Gå til innhold

1 eller 2 uker på familieferie (i Kroatia)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigers har invitert oss alle på tur til Kroatia neste sommer, 1 uke på leilighetshotell. De spanderer fly og opphold 1 uke og sikkert en og annen middag. De har undersøkt hva det vil koste for oss å utvide til 2 ukers opphold, og det kommer på ca 20 tusen. Vi må bestemme oss innen et par uker og er usikker. 2 uker i syden midt i fellesferien vil vi normalt ikke ha feriebudsjett til. Bruker vi 20 tusen der er det lite igjen til tur for å besøke min familie som innebærer flytur, leiebil mm neste år. Har barn på 6 og 8 år ved reisestart. Hva er deres erfaringer, deilig med to uker for å koble skikkelig av eller blir man rastløs etter 8-9 dager? 

Anonymkode: b409f...9a9

Fortsetter under...

Skrevet

Definitivt to uker. 😊

Anonymkode: f5aac...b4a

Skrevet

2

Anonymkode: 5ad10...c7f

Skrevet

2 uker dersom dere har mulighet til det! 1 uke blir veldig lite når man drar med barn, 2 av dagene går ofte bort på reisen. Ta noen dager med besøk til andre byer, parker osv, så kommer dere nok ikke til å bli lei. Men dersom dere kun skal være på stranden/i bassenget, så er nok 2 uker litt mye igjen... 

Anonymkode: 9f70a...4fa

Skrevet

2 uker uten tvil. Men så trives vi ikke bare med å være på stranden og ved bassenget, men tar også med andre opplevelser i ferien. Som akvarium, delfinshow, markeder, fjellturer, båtturer, rideturer osv osv.

Anonymkode: 92bd9...75e

Skrevet

Takk for svar! Skal undersøke hva som finnes av severdigheter og utflukter på stedet. Mannen min er i utgangspunktet ingen stor "sydenfan", men liker å slappe av i skyggen med en øl og ser fordelene ved at ungene er aktivisert med basseng og barneklubb. 😊 Tror vi benytter sjansen på å prøve 2 uker for første gang, blir sikkert bra! ☀️ HI

Annonse

Skrevet

20 000 kr var mye for én uke ekstra på leilighetshotell. Er dere mange i familien? Kanskje det finnes et rimeligere hotell i nærheten?

Anonymkode: 48e49...658

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

20 000 kr var mye for én uke ekstra på leilighetshotell. Er dere mange i familien? Kanskje det finnes et rimeligere hotell i nærheten?

Jeg hadde vel også håpet det skulle være litt rimeligere men selve turen på 1 uke koster 38 tusen så har nok et nytt og kostbart hotell. Så totalt 58 tusen for 14 dager for 2 voksne og 2 barn. Reiser via operatør så vet ikke hvor enkelt det er å finne annet hotell. HI

Skrevet

Jeg synes 1 uke er nok. Da lengter jeg etter senga mi 😄

Anonymkode: f8150...286

Skrevet

jeg ville kombinert det med å dra videre til Italia(går flere ferjer over dit) Slovenia eller Montenegro. masse spennende og se på.

Skrevet

Jeg synes en uke er nok i haugevis, da lengter jeg hjem.....

Anonymkode: a88db...ccc

Skrevet

Det finnes mange hotellet, mange steder og mange måter å reise på. 20.000 for en uke på hotell, uten at den prisen inkluderer fly er veldig mye. 

Da hadde jeg heller leid en annen leilighet et annet sted i Kroatia den andre uka. hvis dere bestiller fly og hotell hver for seg kan dere være et annet sted i den andre uka. 

Anonymkode: 4cd2a...1c1

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes mange hotellet, mange steder og mange måter å reise på. 20.000 for en uke på hotell, uten at den prisen inkluderer fly er veldig mye. 

Da hadde jeg heller leid en annen leilighet et annet sted i Kroatia den andre uka. hvis dere bestiller fly og hotell hver for seg kan dere være et annet sted i den andre uka. 

Det er svigerfar som er i kontakt med reisearrangør som står både for fly, hotell og transport, så vet ikke hvor enkelt det er å få delt det opp. Vil ikke gjøre det for komplisert for de på 70 år +.

Alternativene er 1 uke hvor vi kun bruker lommepenger eller 2 uker hvor vi legger i 20 tusen selv pluss lommepenger tilsvarende xtra lengde. Hadde håpet på rundt 10-12 tusen i tillegg. HI

Annonse

Skrevet

Dere får en uke på all inclusive-hotell, med fly, for 20 000 kr, så å betale så mye for et leilighetshotell (uten fly) høres helt hinsides ut. Jeg ville valgt en uke og heller besøkt familien din.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er svigerfar som er i kontakt med reisearrangør som står både for fly, hotell og transport, så vet ikke hvor enkelt det er å få delt det opp. Vil ikke gjøre det for komplisert for de på 70 år +.

Alternativene er 1 uke hvor vi kun bruker lommepenger eller 2 uker hvor vi legger i 20 tusen selv pluss lommepenger tilsvarende xtra lengde. Hadde håpet på rundt 10-12 tusen i tillegg. HI

Skjønner det hvis de ordner alt. Da må dere enten la det bli med den uka eller begynne å spare nå. Dere har et helt år på dere.

Skrevet

Vi skal til Gran Canaria samme uke i sommer og det koster 29 tusen for oss 4 uten noe mat. En av de rimeligste alternativer vi fant i SFO ferien så du får nok ikke tur i juli med all inclusive for 20 tusen. Ikke funnet det alternativet jeg i hvertfall. HI

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal til Gran Canaria samme uke i sommer og det koster 29 tusen for oss 4 uten noe mat. En av de rimeligste alternativer vi fant i SFO ferien så du får nok ikke tur i juli med all inclusive for 20 tusen. Ikke funnet det alternativet jeg i hvertfall. HI

Er barna over 12? Våre er små og vi betaler 21 000 for Sunwing Inclusive nå i juli. Det har jo en del å si om man må betale full pris, såklart. 

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er barna over 12? Våre er små og vi betaler 21 000 for Sunwing Inclusive nå i juli. Det har jo en del å si om man må betale full pris, såklart. 

Nope, 6 og 8 år. Hvor reiser dere? Flinkere til å finne billig turer du da. Vi ønsker ikke Bulgaria, Tyrkia eller Albania m.fl. 

Skrevet

Jeg ville tatt 1 uke. Så ville jeg undersøkt for flypriser hjem igjen og hvor mye det blir. Jeg kan garantere deg at du finner leiligheter der nede veldig billig. Er fra sør europa selv og vært i kroatia mange ganger. Vi reiser bare ned og finner hotell der. Finnes mange som vil leie sine  utleie leiligheter, det er det mange av de lever av.

Anonymkode: 5c1f0...db8

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lurer også på hvor dere drar? Synes det hørtes veldig billig ut for AI på Sunwing i juli. Skjønner dersom barna er under 2 år, men over 2 år så har ikke jeg klart å finne noe som er så billig iallefall. 

Skrevet

Lurer også på hvor dere drar? Synes det hørtes veldig billig ut for AI på Sunwing i juli. Skjønner dersom barna er under 2 år, men over 2 år så har ikke jeg klart å finne noe som er så billig iallefall. 

Det er ikke All Inclusive (det var utsolgt), men Inclusive, tror det er fem av syv dager med mat. Vi skal til Sunwing på Tenerife. Bestilte sent, men prisen var ikke markert med rosa (som betyr at den er nedsatt). Da vi satt og så gjennom hadde i hvert fall Ving ganske mye å velge mellom av fine, barnevennlige hoteller fra ca. 18 000 kr til 22 000 kr for én uke. Våre er 1 og 4.

Skrevet

20 000 for en uke ekstra i Kroatia? Wow... Jeg har vært i Kroatia mange ganger og ikke betalt noe i nærheten av det for en uke. Det er ikke så dyrt å leie i Kroatia, og i alle fall ikke med tanke på at dere ikke skal dra før om ett år. Selvsagt, hvis alt skal være luksus og all inclusive (hvem kjøper all inclusive i Kroatia når maten på restauranter utenfor hotell er fantastisk!?!)  kan det nok bli så dyrt.

Anonymkode: 847d7...615

Skrevet

Hadde reist et annet sted i nærheten, alltid deilig med litt miljøskifte. Det blir nok billigere også.

Anonymkode: 4d0e2...04a

Skrevet

Det er ikke All Inclusive (det var utsolgt), men Inclusive, tror det er fem av syv dager med mat. Vi skal til Sunwing på Tenerife. Bestilte sent, men prisen var ikke markert med rosa (som betyr at den er nedsatt). Da vi satt og så gjennom hadde i hvert fall Ving ganske mye å velge mellom av fine, barnevennlige hoteller fra ca. 18 000 kr til 22 000 kr for én uke. Våre er 1 og 4.

Takk for svar! Ser at Sunwing på Tenerife er billigere enn det vi har sett på på Mallorca og Gran Canaria. Men Ving har ikke reiser til Tenerife fra her vi bor dessverre... Da må vi via Oslo. Supert å reise når barna er under 2 år, da betaler man nesten ingenting for de. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...