Gå til innhold

Hvor lenge skal en hårfarge satt hos frisør vare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker da ikke på ettervekst/grå hår, men håret i lengdene. Jeg vasker håret ca annenhver dag (vet at det spiller inn). 

Anonymkode: 78e18...2e7

Fortsetter under...

Skrevet

Hva slags farge var det da?

Frisøren kan sette minicolorasjon som skal sitte et par-tre måneder og de kan sette varig farge som skal sitte til det vokser ut og du må farge etterveksten...

Noen farger sitter vel bedre enn andre også?

Anonymkode: 4943d...81c

Skrevet

Jeg går på På Håret, de byttet fargetype for 1-2 år siden og den nye fargen deres holder seg veldig godt, fargen begynner kanskje å falme litt etter 5-6 uker, men den blir ikke "utvasket" som den forrige fargen de brukte. Om de har flere typer farge vet jeg ikke. Jeg må riktignok farge jevnlig pga grå hår, så har ikke erfaring utover ca 2 måneder. 

Anonymkode: 1ac7e...49f

Skrevet

Vanlig farge. Ikke minicolarosjon.

hi

Skrevet

Vanlig farge varer evig, m.a.o. til du klipper av håret. Du kan ikke vaske ut permanent hårfarge. Glans o.l. kan nok falme, men ikke selve fargen.

Anonymkode: 41bc7...f65

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vanlig farge varer evig, m.a.o. til du klipper av håret. Du kan ikke vaske ut permanent hårfarge. Glans o.l. kan nok falme, men ikke selve fargen.

Anonymkode: 41bc7...f65

Ja, det er vel sant. Jeg kunne presisert med "hvor lenge skal en farge vare uten å falme". For det har det gjort i de to siste frisørsalongene jeg har prøvd. Etter 8 uker ca.

hi

Annonse

Skrevet

Dytter denne i tilfelle noen frisører eller andre kan svare 🙂

hi

Skrevet

Aner ikke hvilken type farge de bruker, men hos meg har den vart i 1 år og er like fin. Er der ca 1 gang i mnd å farger etterveksten og ser ikke forskjell fra etterveksten og resten av håret.

Anonymkode: 06e36...a3c

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er vel sant. Jeg kunne presisert med "hvor lenge skal en farge vare uten å falme". For det har det gjort i de to siste frisørsalongene jeg har prøvd. Etter 8 uker ca.

hi

Min erfaring også. Vet ikke om de gjør det for at folk skal komme tilbake etter 8 uker og farge på nytt. Så jeg har begynt å farge selv. Kjøper frisørfarge fra ebay, og den falmer ikke.

Anonymkode: 72b3f...31d

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aner ikke hvilken type farge de bruker, men hos meg har den vart i 1 år og er like fin. Er der ca 1 gang i mnd å farger etterveksten og ser ikke forskjell fra etterveksten og resten av håret.

Anonymkode: 06e36...a3c

Det høres jo supert ut da!

Synes det er tungvint og dyrt å ta ettervekst ca hver 5.uke og farge alt hver 10.uke....

hi

Skrevet

Det kommer helt an på hvilken farge du farger til. Rødt blir blass med tiden, men en ren farge skal ikke bli blass. Og så kommer det helt an på hårtype og hvor slitt håret er ved farging. Ofte er det slik at de som har tykt hår beholder fargen bedre enn de med tynt og fint hår. Det er mer enn selve fargen som spiller inn for hvordan håret både tar og slipper farge.

frisør

Anonymkode: e307b...229

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer helt an på hvilken farge du farger til. Rødt blir blass med tiden, men en ren farge skal ikke bli blass. Og så kommer det helt an på hårtype og hvor slitt håret er ved farging. Ofte er det slik at de som har tykt hår beholder fargen bedre enn de med tynt og fint hår. Det er mer enn selve fargen som spiller inn for hvordan håret både tar og slipper farge.

frisør

Takk for svar!

Det er en mørk farge som blir blass. Håret klippes ofte, så det er ikke slitt. Kan fargen som brukes være tynn (nesten vannet ut..)? Så den må blandes på en bedre måte for mitt hår?

hi

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar!

Det er en mørk farge som blir blass. Håret klippes ofte, så det er ikke slitt. Kan fargen som brukes være tynn (nesten vannet ut..)? Så den må blandes på en bedre måte for mitt hår?

hi

Mest sannsynlig ikke. Farge har et blandingsforhold som frisøren skal bruke. Er det en rødtoner i den, så blir den blass dessverre

Annonse

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mest sannsynlig ikke. Farge har et blandingsforhold som frisøren skal bruke. Er det en rødtoner i den, så blir den blass dessverre

Det er ikke rødtoner. 

hi

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min erfaring også. Vet ikke om de gjør det for at folk skal komme tilbake etter 8 uker og farge på nytt. Så jeg har begynt å farge selv. Kjøper frisørfarge fra ebay, og den falmer ikke.

Anonymkode: 72b3f...31d

Ikke for kuppe tråden, men har du en link til produktet/forhandleren?

Anonymkode: 97b22...2f4

Skrevet

Tipper håret ditt har blitt solbleket.

Anonymkode: 2aa52...8c3

Skrevet

Etter at frisøren min begynte å bruke økologisk farge (Elumen tror jeg den heter), har ikke fargen blitt blass. Og jeg farger håret rødt.

Anonymkode: 785e5...912

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke rødtoner. 

hi

Jeg vet ikke hva fargen heter, men når du tar etterveksten, så skal de gre fagen ut i det andre håret siste 10 min for å friske opp den fargen også.

Skrevet

Beskytter du håret ute i sola nå? For selv den beste hårfargen kan slite i denne sola. Mitt har aldri blitt blast før, men har måttet farge det to ganger i sommer pga solbleking!

Anonymkode: 8172f...fca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...