Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #1 Skrevet 18. juni 2018 Noen som kan svare seriøst på dette? Anonymkode: fec93...ef7
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #2 Skrevet 18. juni 2018 Nei det har de ikke. Men moten har blitt at bukser skal være ekstremt skinny, derfor virker de mindre siden de sitter som pølseskinn. Vil du ikke ha de slik går du bare opp i str. Ingen ser på innersiden av buksa og hva du går med uansett. Anonymkode: d30eb...5cb
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #3 Skrevet 18. juni 2018 Noen butikker har det, mens andre har vanlige. Jeg har skjønt at alle bukser må prøves, for fasongen på buksene er veldig ulike fra tidligere syns jeg. Utifra hva min datter sier så henger jeg vistnok ikke med i klesverden, for jeg mener en bukse er en bukse men det er det ikke lengre. Skinny, korte i livet, lange i livet, vide lår, smale lår, hold in, hold up og gudene vet hvor mye rart hun sier. Jeg skjønner igrunn det er mye rart når jeg prøver bukser i den str jeg tror jeg er, for tre bukser i samme butikk i samme str er helt ulike i str på meg. Desverre har jeg måtte shoppe mye bukser i det siste siden jeg har rast ned i vekt, jeg som hater å shoppe gjør det ikke bedre når jeg nå ikke lengre kan bare kjøpe bukse i en str og da kan være ferdig med det. Anonymkode: 1a8e7...206
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #4 Skrevet 18. juni 2018 Hva med heller bare innse at du er blitt tjukk?? Selvinnsikt er en god ting Anonymkode: a6bd9...f21
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #5 Skrevet 18. juni 2018 Jeg kjøpte meg en ny bukse, jeans, for få dager siden. Det varierer veldig fra merke til merke hvor store størrelsene er. Og det varierer også ganske mye fra modell til modell innen samme merke. Jeg sa hvilken størrelse det var på buksen jeg hadde på meg. Fikk hjelp av hun som driver butikken, fant tre ulike bukser fra tre ulike merker. Jeg begynte å lete etter samme størrelse i den ene, da sa hun at nei, jeg måtte ta minst en størrelse, kanskje to, større, for akkurat det merket var lite i størrelsen. Hun fant frem to størrelser mindre i det andre merket, og det tredje fant hun samme størrelse som jeg hadde på meg. Alle buksene passet og satt like godt - selv om det var tre størrelser forskjell fra den ene til den andre buksen. Anonymkode: 72217...bd1
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #6 Skrevet 18. juni 2018 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva med heller bare innse at du er blitt tjukk?? Selvinnsikt er en god ting Anonymkode: a6bd9...f21 Gir deg deg en god følelse av lykke å si slike slemme ting? Anonymkode: fec93...ef7
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #7 Skrevet 18. juni 2018 Tusen takk for svar til dere som svarte hyggelig og konstruktivt. Da er det kanskje ikke bare jeg som synes det stadig blir mer og mer uoversiktlig på buksemarkedet... og at buksene føles trangere enn før... Anonymkode: fec93...ef7
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #8 Skrevet 18. juni 2018 Jeg har noenlunde samme vekt som i vgs, men etter 20 er vekta fordelt annerledes. Så bruker større bukser nå Anonymkode: b90e8...9af
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #9 Skrevet 18. juni 2018 jeg opplever det mottatt. har alltid brukt 28-30 i Levis, Acne osv. Nå må jeg ha 26-27 i Levis. hun i butikken bekreftet der at størrelsene har blitt større Anonymkode: 2e719...7a7
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #10 Skrevet 18. juni 2018 Levis har ihvertfall endret størrelsene sine. Jeg har gått ned en del i vekt det siste året, så tenkte jeg skulle prøve på meg favorittbuksa fra videregående (år 2003) for å se om den passet. Den satt som et skudd den, men jeg ble veldig overrasket av å se størrelsesmerkinga. 25 i livet. Til opplysning bruker jeg 28 i dagens størrelser, så det har definitivt endret seg hos dem. Men Wrangler fra samme periode (som også passer) var 28 da det samme som nå :) Så min konklusjon er at det kommer an på merket. Usikker på hvordan det er med stretchjeans da. De jeg har sammenlignet er dongeri uten stretch. Anonymkode: 55393...bb6
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #11 Skrevet 18. juni 2018 Jeg syns det varierer fra butikk til butikk. Har ofte brukt 29 de siste årene. Kjøpte for noen dager siden en levis i 27. Brukte 26-27 da jeg var ungdom. Anonymkode: 38bcb...62b
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #12 Skrevet 19. juni 2018 Det er stor variasjon fra butikk til butikk. Bikbok er bittesmå, mens f.eks Cubus er store. Anonymkode: da941...dcf
sug lut Skrevet 19. juni 2018 #13 Skrevet 19. juni 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Gir deg deg en god følelse av lykke å si slike slemme ting? Anonymkode: fec93...ef7 Oj så støtt. Oj så slemt. Noen sa det åpenbare og du biter på som en chihuahua med rabies.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #14 Skrevet 19. juni 2018 Føler det motsatt... Veier ikke mindre en for 15år (og to barn) siden, men bruker str 36 -i motsetning til 38 som jeg brukte før. Anonymkode: 05d16...f50
prekæs Skrevet 19. juni 2018 #15 Skrevet 19. juni 2018 Føler det er motsatt. Bruker i mange tilfeller mindre størrelser nå, enn for 20 år og 10 kg opp siden. Det er strech i buksene som har gjort det, tipper jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #16 Skrevet 19. juni 2018 Jeg har inntrykk av at f.eks levis varierer en del. Det gjorde de for 20 år sausen også. Jeg husker at jeg som var litt lubben brukte 32 i «vanlige» levisbukser, men kunne glemme alle trendmodeller for jenter. De gikk til 32 men var mye mindre i størrelsen. Jeg husker også at merker somm miss sixty krympet størrelsene din på 90-tallet. Ellers varierer størrelser mye, men måletabellene har vært uforandret i mange år. Innimellom hevder noen at størrelser er blitt mye større generelt. Det tror jeg handler mer om stretchstoffer enn mål. Jeg er kort og formfull og kan ofte bare glemme klær i faste stoffer. Mange produsenter følger heller ikke standarden for størrelser. Anonymkode: 101af...0a3
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #17 Skrevet 19. juni 2018 2 timer siden, sug lut skrev: Oj så støtt. Oj så slemt. Noen sa det åpenbare og du biter på som en chihuahua med rabies. Har ikke du noe annet å gjøre enn å surre rundt her inne og spy ut drit mot andre Anonymkode: 145ef...000
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #18 Skrevet 19. juni 2018 2 timer siden, sug lut skrev: Oj så støtt. Oj så slemt. Noen sa det åpenbare og du biter på som en chihuahua med rabies. Det er jo ikke åpenbart at HI er tjukk selv om hun har gått opp en størrelse. Hvis hun har gått opp fra S til M eller fra XS til S, er hun slank. Slutt med kroppshysteriet ditt og søk hjelp, det finnes masse av det. Det finnes også sinnemestringskurs og kurs i sosiale relasjoner der du lærer deg å snakke ordentlig med folk. Anonymkode: 13077...13c
Leeloo76 Skrevet 19. juni 2018 #19 Skrevet 19. juni 2018 Jeg må i hvert fall alltid prøve bukser fordi størrelsen varierer slik, selv i samme butikk (f.eks HM). Kjøpte en bukse på KappAhl, der måtte jeg ha 34, enda siger den ned (den skal sagge litt, men denne faller nesten av meg). På HM bruker jeg for det meste 38, men av og til kommer det klær som er så sinnsykt små i strl. Hos Vero Moda er jeg som regel en 36. Prøvde nettopp en bukse på HM jeg tror jeg måtte hatt i 42 for at den skulle passet, fikk ikke igjen 38 engang. Endte opp med to andre bukser, en i 36 og en i 38. Den siste kunne jeg nok kanskje også hatt i 36, men ville ha den litt løsere, så preferanser spiller jo også inn. I tommer bruker jeg som regel 27 (bukser i tommer burde jo forresten ikke ha endret seg annet enn etter modell, en tomme er en tomme), men er det mye stretch går jeg en strl. ned fordi de utvider seg mer og blir for store etter en stund. Når samme dame kan bruke alt fra 34 til 42 vil jeg si at det begynner å bli latterlig. S/M/L og 36/38/40 varierer veldig, men nå skal jo en del klær være så vide at jeg kan kjøpe 34/XS bare for å ikke drukne helt (f.eks. klær fra Weekday). Ikke rart nettbutikkene opplever store kostnader med returer, man må jo bestille både to og tre størrelser for å være sikker på å få noe som passer. Hadde bransjen klart å standardisere størrelsene sine hadde det vært enklere, men hvem skal man standardisere etter når en kjede selger klær i hele verden; petite asiater, eller kraftigere nordboere? Jeg ser at de prøver å utvikle systemer der kunden kan legge inn en 3D versjon av seg selv i nettbutikkene, men da må de jo ha alle målene til hvert enkelt plagg inne slik at det til en hver tid blir riktig størrelse uansett merke, og preferanser er det jo vanskelig å ta høyde for.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #20 Skrevet 19. juni 2018 Tror (vet) str varierer veldig mellom butikker/kjeder og innenfor butikkene selv. HM synes jeg er nesten umulig å bestille fra, fordi str varierer så mye. Bestilte for kort tid siden en kjole der, og hadde en liknende, men mye eldre kjole hjemme (også HM). Samme snitt og form. Bestilte da, naturlig nok, samme str som den jeg hadde hjemme (som passer). Den jeg fikk i posten var for liten...! Så jeg blir ihvertfall ikke klok på disse størrelsene... Som en over her skriver, jeg kan passe alt fra 36 og oppover, ettersom hvilken butikk jeg handler i. Anonymkode: 48e25...700
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå