Gå til innhold

campingplasser som gir gratis overnatting til vanskeligstilte


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En vennine av meg jobber med å prøve å hjelpe familier med dårlig råd til å få gratis overnatting på campingplasser,å denne gangen var det i Bergen som var målet. Selv campingplasser der hun visste at de bare hadde 4 gjester som lå i telt av 79 plasser,så fikk hun nei at det ikke var mulig.Mens i Kristiansand hadde 12 Feriesentre og campingplasser blitt spurt om det samme å alle sa ja. I Kristiansand hjalp de over 1500 personer.  Bergen er jo nest største by å der sier de nei til å hjelpe folk med dårlig råd.Mens i Kristiansand som er mye mindre sted så sa alle stedene som ble spurt ja. Hvorfor er det sånn?

Anonymkode: 8c091...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og det tror du vi har svaret på? Jøss. Føler meg som Fru Orakel i kveld. Det er jammen bra noen har trua på oss DIB-hønene!

Anonymkode: 486d6...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og det tror du vi har svaret på? Jøss. Føler meg som Fru Orakel i kveld. Det er jammen bra noen har trua på oss DIB-hønene!

Anonymkode: 486d6...703

Det var jo bare ett spørsmål om hvorfor dere tror det er sånn! 

Anonymkode: 8c091...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var jo bare ett spørsmål om hvorfor dere tror det er sånn! 

Anonymkode: 8c091...601

Jeg vet sannelig ikke, men skriver du et innlegg i lokalavisen, så skal du se at dere får ordnet plass før dere vet ordet av det. Og til det skrittet ville jeg gått for en så god sak :) ba.no eller bt.no er vel de avisene som når flest innbyggere. 

Anonymkode: 64da4...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være flere grunner.

- Dårlig erfaring

- Få gjester nå men tidligere har det rent inn med bookinger rett før.

- Flere gjester betyr flere som må jobbe, og de jobber ikke gratis selv om gjestene bor gratis.

- De driver ikke buisness for moroskyld.

Anonymkode: 8d3dc...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet sannelig ikke, men skriver du et innlegg i lokalavisen, så skal du se at dere får ordnet plass før dere vet ordet av det. Og til det skrittet ville jeg gått for en så god sak :) ba.no eller bt.no er vel de avisene som når flest innbyggere. 

Anonymkode: 64da4...db6

Da skrev jeg ett innlegg til BA,håper de trykker det :) Skrev egentlig bare de samme som her å åpnet for en debatt med å spørre hvorfor det er sånn.

Anonymkode: 8c091...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan være flere grunner.

- Dårlig erfaring

- Få gjester nå men tidligere har det rent inn med bookinger rett før.

- Flere gjester betyr flere som må jobbe, og de jobber ikke gratis selv om gjestene bor gratis.

- De driver ikke buisness for moroskyld.

Anonymkode: 8d3dc...c10

De spurte bare om en teltplass til ett tomannstelt så det hadde vel ikke akkurat ført til at de måtte ha flere ansatte,men skjønner hvordan du tenker. De driver selvsagt ikke campingplassen for gøy,men det er da mulig å vise litt omtanke for andre som er i en uheldig situasjon når de har mulighet til det. 

Anonymkode: 8c091...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet sannelig ikke, men skriver du et innlegg i lokalavisen, så skal du se at dere får ordnet plass før dere vet ordet av det. Og til det skrittet ville jeg gått for en så god sak :) ba.no eller bt.no er vel de avisene som når flest innbyggere. 

Anonymkode: 64da4...db6

Supert, da håper jeg at det ordner seg, det pleier som regel å gå seg til med litt medieomtale :) 

Anonymkode: 64da4...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kan være flere grunner.

- Dårlig erfaring

- Få gjester nå men tidligere har det rent inn med bookinger rett før.

- Flere gjester betyr flere som må jobbe, og de jobber ikke gratis selv om gjestene bor gratis.

- De driver ikke buisness for moroskyld.

Anonymkode: 8d3dc...c10

Det er vel de færreste som driver business for moroskyld, men litt veldedighet skader vel ikke omdømmet. Heller tvert imot vil jeg tro.

Anonymkode: 64da4...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

En vennine av meg jobber med å prøve å hjelpe familier med dårlig råd til å få gratis overnatting på campingplasser,å denne gangen var det i Bergen som var målet. Selv campingplasser der hun visste at de bare hadde 4 gjester som lå i telt av 79 plasser,så fikk hun nei at det ikke var mulig.Mens i Kristiansand hadde 12 Feriesentre og campingplasser blitt spurt om det samme å alle sa ja. I Kristiansand hjalp de over 1500 personer.  Bergen er jo nest største by å der sier de nei til å hjelpe folk med dårlig råd.Mens i Kristiansand som er mye mindre sted så sa alle stedene som ble spurt ja. Hvorfor er det sånn?

Anonymkode: 8c091...601

Hvor ble de 1500  menneskene funnet da? Har aldri hørt om dette, bor i Kristiansand.

Anonymkode: dc568...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres dette ut som to vidt forskjellige situasjoner. Hvis man i Kristiansand har hjulpet 1500 personer, så må jo det være snakk om en stor dugnad, der det sannsynligvis er mange som har stilt opp for å få dette til å fungere. Det kan vel ikke sammenlignes med at noen spør om å få gratis plass til et enkelt telt i Bergen? Eller er det de samme personene som har ringt både i Kristiansand og Bergen? Hvordan ting blir lagt fram kan ha en betydning for hvilke svar man får. Kan hende situasjonen hadde vært anderledes hvis de som jobbet med dette i Kristiansand hadde stått for ringerunden i Bergen også?

Ellers så kan det være mange grunner til at ulike bedrifter svarer ulikt på slike forespørsler. Det kan være de tar hensyn til ting utenforstående ikke kjenner til, f.eks. erfaringer med at de ofte får bookinger i siste liten, eller bemanningsspørsmål, som jo er nevnt tidligere. 

 

Anonymkode: 51df9...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt og holdent tåpelig ikkesak. Hva i alle dager skal en hel familie ligge i tomannstelt på campingplass for? Har du prøvd å ligge mer enn halvannet menneske i tomannstelt? Det er da virkelig gratiscamping over hele landet i enhver skog og hei, og da til og med i telt med plass nok, og å dra "syndpåmeg"-kortet i ferien på dette her er da virkelig formålsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du all fakta rett i saken din?

1500 høres voldsomt mye ut. Du vil se tåpelig ut i et leserinnlegg uten fakta å vise til. 

 

Anonymkode: 23fc5...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

En helt og holdent tåpelig ikkesak. Hva i alle dager skal en hel familie ligge i tomannstelt på campingplass for? Har du prøvd å ligge mer enn halvannet menneske i tomannstelt? Det er da virkelig gratiscamping over hele landet i enhver skog og hei, og da til og med i telt med plass nok, og å dra "syndpåmeg"-kortet i ferien på dette her er da virkelig formålsløst.

Det var en voksen og 1 barn.Det er Ikke alle som føler det er trygt å ligge helt alene i friluftsområdet så skjønner godt at de heller ønsker å overnatte på en campingplass som føles tryggere.

Anonymkode: 8c091...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det var en voksen og 1 barn.Det er Ikke alle som føler det er trygt å ligge helt alene i friluftsområdet så skjønner godt at de heller ønsker å overnatte på en campingplass som føles tryggere.

Anonymkode: 8c091...601

Vel, som det så fint heter på engelsk, beggars can't be choosers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du all fakta rett i saken din?

1500 høres voldsomt mye ut. Du vil se tåpelig ut i et leserinnlegg uten fakta å vise til. 

 

Anonymkode: 23fc5...dd4

http://www.blakorskrs.no/2018/04/19/campingplasser-gir-1-000-feriedogn/

Som du leser her så hjalp de over 1500 personer.Mens Bergen ikke ønsker å ta imot en voksen med ett barn engang.

Anonymkode: 8c091...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

For meg høres dette ut som to vidt forskjellige situasjoner. Hvis man i Kristiansand har hjulpet 1500 personer, så må jo det være snakk om en stor dugnad, der det sannsynligvis er mange som har stilt opp for å få dette til å fungere. Det kan vel ikke sammenlignes med at noen spør om å få gratis plass til et enkelt telt i Bergen? Eller er det de samme personene som har ringt både i Kristiansand og Bergen? Hvordan ting blir lagt fram kan ha en betydning for hvilke svar man får. Kan hende situasjonen hadde vært anderledes hvis de som jobbet med dette i Kristiansand hadde stått for ringerunden i Bergen også?

Ellers så kan det være mange grunner til at ulike bedrifter svarer ulikt på slike forespørsler. Det kan være de tar hensyn til ting utenforstående ikke kjenner til, f.eks. erfaringer med at de ofte får bookinger i siste liten, eller bemanningsspørsmål, som jo er nevnt tidligere. 

 

Anonymkode: 51df9...bdc

Tror neppe de hopper fra 4 kunder som ligger i telt til å ha 75 kunder som ligger i telt neste natt.Vi er fortsatt bare i juni. Å der var derfor det ble spurt om gratis overnatting enten i juni eller august for å unngå å spørre i fellesferien. Har full forståelse om de sa nei i fellesferien når de gjerne kunne fyllt opp plassen med betalende kunder,men når de kun har 4 teltgjester av 79 da kunne de godt ha gitt 2-3 gratis overnattinger i telt.

Anonymkode: 8c091...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og hvem har vurdert om alle disse var "verdig trengende"?

Anonymkode: 92a42...be8

I Kristiansand var det Blå Kors som har vurdert dette.Hadde vært intressant å vite hvordan de vurderer om de virkelig trenger det,eller om de bare er ute etter en gratis ferie.

Anonymkode: 8c091...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror neppe de hopper fra 4 kunder som ligger i telt til å ha 75 kunder som ligger i telt neste natt.Vi er fortsatt bare i juni. Å der var derfor det ble spurt om gratis overnatting enten i juni eller august for å unngå å spørre i fellesferien. Har full forståelse om de sa nei i fellesferien når de gjerne kunne fyllt opp plassen med betalende kunder,men når de kun har 4 teltgjester av 79 da kunne de godt ha gitt 2-3 gratis overnattinger i telt.

Anonymkode: 8c091...601

Nå svarer du kun på et av punktene jeg spekulerer i. Det jeg egentlig er mest nysgjerrig på her er hvem som har ringt de ulike plassene, og hvordan dette har blitt lagt fram. Det er en stor forskjell på å være med på en dugnad av den typen som beskrives i artikkelen du linker til, og å si ja til noen som tilfeldigvis ringer å ber om gratis plass til et telt. Prosjektet i Kristiansand har en stor og anerkjent organisasjon i ryggen, og man kan dermed gå ut fra at disse overnattingene blir fordelt til folk som trenger dem. Hadde jeg drevet en campingplass og fått en slik forespørsel hadde jeg, så sant campingplassen hadde økonomi til det, gjerne bidratt. Hadde jeg derimot fått en telefon fra en privatperson angående gratis camping hadde jeg sannsynligvis sagt nei. Ikke fordi jeg ikke unte denne privatpersonen en ferie, men fordi campingplassen tross alt er et firma som skal tjene penger. Som tenkt campingplassinnehaver hadde jeg ikke følt at det var riktig at jeg kulle sile den type henvendelser, og bestemme hvem som hadde behov eller ikke for gratis plass, dermed hadde jeg følt at hvis jeg sa ja til en måtte jeg si ja til alle, og det ville nok på sikt ha blitt dårlig butikk.       

Anonymkode: 51df9...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

http://www.blakorskrs.no/2018/04/19/campingplasser-gir-1-000-feriedogn/

Som du leser her så hjalp de over 1500 personer.Mens Bergen ikke ønsker å ta imot en voksen med ett barn engang.

Anonymkode: 8c091...601

Stå på, dette er et supert prosjekt 😊 Håper avisen trykker en sak om dette og at  noen campingplasser tilbyr plass. 

Anonymkode: 64da4...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stå på, dette er et supert prosjekt 😊 Håper avisen trykker en sak om dette og at  noen campingplasser tilbyr plass. 

Anonymkode: 64da4...db6

Familien hun ønsket å hjelpe har heldigvis fått hjelp nå,de får fire dager gratis i en liten hytte i en annen kommune :)

Anonymkode: 8c091...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

http://www.blakorskrs.no/2018/04/19/campingplasser-gir-1-000-feriedogn/

Som du leser her så hjalp de over 1500 personer.Mens Bergen ikke ønsker å ta imot en voksen med ett barn engang.

Anonymkode: 8c091...601

Du bør ha riktig fakta først. Det er jo ikke Kristansand som står alene om dette. 11 av de 12 campingpøassene på listen, er utenfor Kristiansand kommune, Kristiansand kommune bidrar altså bare med 1 camping selv. 8 av de hører til Aust Agder fylke, resten til Telemark

Anonymkode: dc568...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Familien hun ønsket å hjelpe har heldigvis fått hjelp nå,de får fire dager gratis i en liten hytte i en annen kommune :)

Anonymkode: 8c091...601

Hadde tenkt å foreslå at man kunne prøve nabokommunene rundt Bergen, mange fine steder. Men supert at det ordnet seg 😊

Anonymkode: 64da4...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør ha riktig fakta først. Det er jo ikke Kristansand som står alene om dette. 11 av de 12 campingpøassene på listen, er utenfor Kristiansand kommune, Kristiansand kommune bidrar altså bare med 1 camping selv. 8 av de hører til Aust Agder fylke, resten til Telemark

Anonymkode: dc568...f38

Poenget er vel det samme,forsatt har 12 campingplassser og feriesentre sagt ja til gratis ferie,mens i Bergen når de ble kontaktet av "hjelp oss å hjelpe" så sa alle nei.

Anonymkode: 8c091...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...