammen og vi ønsker å ikke tråkke oppå hverandre . Vi skal være borte i 3 uker!! Er det virkelig så rart?? 

Vi reiser 4-5 uker med våre barn som er 11,14 og 15 om sommeren. Vi har som regel hus to av ukene i Spania eller Frankrike og resten av tiden kjører vi å besøker flere land. Vi bor alle sammen hele tiden. Det er ferie for oss. Og de gangene hotellene ikke har familierom booker vi to rom og en av oss på hvert rom. Å si at barn på 10-11 år er for store til å være på samme rom / leilighet som foreldrene i ferien er bare nitrist. 

Anonymkode: 1dec5...890

Skrevet

Og jeg lurer..hvor er denne plassen hvor det ikke finnes hus å leie?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi reiser 4-5 uker med våre barn som er 11,14 og 15 om sommeren. Vi har som regel hus to av ukene i Spania eller Frankrike og resten av tiden kjører vi å besøker flere land. Vi bor alle sammen hele tiden. Det er ferie for oss. Og de gangene hotellene ikke har familierom booker vi to rom og en av oss på hvert rom. Å si at barn på 10-11 år er for store til å være på samme rom / leilighet som foreldrene i ferien er bare nitrist. 

De er for store til å dele rom der man sover ( hotellrom) med oss. Nevnte leilighet er kun med ett soverom og jeg vil at alle skal sove godt og i ordentlige senger

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det finns hus til leie men ikke type hus vi ønsker. Med svømmebasseng rett på stranden 

Skrevet
5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

De er for store til å dele rom der man sover ( hotellrom) med oss. Nevnte leilighet er kun med ett soverom og jeg vil at alle skal sove godt og i ordentlige senger

Herregud, så reis en annen plass hvor de har hotellrom med 1 eller 2 soverom da. Tviler på barna dine bryr seg om det er Romania eller Spania de er i.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke hive de på ett eget hotell eller bedre, reise på romantisk ferie alene i 3 uker? Det er jo du som vil på dette hotellet med minirom, finnes 100 vis av hotellrom nær stranden i Syden, men å reise en "normal" plass er vell ikke godt nok for deg.

Hva er det egentlig som provoserer deg så mye med denne brukeren? Du klarer å få vridd ethvert innlegg til noe negativt. 

For meg som leser virker det som du sliter med noe her, altså. 

Anonymkode: 09fe5...d96

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, så reis en annen plass hvor de har hotellrom med 1 eller 2 soverom da. Tviler på barna dine bryr seg om det er Romania eller Spania de er i.

Vi er alle glade i å reise og det betyr i aller høyeste grad noe hvor vi er. 

Skrevet
37 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det ER dør mellom leilighetene 😊 

Da sier jeg kjør på, men hold døra åpen til en hver tid slik at det heller blir en gigantisk leilighet 👍

Anonymkode: 4e7c9...a78

Skrevet

Egen leilighet for barn på 10 og 12 år?!?!!! 

Jeg rister på hodet........ Hvordan kan man overhodet VURDERE det? 

Anonymkode: bb7c0...3e1

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan spørre deg om det samme? Det er jo det du vil? Slippe å se de så mye? Ha privatliv? For en nitrist ferie! Halve kosen med ferie er jo å ha masse tid sammen. Kvalitetstid. Når ungene er «store nok» til egen leilighet er de jo neppe med på ferie mer...

Anonymkode: 1cb3b...81c

Når man skal være sammen hele tida i tre uker, så er det godt å ha et rom å trekke seg tilbake til, både for voksne og for barn.

Jeg ser også for meg at to ekstrasenger(som ofte ikke er like gode å sove i som vanlige senger) vil ta opp mesteparten av gulvplassen sammen med dobbeltsenga. Det blir trangt og styrete med fire kofferter i tillegg.

Dette handler ikke bare om at foreldrene skal ha sex, som noen antyder, men å ha litt bedre plass.

Anonymkode: 823f7...871

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje husene allerede er utleid.

Anonymkode: 823f7...871

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...