Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #1 Skrevet 26. juni 2018 Noen som har prøvd å fjerne hvit kløver fra plen? Det er masse av dem i hagen, jo mer vi klipper, jo mer sprer de seg. Ungene nekter å være i hagen, for det sitter jo bier på annenhver blomst bortover. Eldste har blitt stukket tre ganger hittil i år, så nå har de sluttet å være ute i hagen. Hvordan få vekk disse? Anonymkode: e4ed7...830
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #2 Skrevet 26. juni 2018 https://www.nibio.no/nyheter/bli-kvitt-ugress-og-mose-i-plen Anonymkode: 4ad9d...9f1
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #3 Skrevet 26. juni 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://www.nibio.no/nyheter/bli-kvitt-ugress-og-mose-i-plen Anonymkode: 4ad9d...9f1 Joda, men jeg lurte mer på hvordan man får dem vekk NÅ, ikke om flere år... Anonymkode: e4ed7...830
Himmel og hav Skrevet 26. juni 2018 #4 Skrevet 26. juni 2018 Tror egentlig det er en umulig oppgave, for kløver har lange røtter, men luke er kanskje den beste muligheten. Alternativt må dere klippe gresset så kort og så ofte at de ikke rekker å blomstre.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #5 Skrevet 26. juni 2018 Gå med sko i Hagen da. Mat for humlene!! Anonymkode: a97d6...758
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #6 Skrevet 26. juni 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gå med sko i Hagen da. Mat for humlene!! Anonymkode: a97d6...758 Selvfølgelig går vi med sko i hagen! Hvordan mener du det løser problemet? Anonymkode: e4ed7...830
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2018 #7 Skrevet 26. juni 2018 18 minutter siden, Himmel og hav skrev: Tror egentlig det er en umulig oppgave, for kløver har lange røtter, men luke er kanskje den beste muligheten. Alternativt må dere klippe gresset så kort og så ofte at de ikke rekker å blomstre. Ja, hvis det er så vanskelig å bli kvitt dem, så må vel det bli løsningen.. Da blir det ny gressklipper i så fall, for det gamle rakkelet vi har tar ikke blomstene hvis de er for korte. Kjedelig med ny hage, også ikke få brukt den 🙁 Anonymkode: e4ed7...830
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #8 Skrevet 27. juni 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, hvis det er så vanskelig å bli kvitt dem, så må vel det bli løsningen.. Da blir det ny gressklipper i så fall, for det gamle rakkelet vi har tar ikke blomstene hvis de er for korte. Kjedelig med ny hage, også ikke få brukt den 🙁 Anonymkode: e4ed7...830 Har lagt merke til at de som har robotklippere ikke har kløver på plenene sine her jeg bor. Vet ikke om dere har budsjett og passende plen til en slik, da. Selv har jeg masse kløver på plena, men vil ha de som humlemat 😊 Men skjønner at det blir plagsomt hvis ungene blir stukket... Anonymkode: 9cd96...31d
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2018 #9 Skrevet 27. juni 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Har lagt merke til at de som har robotklippere ikke har kløver på plenene sine her jeg bor. Vet ikke om dere har budsjett og passende plen til en slik, da. Selv har jeg masse kløver på plena, men vil ha de som humlemat 😊 Men skjønner at det blir plagsomt hvis ungene blir stukket... Anonymkode: 9cd96...31d Plena passer den, men budsjettet er ikke helt der akkurat nå 😄 Det gikk greit tidligere i vår, da holdt kløveren seg på et begrenset område, men nå myldrer de over hele plena. Kanskje det blir robotklipper neste sommer. Takk for tips! hi Anonymkode: e4ed7...830
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå