Gå til innhold

Hva slags og hvor mye godteri i godteposer bursdag 5 og 6 åringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er helt feil side å spørre på,her er der jo omsorgssvikt hvis foreldrene er så fæle å serverer brus og godteri i bursdager. Sukker er jo livsfarlig gift må du skjønne..

Anonymkode: 7a9d6...139

Kjøp noen søte papirposer: Legg oppi et par laban seigmenn, noen sjokolader, bamsemums og noen søte små kjærlighet på pinne. Ikke overdriv for mye og heller ikke for lite. Ikke bry deg om kommentarer her inne som gjelder at det må være pakket i plast. Vær skjønn og miljøbevisst. 

Anonymkode: 28d8f...6a0

Jeg synes ikke det er omsorgssvikt, bare skjønner ikke helt poenget med godteri i tillegg til kake. Kan ha litt godteri oppi om man må, og en boks rosiner og kanskje noe annet uten sukker.

Da jeg var liten, på nittitallet, kuttet moren min ut godteposen og alle fikk en liten bok i stedet. Det synes vi alle var sååå stas, ingen savner godteriet. Og dette var på nittitallet. Hun gjorde det ikke fordi hun var antigodteri, men for variasjon og for å prøve noe annet.

Lurt egentlig. Å gjøre unger høye på masse sukker er vel ikke det lureste i verden

Anonymkode: 90871...a81

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes ikke det er omsorgssvikt, bare skjønner ikke helt poenget med godteri i tillegg til kake. Kan ha litt godteri oppi om man må, og en boks rosiner og kanskje noe annet uten sukker.

Da jeg var liten, på nittitallet, kuttet moren min ut godteposen og alle fikk en liten bok i stedet. Det synes vi alle var sååå stas, ingen savner godteriet. Og dette var på nittitallet. Hun gjorde det ikke fordi hun var antigodteri, men for variasjon og for å prøve noe annet.

Lurt egentlig. Å gjøre unger høye på masse sukker er vel ikke det lureste i verden

Hvorfor skal gjestene i det hele tatt få små poser med godteri, liten bok eller andre ting?? Her serverer jeg eks pølser eller pizzasnurrer, kake og boller, evt is isteden for boller. Så er det mye lek og moro. 

Anonymkode: 87ebf...7a1

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal gjestene i det hele tatt få små poser med godteri, liten bok eller andre ting?? Her serverer jeg eks pølser eller pizzasnurrer, kake og boller, evt is isteden for boller. Så er det mye lek og moro. 

Hvorfor skal de i det hele tatt få pizzzasnurrer, kakker og boller?

Men fra spøk til alvor, man trenger ikke gi/få noe, nevnte det bare fordi det finnes alternativer til godteriposer om man gjerne vil at barna skal få med seg noe. Som de jo ikke MÅ. Slapp av :)

Moren min valgte for nærmere 30 år siden å gi små bøker. Du får ta krangelen med henne... ;)

Godteposene man får med hjem er jo det BESTE med hele bursdagen, og å fiske etter dem det nest beste. Kjør på med masse godis du vet barn i den alderen liker og la dem få kose seg. Ingen femåringer som koser seg med rosiner, vel? Greit hvis barnet er overvektig, da forstår jeg at man må være litt hard. Men alt dette fokuset på sukker er ikke bra for barn, de merker det og blir stressa selv.

Anonymkode: ec36a...920

19 minutter siden, Toneelise skrev:

Ikke lag godteposer. Sett godteri i skåler og la barna ta det de vil ha selv.

Det er hvertfall ikke lurt,da er det alltid en eller to gribber som tar altfor mye.

Jeg handler inn på Europris. Der har de for eksempel poser med 11 små smartiesesker, brett med 12 små kindersjokolade, flere forskjellige poser med kjærlighet på pinne, små hariboposer osv. Innpakket godteri som ikke er så stort. Putter da kanskje 5-6 forskjellige ting oppi posen. 

Anonymkode: 7e4e8...b2c

Annonse

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er hvertfall ikke lurt,da er det alltid en eller to gribber som tar altfor mye.

Vi gjør alltid det og det har aldri vært noe problem. Alle tar sine 4 nonstop og 3 seigmenn før de løper av gårde og leker. Ingen hatt noen gang spurt ertet godteposer. 

Anonymkode: c3913...27d

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Godteposer var jo noe av det som var mest stas! Fatter ikke hvorfor det er noe å lage et problem over 😅 Jeg lager godteposer HVER gang, med god samvittighet.

Anonymkode: 93cd4...864

Amen!! Husker det selv, det var så moro med godteriposer . 

Anonymkode: fbb6c...8ff

På 18. juni 2018 den 23.20, Anonym bruker skrev:

Ja, du vet, vi som gir godteposer gjør det for å slippe å ha lek og moro. 

Her hadde det blitt stor sorg om de ikke fikk pose, fisking er et av høydepunktene i selskapet. 

Og akkurat på snopeposene bryr jeg meg ikke om å være miljøvennlig altså. Seigmenn og bamsemums i løst blir klissete og ekkelt. 

Tips til innhold:

Små eventyrsjokoade

Gullpenger

Fox

Leppestift (så snopegreie)

Slikkepinne

Dropseske

Klistermerke

Såpebobler

Tatovering

Ballong (overraskende populært)

Av mengde legger jeg i kanskje 5-6 ting. 

Anonymkode: e1136...8d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...