Gå til innhold

Glutenfri kake. Noen som kan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått i oppdrag å bake en glutenfri kake. Jeg har tatt en ren bolle, en pose Toro sjokoladekakemix og vips. Men jeg vil jo også ha glasur på. Kan jeg lage vanlig smørkrem, eller bør jeg kjøpe Toro glasur også? Dette kan jeg absolutt ikke, og jeg vil jo ikke at folk skal bli syke heller.

Smørkremen jeg pleier å lage inneholder smør (jeg kan bruke margarin, hvis det er bedre), melis, kaffe, kakao og vanlijesukker.

Det er ikke nødvendig at kaken er melkefri.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag en skikkelig god glasur, ikke noe behov for melkefri glasur så lenge den bare skal være glutenfri :)

Anonymkode: 62316...ff3

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lag en skikkelig god glasur, ikke noe behov for melkefri glasur så lenge den bare skal være glutenfri :)

Anonymkode: 62316...ff3

Det er jeg fullstendig klar over. Spørsmålet mitt er om de ingrediensene jeg ramser opp vil være glutenfritt. Dette er noe jeg absolutt ikke kan, og jeg ønsker ikke at folk skal bli syke.

Skrevet

Det du ramser opp, Superdolly, er fullstendig glutenfrie ingredienser til glasur. Smør inneholder overhodet ikke gluten, og du kan bruke det! 👍🏻 Bare spør hvis det er noe mer du lurer på! 😊

Skrevet
1 minutt siden, TøffiTrynet☠ skrev:

Det du ramser opp, Superdolly, er fullstendig glutenfrie ingredienser til glasur. Smør inneholder overhodet ikke gluten, og du kan bruke det! 👍🏻 Bare spør hvis det er noe mer du lurer på! 😊

Takk! Jeg var mest usikker på kakao, faktisk. Men da satser jeg på hjemmelaget glasur, for den er mye bedre.

Skrevet

Toro kaken er super. 

Jeg lager den med sjokoladeglasur. Tips, stikk tynne hull i kaken før du heller på glasuren, da trekker den inn i kaken og blir mye saftigere. 😊

Anonymkode: e8d35...420

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Toro kaken er super. 

Jeg lager den med sjokoladeglasur. Tips, stikk tynne hull i kaken før du heller på glasuren, da trekker den inn i kaken og blir mye saftigere. 😊

Det skal jeg gjøre!

Skrevet

Det høres supert ut, og du gøy at tenkt på alt.

Vet ikke anledninge, men tusen takk for at du gidder. Hilsen mamman til en med cøliaki som har møtt på både det ene og andre 😃

Anonymkode: c9410...a21

Skrevet

Jeg pleier å kjøpe en ny pakke melis og en ny boks med vaniljesukker når jeg baker glutenfritt. Da er jeg helt sikker på at jeg ikke har " sølt gluten" i det tidligere. Det er ikke mye som skal til hvis det er en med cøliaki. 

Anonymkode: 40d56...cc2

Skrevet

En avsporing. Hvorfor bruker folk melis glasurer. De smaker IKKE godt. 

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags glasur lager du uten melis?

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags glasur lager du uten melis?

Smørkrem eller sjokoladeglasur. 

Sjokoladeglasur er best. Smelt sjokolade i vannbad, bland inn litt fløte. Veldig enkelt også. 

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Smørkrem eller sjokoladeglasur. 

Sjokoladeglasur er best. Smelt sjokolade i vannbad, bland inn litt fløte. Veldig enkelt også. 

Jeg lager glasur av smeltet smør, melis, kakao, kaffe og vaniljesukker. 

Den blir kanongod hver gang 🙌🏻🙌🏻

Anonymkode: 175e8...675

Skrevet
18 timer siden, Superdolly skrev:

Takk! Jeg var mest usikker på kakao, faktisk. Men da satser jeg på hjemmelaget glasur, for den er mye bedre.

kakao... nei, det er ikke hvetemel i kakao. Der er kun kakao

Anonymkode: 9ce3e...6e4

Skrevet

Torokaken er egentlig helt super. Jeg pleier å ha i et halvt beger med rømme i røren, da blir den mer saftig. 

Anonymkode: 58e14...a65

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lager glasur av smeltet smør, melis, kakao, kaffe og vaniljesukker. 

Den blir kanongod hver gang 🙌🏻🙌🏻

Hvor mye melis har du i. Jeg kjenner melissmaken når folk bruker det og synes ikke den er god. Bruker ikke melis i min smørkrem men det blir muligens litt anderledes hvis man blander melisen i varmt smør, da smelter den jo. 

Jeg elsker sjokoladekake men synes ofte melisglasur ødelegger gode kaker. Melis og vann, grøss. Toppingen må være helt glatt i konsistensen, med melis blir det ikke det. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Torokaken er egentlig helt super. Jeg pleier å ha i et halvt beger med rømme i røren, da blir den mer saftig. 

Anonymkode: 58e14...a65

Bruker kefir jeg. Steketiden må da økes litt. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye melis har du i. Jeg kjenner melissmaken når folk bruker det og synes ikke den er god. Bruker ikke melis i min smørkrem men det blir muligens litt anderledes hvis man blander melisen i varmt smør, da smelter den jo. 

Jeg elsker sjokoladekake men synes ofte melisglasur ødelegger gode kaker. Melis og vann, grøss. Toppingen må være helt glatt i konsistensen, med melis blir det ikke det. 

Jeg bruker denne oppskriften. Putter alt i en kjele og rører det sammen og heller ferdig glasur over kaken 

DDFC5EA9-83E5-46F9-9C6A-AAFD73AB410F.png

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Melisglasur er jo jomsegodt!

Skrevet
På 28.6.2018 den 15.40, Anonym bruker skrev:

Enig. Helt grusom smak. 

Anonymkode: 43e4a...ea8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...