Gå til innhold

Hjelp. Må gå ned 20-30 kilo. Men hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker grete roedhe sine nettsider og legger inn alt jeg spiser, har valgt karboredusert kosthold. Og det har gitt meg en liten oppvekker på ting rundt mitt kosthold som ikke var så bra. Jeg lager all mat fra bunnen av, og bruker ingen halvfabrikata hjemme. Hvis jeg spiser ute eller hos andre, så spiser jeg det jeg får, men spiser heller litt mindre hvis jeg tenker at det er veldig kaloririkt. Jeg drikker stort sett vann, drikker litt skummetmelk av og til. Jeg spiser ikke brød, pasta eller ris hjemme. får karbohydratene mine andre steder fra. men det har mer å gjøre med at min mage har det bedre sånn, enn med  kaloriinnhold.

Anonymkode: ae1b8...99f

Skrevet

Karbohydrater har ikke noe å si når man skal ned i vekt .

alt går på kalorier som er energien i maten som å er det vi nyttegjør oss i kroppen . Går man på lav kcal så kan du spise så mye potet du vil så lenge du kalori messig ikke overskrider 1000-1200 kcal å gå ned i vekt . 

Det karbo surret er bare å glemme til man kommer inn i en sund rutine med et lavere kcal inntak

. Derfor det ikke heter at du forbrenner 1780 karbohydrater til dagen . Det er jo 1780 kcal til dagen

Skrevet
9 minutter siden, Lottefu skrev:

alt går på kalorier som er energien i maten som å er det vi nyttegjør oss i kroppen . Går man på lav kcal så kan du spise så mye potet du vil så lenge du kalori messig ikke overskrider 1000-1200 kcal å gå ned i vekt . 

Det karbo surret er bare å glemme til man kommer inn i en sund rutine med et lavere kcal inntak

. Derfor det ikke heter at du forbrenner 1780 karbohydrater til dagen . Det er jo 1780 kcal til dagen

Men når det er høyt på karbohydrater, så er det som regel og høyt på kalorier. Så da kan man spise mindre selv om man bare teller kalorier. 1000 - 1200 kalorier er jo heller ikke anbefalt en som er såpass overvektig som hi

Anonymkode: ae1b8...99f

Skrevet

Det å kutte ned energi inntaket om man veier ditt eller datt så lenge man ikke er undervektig har ingen betydning , det er bare fordel for å fungere og ikke gå lenger ned en det. Blir jo som vist man har «lav forbrenning» da må man jo finne ut hva kroppen egentlig trenger og ikke spise mer en det . Det er verdens letteste regne stykke  

Skrevet
11 minutter siden, Lottefu skrev:

Du glemmer en vesentlig ting, og det er hvordan disse kaloriene påvirker blodsukker og hormoner. Karbohydrater og til en viss grad også proteiner gir som oftest en høy blodsukkerstigning, som fører til utskilling av hormonet insulin, som igjen fører til at det fettet som er lagret på kroppen ikke er tilgjengelig som brennstoff. 

Da blir man fort sulten igjen, og spiser hele tiden, noe som fører til et jevnt (men høyt ) blodsukkernivå og insulinnivå. 

Så må man fortsatt spise som et barn for ikke å gå opp i vekt, og mange gjør det likevel, fordi hvilestoffskiftet reduseres, og dermed må man enda lavere i kcal for å holde vekten. 

Dette er forskning presentert fra senter for sykelig overvekt i Stavern. 

Anonymkode: 4adc0...d76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...