Gå til innhold

Damer! Hjelp meg!!!! Har dumma meg så grundig ut :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, jeg misunner deg ikke dette. Den typen tiltrekning er så sterk og tar over alt. Selv lengter jeg etter å bli begjært igjen, og jeg er neimen ikke sikker på at jeg hadde klart å stå i mot hvis en slik anledning bød seg.

Men jeg vet hvordan det er å ha blitt utsatt for utroskap, og det var "bare" i et kjæresteforhold i ung alder. Etterpå var jeg utro selv, og den følelsen av å ha gjort noe jeg aldri kunne ta tilbake - at noe var ødelagt for alltid - husker jeg enda på kroppen.

Jeg kjenner jeg blir sittende og tenke på barna dine. Én ting er mannen din, han er voksen. Men hvis det kommer for en dag for barna dine at mamma og pappa ble skilt pga hodeløs knulling på kontoret ... Jeg vet ikke om jeg hadde klart å se barna mine i øynene. Ikke fordi det er moralsk galt, men fordi det er et stort svik mot dem.  

Kanskje du må bytte jobb. Du må i hvert fall tenke på deg selv som en avhengig og IKKE drikke sammen med denne mannen, ikke melde ham, flørte med ham osv. Hvis du er heldig, går det over om en stund.

Anonymkode: 50f0d...079

Skrevet

Jeg ville sett denne... Kanskje mer en et par ganger. Jeg garanterer at det du hører er det smarteste du finner i denne tråden av ellers helt tilfeldige mennesker og meninger inkludert mine egne.

Anonymkode: 536ca...c07

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Respekt, omtanke og tillit er fint. Men ingen av dem sitter fast i seksuallivet.

Anonymkode: 1e7c8...4eb

To som er i et forhold har som regel en form for avtale seg imellom. Det er helt tydelig på Hi at det å ligge med andre ikke har vært noe som har vært akseptert i deres forhold. Når Hi da velger å bryte det, og helt tydelig kommer til å bryte det igjen, da respekterer hun ikke den avtalen hun og mannen en gang ble enige om. Da respekterer hun heller ikke ham. Hun vet hun har gjort noe som trolig vil såre mannen, likevel vet hun at hun trolig kommer til å velge å gjøre det igjen, da viser hun lite omtanke for sin mann. Og når hun bevisst bryter det hun og mannen har vært enige om, og gjøre det over tid, da har tilliten i forholdet blitt brutt for lenge siden, i hvert fall vil det ikke være noe tillit igjen den dagen mannen får vite at hun har vært utro over tid.

Jeg tror forhold kan tåle utroskap, spesielt et ons som skjer i fylla. Og både tillit og respekt kan repareres hvis man har en grunnleggende omtanke for hverandre. Når Hi ønsker å fortsette med elskeren bak mannens rygg, da stryker hun på alle punkt. Men kanskje er det det hun egentlig vil - ut av ekteskapet. I så fall er det bedre å være ærlig fremfor å utsette seg selv, barna og mannen for alle de konfliktene som kommer den dagen det kommer opp at hun ligger med en som er så mye yngre (og kanskje også ikke langt fra hennes barn i alder).

Og det er veldig naivt å tro at det ikke vil bli snakket om hennes utroskap slik at andre finner ut av det, når hun og elskeren er så lite diskret både når de har sex sammen og ellers på jobb. Dessverre er det også slik at en slik historie - "gifte fru Lise har et forhold til en kollega som er ung nok til at han kunne vært sønnen hennes" - det er noe altfor mange liker å spre. Dvs. at Hi ikke kan forvente at hennes utroskap ikke kommer mannen eller barna for øre.

Jeg tror Hi og mannen kan komme over det at hun hadde en ons, men jeg tror ikke de vil greie det om hun fortsetter forholdet til kollegaen.

Men du og jeg vil tydeligvis aldri bli enige om dette, og det er jo også greit ;)  Uansett hva noen av oss sier er det Hi som må ta sine egne valg, og det virker som om hun har tatt valget om å fortsette å ha sex med den unge kollegaen. Det minste hun da bør gjøre, siden det er så stor sjanse for at det blir oppdaget, er å vurdere risikoen opp mot fordelene. Hva som teller mest for henne vet bare hun.

Anonymkode: 18008...46b

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du lar det forbli en engangs og er ryddig med 26-åringen og stoler på hans ord om å holde tett (må få han til det), så trenger du ikke si noe til mannen:-) Altså, jeg mener du er er like fint menneske hvis du skåner ham for det som hvis du er ærlig.  Jeg ville ikke visst om ett enkelt tilfelle i løpet sv et langes ekteskap. Hvis det var anger og tydelighet med den andre seksualpartneren og ingen gjentagelse. Og at min mann kjente etter hendelsen at han ville være med meg. At han hadde elendig samvittighet osv. Jeg ville ikke visst. 

Anonymkode: acc59...cd7

Dersom dette var Morten på 44 som hadde ligget med Tove på 26, at han hadde en voldsom seksuell kjemi med henne, ville mange finnet frem høyggaffelen. Man er ikke "et like fint menneske". Eller... jeg synes at hi sin ektemann må få bestemme om han synes det og om han ønsker å investere mer tid på hi. Vi har diskutert hun som oppdaget at samboer hadde sendt tvilsomme og seksuell meldinger med ei på andre siden av landet.  Da var det fvk og alt det der som var forslaget, mens hi her får smileansikt?!?! 🤦‍♀️

Anonymkode: f7905...b81

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er da dypt menneskelig. Årelang monogami er en fin og vakker oppfinnelse, ingen tvil om det, men det er slett ikke så lett å gjennomføre.

Jeg er singel selv, så jeg gjør hva jeg vil med hvem jeg vil. Men den forrige jeg hadde sex med, er i et forhold, og mange år yngre enn meg. Kan vel si at vi opplevde noe lignende som det du opplevde: "pure animal attraction". Hvorfor det skal være så ødeleggende for et forhold skjønner egentlig ikke jeg - det bryter mot kristne moralregler, ja vel, men hvor mange i Norge er ekte troende? De fleste av oss har jo ingen religion. 

Og mht argumentet om at "det er dårlig gjort mot partneren" - er det nå virkelig det? Partneren vet det ikke, og blir ikke fratatt noe. Hvis HI begynner å nekte sin mann sex, eller bruker opp energien et annet sted, så har han jo grunn til å føle seg snytt. Men her og nå har han jo ikke mistet noe.

HI; det "farlige" øyeblikket inntreffer jo først når du begynner å finne på løgner og påskudd for å se denne kollegaen mer og mer. Hvis det går som jeg tror, så kan dere trygt knulle mye og ofte de neste 3 månedene, og deretter vil tiltrekningen avta. Dette er hormoner, ikke kjærlighet. Slett meldingene han sender så ingen ser dem, og vær diskret.

Jeg har allerede slettet alle meldingene han sendte igår. Har barn som gjerne tar min mobil hvis den ringer eller det tikker inn en melding 😬 har veldig lyst til å kjøre på med han, men jeg tenker også det er veldig farlig. Hi 

Anonymkode: 4a4a3...934

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har allerede slettet alle meldingene han sendte igår. Har barn som gjerne tar min mobil hvis den ringer eller det tikker inn en melding 😬 har veldig lyst til å kjøre på med han, men jeg tenker også det er veldig farlig. Hi 

Du fåt velge hva som er viktigst for deg; ditt begjær eller barna. 

Anonymkode: f7fd7...263

Skrevet

Det er vel like «dypt menneskelig» som at å stjele er dypt menneskelig. Du kan ha veldig lyst å gå og ta noe fra naboen din, men du gjør det ikke. Du går ikke og tar gressklipperen eller elsykkelen til naboen din, selv om du kan.

Det er «dypt menneskelig» å ville slå til noen, men du gjør det ikke

Det dere derimot har glemt at også er dypt menneskelig, både HI og hun som heier på utroskap bak mannens rygg, er at det også er dypt menneskelig å sette egne behov til side for mennesker man er glad i. Det skiller oss flest fra psykopater og andre empatiløse mennesker. Vi er sosiale og empatiske dyr. Derfor dreper og stjeler vi ikke som vi vil. Og derfor går vi ikke bak ryggen på dem som tror vi elsker dem.

Jeg skal ikke si hva du skal velge, men du MÅ velge. Du må gjerne velge å bli sammen med kollegaen din, men da må du slippe mannen din fri først.

Lurer litt på hva slags oppvekst du har hatt når du har så få kvaler med det du gjør og har tenkt å gjøre. Lurer også litt på om du er et troll.

Hvor glad er du egentlig i mannen og barna dine? Ikke mer enn at du vil ødelegge familien din for litt knulling på kontoret

Anonymkode: a366e...0b6

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Farlig»? Hva med hva som er riktig? Hva med barna dine og mannen din? 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for et saklig og sikkert veldig riktig svar! Jeg ønsker overhodet ikke å avslutte ekteskapet mitt, men klarer heller ikke tanken på å ikke se min kollega igjen. Jeg vet at jeg framstår som fryktelig egoistisk. Men jeg er helt ærlig, og skriver det bare slik jeg føler det. Jeg synes det er fælt at jeg har gjort det jeg har gjort mot min mann, samtidig som jeg bare har lyst til å gå inn på kontoret til min kollega, låse døra og la han knulle vettet av meg. Helt hinsides feil av meg, jeg vet det. Men det er slik jeg kjenner det. 

HI

Du bryr deg tydeligvis ikke så veldig mye om mannen din

Anonymkode: 2e4ea...9dd

Skrevet

Du er ikke det spor lei deg for det du har gjort, du er kun redd for å bli avslørt

Skrevet

No big deal!!

La mannen din få slippe å bære din samvittighet. 

Jeg ser ikke på dette som noen krise. Mitt forhold defineres ikke av sex og troskap. Senk skuldrene og la all moraliseringen fare. 

Anonymkode: 5e69c...6f3

Skrevet

Mannen og barna dør ikke om hun har hatt en glipp hun skåner dem for. Men de kan dø litt av langvarig utroskap. Det er skadelig og bør moraliserende i stykker.

Anonymkode: acc59...cd7

Skrevet

Det er vel like «dypt menneskelig» som at å stjele er dypt menneskelig. Du kan ha veldig lyst å gå og ta noe fra naboen din, men du gjør det ikke. Du går ikke og tar gressklipperen eller elsykkelen til naboen din, selv om du kan.

Det dere derimot har glemt at også er dypt menneskelig, både HI og hun som heier på utroskap bak mannens rygg, er at det også er dypt menneskelig å sette egne behov til side for mennesker man er glad i. Det skiller oss flest fra psykopater og andre empatiløse mennesker. Vi er sosiale og empatiske dyr. Derfor dreper og stjeler vi ikke som vi vil. Og derfor går vi ikke bak ryggen på dem som tror vi elsker dem.

Jeg skal ikke si hva du skal velge, men du MÅ velge. Du må gjerne velge å bli sammen med kollegaen din, men da må du slippe mannen din fri først.

Lurer litt på hva slags oppvekst du har hatt når du har så få kvaler med det du gjør og har tenkt å gjøre. Lurer også litt på om du er et troll.

Hvor glad er du egentlig i mannen og barna dine? Ikke mer enn at du vil ødelegge familien din for litt knulling på kontoret

Vet du hva, det der er en sammenblanding. Å slå og å stjele utgjør alltid en skade på noen andre. Å pule utgjør faktisk ingen skade. Skaden er i så fall sekundær - at man på ett eller annet vis har lovet en viss del av sin kropp bort til kun én person, og vedkommende får vite at den angjeldende kroppsdel også ble brukt mens han selv ikke var til stede. 

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke det spor lei deg for det du har gjort, du er kun redd for å bli avslørt

Kan man ikke være begge deler...?

Skrevet

«Farlig»? Hva med hva som er riktig? Hva med barna dine og mannen din? 

Hva har barna med mors sexliv å gjøre? 

Skrevet

Jeg har vært bort i samme situasjon, flere ganger 😳 Tror nok mannen her også har et par «svinn på skogen». Det ligger litt usagt mellom oss, men tror begge skjønner det. Men, men, ser for meg at noen av oss kunne gått igjennom et livslangt ekteskap uten noen sidesprang. Hvem greier det liksom ?

Mitt råd til deg, ikke la dette utvikle seg så voldsomt. Jeg tenker masse følelser, tror kanskje du ikke greier «kun sex» ?

Ta dette som litt krydder i hverdagen og dropp den dårlige samvittigheten, mannen din drar indirekte nytte av det, du blir sikkert kåtere på hjemmebane også.

Anonymkode: 124c5...459

Skrevet

Ja det kan hende mannen også har gjort noe slikt, jeg vet ikke. Men jeg har ingen nære følelser for min kollega. Episoden på lørdag har bare satt seg så fast i hodet. Og jeg har hele tiden synes at han er en så flott og kjekk fyr. Han er bare enormt sexy. Gikk ikke på firmafest for å pule med han. Det var faktisk heller ikke jeg som ledet an, det var det han som gjorde. Så jeg har ikke direkte vært «ute» etter han. Han har vært mye tydeligere på hva han synes om meg. Hi

Skrevet

'Han har sendt meg mange meldinger og fortalt meg hvor fint han syns det var'. Sex på et toalett er jammen fint...!

Anonymkode: c765d...740

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

'Han har sendt meg mange meldinger og fortalt meg hvor fint han syns det var'. Sex på et toalett er jammen fint...!

Anonymkode: c765d...740

Ikke fint i ordets rette forstand, men at den ville og intense sexen var fin. Det syns jeg også. Hi

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Få mennesker har et så dypt emosjonelt begjær om å stjele en gressklipper sammenlignet med å få utløp for sex med en man er tiltrukket av eller forelsket i. Å stjele er dessuten straffbart ved lov. Å være utro er ikke straffbart i Norge. Det tilhører Sharia-land hvor kvinner ofte steines for å bli voldtatt. Der de har moralpoliti, som på dette forumet. Synes sammenligningen er dårlig. 

Hun MÅ heller ikke velge. Det er mange millioner mennesker som får i pose og i sekk. De fleste blir sikkert oppdaget, men i de fleste tilfeller holder de sammen etter at det blir oppdaget. Å bli tiltrukket og forelsket etter ekteskap og barn er naturlig. Hvordan du håndterer det er forskjellig. De fleste føler skyld for å såre partneren sin, men de angrer ikke på det som har skjedd. Det at det er forbudt, gjør det ekstra spennende. 

Ta en titt på denne

https://www.ted.com/talks/esther_perel_rethinking_infidelity_a_talk_for_anyone_who_has_ever_loved/discussion#t-1268351

Anonymkode: 536ca...c07

Skrevet
På ‎18‎.‎06‎.‎2018 den 16.07, Anonym bruker skrev:

Uff, jeg misunner deg ikke dette. Den typen tiltrekning er så sterk og tar over alt. Selv lengter jeg etter å bli begjært igjen, og jeg er neimen ikke sikker på at jeg hadde klart å stå i mot hvis en slik anledning bød seg.

Men jeg vet hvordan det er å ha blitt utsatt for utroskap, og det var "bare" i et kjæresteforhold i ung alder. Etterpå var jeg utro selv, og den følelsen av å ha gjort noe jeg aldri kunne ta tilbake - at noe var ødelagt for alltid - husker jeg enda på kroppen.

Jeg kjenner jeg blir sittende og tenke på barna dine. Én ting er mannen din, han er voksen. Men hvis det kommer for en dag for barna dine at mamma og pappa ble skilt pga hodeløs knulling på kontoret ... Jeg vet ikke om jeg hadde klart å se barna mine i øynene. Ikke fordi det er moralsk galt, men fordi det er et stort svik mot dem.  

Kanskje du må bytte jobb. Du må i hvert fall tenke på deg selv som en avhengig og IKKE drikke sammen med denne mannen, ikke melde ham, flørte med ham osv. Hvis du er heldig, går det over om en stund.

Anonymkode: 50f0d...079

Takk for svar! Jeg prøver å holde veldig avstand, og svarer kort på meldinger at vi ikke kan fortsette dette. Han skriver han skjønner, men likevel.....Ser egentlig ikke annen løsning enn å bytte jobb. Det er så vanskelig se ham hver dag, møte blikket hans og vite at vi ikke kan gjøre dette noe mer. Det går rett og slett ikke. Kommer til å gå galt igjen da....

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...