Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #1 Skrevet 20. juni 2018 Jeg får sosialhjelp av NAV der de dekker husleie,strøm og SFO,ettersom jeg er arbeidsledig. Jeg får 10.000 kr igjen på skatten å har får brev om at da trekker de det beløpet fra sosialhjelpen jeg får hos de. Problemet er bare at jeg har gammal gjeld så 8000 kr blir tvangstrekt fra skattepengene jeg får igjen.Vil NAV da nekte å hjelpe meg? Klarer meg ikke med 8000 kr mindre denne måneden,da får jeg ikke betalt husleien. Anonymkode: 73bb9...865
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 20. juni 2018 #2 Skrevet 20. juni 2018 Nei, da kan de ikke nekte, men de kan holde igjen 2000 kr siden du bare blir trekt 8 og da sitter igjen med 2. Men du må gi de dokumentasjon på at du blir tvangstrekt 8000.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #3 Skrevet 20. juni 2018 9 minutter siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev: Nei, da kan de ikke nekte, men de kan holde igjen 2000 kr siden du bare blir trekt 8 og da sitter igjen med 2. Men du må gi de dokumentasjon på at du blir tvangstrekt 8000. De 2000 kr regnet jeg med at de trekker fra ja å det er ikke noe problem,det er jo bare rett og rimlig det. Men 8000 kr mindre kan vi rett og slett ikke klare å leve på. Jeg har allerede ett dokument på tvangtrekket på 8000 kr,det står også der at det er fra skattepengene de trekker beløpet. Å de vil jo se på kontoutskriften min at jeg får 2000 kr igjen på skatten,ikke 10.000 kr. Anonymkode: 73bb9...865
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #4 Skrevet 20. juni 2018 Første som svarte har rett. Mitt råd er at du er veldig frempå og leverer dokumentasjonen med søknad til sosialkontoret så fort som mulig slik at du får pengene du trenger når du trenger dem. Det brevet sosialkontoret sender ut er ganske standard, så de vil nok oppdage selv også at de ikke kan trekke det beløpet - men min erfaring generelt med den etaten at du bør være i forkant selv. Så kontakt saksbehandleren din i morgen og lever inn dokumentasjonen du har. Anonymkode: 76d55...0ca
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #5 Skrevet 20. juni 2018 NAV er stengt her imorgen,sånn er det å bo i små kommuner Men de har en postkasse som det er mulig å legge post i så tenkte å bare levere dokumentasjonen i en konvolutt imorgen. Anonymkode: 73bb9...865
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #6 Skrevet 20. juni 2018 En annen sak er jo at de har ikke lov å trekke meg så mye at jeg ikke har penger igjen å leve for,å jeg har jo ikke egentlig noen inntekter denne måneden så med andre ord hadde jeg virkelig trengt skattepengene for å betale husleien. Men var dessverre litt for sent å klage på det nå,når pengene kommer om under en uke. Anonymkode: 73bb9...865
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå