Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #26 Skrevet 4. juli 2018 4 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Vi pleier å leie hus altså. Vi har kommet over en plass hvor det er ett helt nydelig hus med leiligheter på stranden. De er ganske små og derfor vi vurderer 2. Vi kan leie 2 med låsbar dør mellom leilighetene så det er jo en mulighet. Barna får egen stue/oppholdsrom da. Vi får se hva vi gjør😊. Det er ikke så lett å finne flotte hus med basseng rett på stranden der det gjelder så vi sjekker mulighetene . Med dør i mellom hadde jeg glatt gjort det. Ikke over hverandre, med mindre det var en toetasjes leilighet med trapp mellom (trapp inne i leiligheten), eller man fordelte seg med én voksen og ett barn i hver etasje. Anonymkode: b93bc...d9b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. juli 2018 Forfatter #27 Skrevet 4. juli 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Med dør i mellom hadde jeg glatt gjort det. Ikke over hverandre, med mindre det var en toetasjes leilighet med trapp mellom (trapp inne i leiligheten), eller man fordelte seg med én voksen og ett barn i hver etasje. Anonymkode: b93bc...d9b Det er innvendig dør i begge løsninger. Poenget er kun å gi alle privatliv og ikke gå oppå hverandre . Tenker ungene kan ha godt av å styre litt selv jeg, eget kjøleskap til kald drikke, stue og eget bad. De kan ha besøk av venner og vi kan ha besøk av venner . Tryggheten er på plass begge typer leiligheter. 😊
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #28 Skrevet 4. juli 2018 Når de blir voksne nok og betaler selv? Neida, kan skjønne tanken og behovet når de blir eldre, tenker da 16-17 år og oppover. Ikke at det er et must da heller egentlig, men for en del kan det nok gjøre det lettere å få ting til å fungere, spesielt om man har yngre barn også. Men 10-12 åringer trenger ikke egen leilighet på ferie? Fjernt fra mine tanker i allefall. Tenker at på ferie er vi mer sammen enn i hverdagen og det er noe av det fine med ferie. At det er litt plass til privatliv er nok greit når barna blir større, men på den annen side så er det sjelden så mye tid man tilbringer inne i leiligheten på ferie. Anonymkode: 14ae7...e5b
Superdolly Skrevet 4. juli 2018 #29 Skrevet 4. juli 2018 Det har enda ikke falt meg inn, og nå er eldste 24.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #30 Skrevet 4. juli 2018 3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Ja det blir jo i grunn det. Tenkte det var smart så får både de og vi litt privatliv . Også kjekt da ungene gjerne vil ha besøk av barn de blir kjent med . Vi skal være borte i 3 uker så det ville jo vært noe annet hvis det kun var en uke 😊 Liker du ikke unger eller? Drar på voksenhotel og nå vil du heller ikke ha ungene dine på rommet sammen med dere. 10 og 11 år på eget rom hadde jeg ikke vurdert engang. Vent 5 år. Anonymkode: 76b8c...920
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #31 Skrevet 4. juli 2018 Ikke nok med voksenferier og alt mulig - nå skal du ha ungene i egen leilighet? Tro meg - det flyter over av feriehus med basseng hvor ungene faktisk får være en del av familien. Anonymkode: 1dec5...890
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. juli 2018 Forfatter #32 Skrevet 4. juli 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Liker du ikke unger eller? Drar på voksenhotel og nå vil du heller ikke ha ungene dine på rommet sammen med dere. 10 og 11 år på eget rom hadde jeg ikke vurdert engang. Vent 5 år. Anonymkode: 76b8c...920 Selvsagt liker jeg unger og aller best mine egne. Når jeg ikke har barna vil jeg helst slippe andres barn på ferie ja. Når jeg har dem vil jeg ha ferie sammen med dem . De er for store til å dele rom med oss voksne og siden det ikke er store leiligheter akkurat dit vi vil dra vurderte vi denne løsningen
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. juli 2018 Forfatter #33 Skrevet 4. juli 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke nok med voksenferier og alt mulig - nå skal du ha ungene i egen leilighet? Tro meg - det flyter over av feriehus med basseng hvor ungene faktisk får være en del av familien. Anonymkode: 1dec5...890 Alt til sin tid vet du. Mulig det kryr av hus med basseng rett på stranden men det gjør det ikke der vi ønsker å dra. Derfor ser vi på denne løsningen
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #34 Skrevet 4. juli 2018 6 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Vi pleier å leie hus altså. Vi har kommet over en plass hvor det er ett helt nydelig hus med leiligheter på stranden. De er ganske små og derfor vi vurderer 2. Vi kan leie 2 med låsbar dør mellom leilighetene så det er jo en mulighet. Barna får egen stue/oppholdsrom da. Vi får se hva vi gjør😊. Det er ikke så lett å finne flotte hus med basseng rett på stranden der det gjelder så vi sjekker mulighetene . Tenker ikke på to leiligheter vegg i vegg som egen leilighet. Sånn gjør vi også det, og har gjort siden barna var spedbarn. Det er jo ikke noe problem i det hele tatt, vi har bare døra åpen? Ut i fra hovedinnlegget trodde jeg du mente en helt egen leilighet, ikke to som er koblet sammen. Det kan forøvrig anbefales, vi liker å sove godt alle mann uten ekstraseng. Anonymkode: 587aa...54f
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #35 Skrevet 4. juli 2018 36 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Selvsagt liker jeg unger og aller best mine egne. Når jeg ikke har barna vil jeg helst slippe andres barn på ferie ja. Når jeg har dem vil jeg ha ferie sammen med dem . De er for store til å dele rom med oss voksne og siden det ikke er store leiligheter akkurat dit vi vil dra vurderte vi denne løsningen For store til å dele rom med dere, de er 10 og 11 år? Skal dere ha dere romantisk kveld på rommet som gjør at DU ikke vil ha de der? Og når dere snakker om hvor dere vil? Er det du og kjæresten som vil der, eller det DU og barna. Stakkars unger... Anonymkode: 76b8c...920
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. juli 2018 Forfatter #36 Skrevet 4. juli 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: For store til å dele rom med dere, de er 10 og 11 år? Skal dere ha dere romantisk kveld på rommet som gjør at DU ikke vil ha de der? Og når dere snakker om hvor dere vil? Er det du og kjæresten som vil der, eller det DU og barna. Stakkars unger... Anonymkode: 76b8c...920 De er for store til å dele rom med oss i 3 uker ja. Må innrømme at jeg liker at vi alle får sove godt og litt romantikk er heller ikke å forakte . Jeg har noen ønsker om hvordan det skal være der jeg ferierer og så langt har alle vært fornøyde . Hvorfor er det synd på ungene ?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #37 Skrevet 4. juli 2018 2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Det er innvendig dør i begge løsninger. Poenget er kun å gi alle privatliv og ikke gå oppå hverandre . Tenker ungene kan ha godt av å styre litt selv jeg, eget kjøleskap til kald drikke, stue og eget bad. De kan ha besøk av venner og vi kan ha besøk av venner . Tryggheten er på plass begge typer leiligheter. 😊 Ja også slipper du jo å se de så mye! Anonymkode: 1cb3b...81c
Nyttårs barn Skrevet 4. juli 2018 #38 Skrevet 4. juli 2018 Skjerp dere alle kjerringer som slenger dritt med anonymknappen på. Jeg skjønner godt at du ikke vil dele rom alle sammen, det gjør vi heller ikke da vi ikke sover godt noen av oss under slike forhold. Men jeg synes jo det er litt tidlig å la ungene få egen leilighet fra 10/12 årsalderen. da ville jeg heller tatt en unge hver, så det bor en voksen og et barn i hver enhet.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. juli 2018 Forfatter #39 Skrevet 4. juli 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja også slipper du jo å se de så mye! Anonymkode: 1cb3b...81c Kjære vene!! Hva feiler det deg egentlig?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #40 Skrevet 4. juli 2018 Vi var ofte på sommerhus fra jeg var 6-14 i Danmark. Fra vi var rundt ti fikk vi bo i eget rom med egen stue og eget bad. Veldig fornøyd med det enda og hatet de få feriene hvor det ikke var en mulighet, etter jeg var 9-10 nektet jeg å dele rom med foreldrene, det var flaut syntes jeg. Anonymkode: a81d4...cc6
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #41 Skrevet 4. juli 2018 15 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Kjære vene!! Hva feiler det deg egentlig? Jeg kan spørre deg om det samme? Det er jo det du vil? Slippe å se de så mye? Ha privatliv? For en nitrist ferie! Halve kosen med ferie er jo å ha masse tid sammen. Kvalitetstid. Når ungene er «store nok» til egen leilighet er de jo neppe med på ferie mer... Anonymkode: 1cb3b...81c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. juli 2018 Forfatter #42 Skrevet 4. juli 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan spørre deg om det samme? Det er jo det du vil? Slippe å se de så mye? Ha privatliv? For en nitrist ferie! Halve kosen med ferie er jo å ha masse tid sammen. Kvalitetstid. Når ungene er «store nok» til egen leilighet er de jo neppe med på ferie mer... Anonymkode: 1cb3b...81c Du tar veldig feil. Vi ønsker å være sammen og vi ønsker å ikke tråkke oppå hverandre . Vi skal være borte i 3 uker!! Er det virkelig så rart??
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #43 Skrevet 4. juli 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan spørre deg om det samme? Det er jo det du vil? Slippe å se de så mye? Ha privatliv? For en nitrist ferie! Halve kosen med ferie er jo å ha masse tid sammen. Kvalitetstid. Når ungene er «store nok» til egen leilighet er de jo neppe med på ferie mer... Anonymkode: 1cb3b...81c Hva pokker feiler det deg, sitte å slenge med leppa og tror du er så jævla mye bedre. Slutt med denne foorbanna heksejakten på hi, det er i hver eneste tråd hun starter. Anonymkode: f9a78...74b
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #44 Skrevet 4. juli 2018 4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Du tar veldig feil. Vi ønsker å være sammen og vi ønsker å ikke tråkke oppå hverandre . Vi skal være borte i 3 uker!! Er det virkelig så rart?? Ja, det ER rart. For dere skal vel neppe sitte å sture inne i leiligheten hele tiden? Så hvor mye (for mye?) oppå hverandre greier dere være da om dere liker å være sammen? De er jo fortsatt barn, ikke ungdom. Det er fortsatt stas å ha tid med foreldrene, hvis du/dere ikke er usedvanlige kjipe da. Er turen kun for deg ikke for barnas del? Kjærestetur kan du vel dra på når du ikke har barna? Anonymkode: 1cb3b...81c
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #45 Skrevet 4. juli 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva pokker feiler det deg, sitte å slenge med leppa og tror du er så jævla mye bedre. Slutt med denne foorbanna heksejakten på hi, det er i hver eneste tråd hun starter. Anonymkode: f9a78...74b Du leser hva hun skriver sant? Ikke rart mange folk reagerer. Særlig om man har lest tråder av hi før. Ikke vanskelig å sette to og to sammen da. Skriver man her inne må man da tåle å få ærlige svar? Anonymkode: 1cb3b...81c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. juli 2018 Forfatter #46 Skrevet 4. juli 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det ER rart. For dere skal vel neppe sitte å sture inne i leiligheten hele tiden? Så hvor mye (for mye?) oppå hverandre greier dere være da om dere liker å være sammen? De er jo fortsatt barn, ikke ungdom. Det er fortsatt stas å ha tid med foreldrene, hvis du/dere ikke er usedvanlige kjipe da. Er turen kun for deg ikke for barnas del? Kjærestetur kan du vel dra på når du ikke har barna? Anonymkode: 1cb3b...81c Vi liker at alle sover godt og det er da kjekt med ett ekstra bad og en ekstra stue? Turen er selvsagt for alle. Guttene er dessuten store og vil ha privatliv.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #47 Skrevet 4. juli 2018 I fjor sov de to eldste som da var 13 og 16 på et rom for seg selv den ene helgen vi var på tur, vi hadde to hotellrom i samme gang men med flere rom mellom. Men vi pleier å ha familierom med flere soverom eller to rom med dør mellom. Når du sier at guttene er store og ønsker litt privatliv tenker jeg ungdomsskole og oppover jeg altså, en 10-åring synes da det er helt greit å sove på samme rom som mamma og pappa? Det synes ihvertfall min 10-åring... Anonymkode: b978e...f48
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #48 Skrevet 4. juli 2018 28 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Vi liker at alle sover godt og det er da kjekt med ett ekstra bad og en ekstra stue? Turen er selvsagt for alle. Guttene er dessuten store og vil ha privatliv. Kan du ikke hive de på ett eget hotell eller bedre, reise på romantisk ferie alene i 3 uker? Det er jo du som vil på dette hotellet med minirom, finnes 100 vis av hotellrom nær stranden i Syden, men å reise en "normal" plass er vell ikke godt nok for deg. Anonymkode: 76b8c...920
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #49 Skrevet 4. juli 2018 Nei det er å være uansvarlig! Så små BARN trenger tilsyn! Anonymkode: 2c1a2...6b5
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2018 #50 Skrevet 4. juli 2018 To hotellrom med dør imellom som er ulåst til alle tider tenker jeg er greit. Noe annet er både uansvarlig og svært merkelig, syns jeg. Og siden når ble 10-11 åringer for store til å dele hotellrom med foreldrene? Enig i at det er trangt dersom man bestiller en av de minste rommene og setter inn ekstrasenger, men lei et rom med litt størrelse så burde det i en normal familie være helt problemfritt for tiåringene å dele rom med foreldrene Anonymkode: 4e7c9...a78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå