Gå til innhold

Liker du naboene dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange naboer har du? Snakker du med alle? Har du noengang vært uvenn med noen naboer? Trives du der du bor? Generelt spørsmål 😊

Anonymkode: be024...bfd

Skrevet

De fleste er vi veldig gode venner med! Men i to av husene her bor det svært egoistiske og spesielle folk. De er så forskjellige fra oss. Vi oppfører oss selvsagt normalt høflig overfor hverandre, men jeg liker dem ikke og har minimalt med kontakt med dem. 

Anonymkode: 84b9c...9d9

Skrevet

Trives med mine naboer, selv om jeg ikke kjenner alle. Bor i borettslag nå, må vel si at det er noen spesielle mennesker her. Bodde 200meter bort før, stortrivdes der og snakker fortsatt med de naboene. Var på kaninjakt med en gammel nabo ista. Gamle huset kunne gjerne vært jevnet med jorden pga minnene, men det er en helt annen sak. Trives på plassen og unegnge koser seg her. 

Anonymkode: 00d87...9dd

Skrevet

Bor på et lite felt med 10 hus og kjenner alle mer eller mindre. Noen har bodd her like lenge som oss, 10 år og andre har kommet i løpet av de siste 2 årene, så kjenner jo ikke alle like godt. Liker og slår av en prat med alle her og har ikke hatt dårlig forhold til noen her. Det er alt fra pensjonistpar, en enslig dame, en alenemor med to tenåringer, en familie fra Syria med små barn og såvidt jeg vet om har det aldri vært noen større konflikter eller uvennskap her. 

Anonymkode: 718bc...626

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Mannen i det ene huset stiller seg opp i vinduet og stirrer på oss med hendene i siden. Barnevernet har vært inne i bildet fra de minste var babyer. Mistenker at det kan ha noe med mannen i huset å gjøre for han er rimelig spes. "Nå er pappa veldig sint", sier den eldste av ungene. En av besteforeldrene har måttet flytte inn, ellers mistet de ungene. I det andre huset bor det også en merkelig skrue som ikke kan to pluss to.

Anonymkode: 9a011...631

Skrevet

Bare én av la oss si 6-7. Nærmeste nabo på ene siden er tilnærmet gal. Det samme gjelder i et oar hus bortenfor på andre siden. Så er det noen tyrkere som ikke forstår helt forskjellen på mitt og ditt, og som i tillegg bråker og krangler infernalsk. Nærmeste på en tredje side er supre folk, resten vet jeg særdeles lite om. 

Helt greit, vi bare bor her, og oppholder oss i all hovedsak på egen eiendom. 

Anonymkode: a9bd3...0f8

Skrevet

Vi ELSKER naboene våre!

Er mye hus og mange barn her, og alle kjenner alle. Vi deler på gressklippere, drikker kaffe over hekken, samkjører til skolen, sitter barnevakt hos hverandre på kort varsel, osv. De nærmeste naboene drikker vi vin med, drar på ferie med, og trener med. Har vært utrolig heldige. 

Anonymkode: 45757...93b

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi ELSKER naboene våre!

Er mye hus og mange barn her, og alle kjenner alle. Vi deler på gressklippere, drikker kaffe over hekken, samkjører til skolen, sitter barnevakt hos hverandre på kort varsel, osv. De nærmeste naboene drikker vi vin med, drar på ferie med, og trener med. Har vært utrolig heldige. 

Anonymkode: 45757...93b

Wow. Ja dere har vært heldige. 

Anonymkode: be024...bfd

Skrevet

De fleste naboene er ok, uten at vi omgås noe særlig. Den siste er spik spenna galen og lager helvete for den minste lille ting.

Anonymkode: 279f5...78a

Skrevet

Ja :) og snakker med de jeg ser

Anonymkode: 39ebe...67a

Skrevet

Nei. Bor en feit dame som alltid har Birger i hånda ved siden av oss

Anonymkode: ee105...a6a

Skrevet

Jeg aner ikke, har bodd her i 10 år og har aldri vekslet et ord med en eneste nabo. Jeg bor midt i en nabofeide mellom min huseier og et par andre naboer., og da hilser ingen på meg heller

Anonymkode: 9771a...ac4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars Birger.....

Anonymkode: 3e509...54a

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars Birger.....

Anonymkode: 3e509...54a

Men hun har ham bare i hånda når hun er ved siden av dem da 😉

Anonymkode: 44590...66e

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke nok med at hun er feit, men hun holder attpåtil Birger i handa. For en skam...

Gratulerer, du har den mest ufordragelige naboen av alle. Medynk og sympati til deg.

Anonymkode: e5a64...b9f

Skrevet

Vi måtte flytte fra vår forrige rekkehusleilighet pga naboen. Hver helg og andre ukedager hele sommeren tente han opp en bålpanne med våt ved. Vi fikk all den sure røyken rett inn i vår leilighet og inn i soverommene til barna. Ett av barna har astma. Prøvde å snakke til ham, men han hadde bodd der 20 år lenger enn oss så det måtte vi bare tåle mente han.

Nå har vi et godt forhold til alle naboene unntatt en. Det er leieboeren til naboen som parkerer bilen sin slik at vi får vanskeligheter med å komme ut av gårdsplassen vår. Han mener det er vårt problem at vi ikke kommer ut, for han må stå der han står for å få ladet elbilen sin.

Anonymkode: d9f83...8f6

Skrevet

Tja.... vet ikke helt hva jeg synes om dem....;

Naboen til venstre som er en enslig mann bruker ikke undertøy og har kronisk rørleggersprekk, bortsett fra når han går naken inne eller soler seg naken ute. Men han er jo hyggelig de få gangene man sier hei til han (han er ganske sky). 

Naboen til høyre er en syrisk familie. Mor hyler og kjefter på barna i ett sett, så jeg liker vel ikke henne egentlig. Har vurdert å kontakte noen om dette. Men barna er jo hyggelige da. 

Naboen rett frem er en rar skrue. Mye rare meninger om ting, og kan oppleves som veldig krass og litt sinna, men jeg tror det egentlig bare er litt mangel på sosiale antenner og at han egentlig er ganske snill. 

Rett oppi veien har vi ei gammel dame som går "inspeksjonsrunder" i nabolaget for å sjekke om noen endrer på noe, eller også så foreslår hun endringer. Mye meninger om hva som burde gjøres eller ikke. Hun er slitsom, men egentlig snill og bare litt ensom. 

På tvers har vi en ung familie, med en mor som er sykelig opptatt av resirkulering og søppelsystem (felles i nabolaget). Hun har sendt ut laminerte tips til sortering (som er helt ok fra før), og stått og tømt ut alt søppel for å finsortere. Blir sur om folk ikke hjelper til. Litt irriterende ettersom det ofte er helt normalt sortert og vi aldri har fått klager. Hun er den nyeste her, så det blir litt rart at hun skal komme å gjøre om på hele opplegget. 

Så hva jeg synes? Hmmm.... at vi har spesielle naboer. Tror jeg liker de sånn passe, morsomme folk selv om det ikke er helt frivillig fra alles side. Men vi vil flytte til et sted hvor vi ikke har naboer helt oppå oss slik som nå snart. 

Anonymkode: 84497...f38

Skrevet

Har topp forhold til naboene! Vi har ofte dugnad som alle stiller frivillig opp på. Nærmeste naboen min slår plenen min uten at jeg vet om det. Vi har felles grilling. Låner hverandres verktøy. Blir invitert på nyttårssamvær på dagen. Passer på hverandres dyr. Fikk en blomst fra alle i nabolaget da jeg hadde en ex.u. Feier for hverandre. Ser til hverandres barn og ringer hvis barna har gått lengre enn det de har lov til. 

Utenom det er de relativt stille folk som jeg ikke ser for mye til, så det blir ikke for «mye» naboskap. Helt topp for oss. Bor i et felt med ca 25 hus (to gater). Ca 30 barn under 10 år 😊

Skrevet

Vi har en nabo, og det er svigermor. 

Helt topp å ha henne som nabo, bare snill og god. Renner ikke ned dørene unødvendig. Passer ungene om det trengs. Vanner blomster og henter posten om vi er bortreist. Kan finne på å vaske gulvet, brette klær osv for oss når vi er på jobb, hun trenger noe å gjøre på og syntes synd på meg for hun mener at sønnen sin bidrar for lite (vi gjør ca halvparten hver av husarbeid og annet)! 

Hun er gammel, så vi får nyte de siste årene vi har sammen med henne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...