Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #1 Skrevet 17. juni 2018 Mitt barn fikk briller i forrige uke. Etter en uke i barnhagen, fortalte hn til meg at et annet barn hadde skrapt dem opp! Jeg spurte, hva sa de voksne? Hn svarte at de hadde sagt, ja, det blir skraper i briller. Da jeg tok det opp med det aktuelle personalet, fikk jeg samme svar, at briller blir oppskrapt. Hva? Er det slik at jeg nå skal gå hen og kjøpe nye briller for egen regning? Hn får dekket et par briller per år via NAV! Anonymkode: bdbd6...997
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #2 Skrevet 17. juni 2018 Det er en kjennsgjerning at briller vil bli oppskrapt. Likevel er det veldig sløvt av personalet, synes jeg. Jeg hadde bedt om et møte med ped.leder/styrer, om jeg var deg. Om et annet barn med vilje har skrapet opp brillene til ditt barn, da må jo dette tas ordentlig tak i fra barnehagens side. Om det andre barnet gjorde det med vilje, da er dette barnets foreldre egentlig pliktig til å erstatte skaden opp til maks 5.000. Om det var et rent uhell så blir det verre å få noe dekket. Men personalet må jo lære ungene at briller er noe man IKKE tuller med, og om noen gjør det likevel må det få følger. Ta kontakt med kommunen og hør hvordan de stiller seg, det er noen kommuner som dekker et lite beløp ved slike skader, men det er som regel bare et lite beløp har jeg inntrykk av. Få en ordentlig dialog med barnehagen, sjekk også med kommunen du bor i hvilke regler som gjelder der. Anonymkode: 524bc...ed5
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #3 Skrevet 17. juni 2018 Mitt barn er 4 år, hun er på sitt tredje brillepar nå, og har fått byttet glassene pga riper en gang utenom dette. Har ikke betalt en krone. Ortoptisten og optikeren trakk på skuldrene da glassene måtte byttes, med små barn er det bare slik det er sa de. Anonymkode: 954a2...90d
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #4 Skrevet 17. juni 2018 Jeg fikk briller da jeg var 7. Det gikk noen brillepar de første årene. Jeg var ett viltert barn, som mi mor vil beskrive meg som. Ødeleggelsene var det nok jeg som sto for ( man kan vissnok miste briller på bakken når man henger opp-ned i ett tre, who knew? ). Men er det andre barn som ødelegger brillene vil jeg ta det opp med barnehage personellet. Ting kan skje, jeg har selv jobbet flere år i barnehage. Men man skal passe på litt. Anonymkode: 1846d...014
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #5 Skrevet 18. juni 2018 Nav dekker nye glass når det trengs, ikke bare en gang i året. Hvis det er noen få riper, må dere nok bare bruke dem sånn, men hvis de er ødelagte så de ikke kan brukes kan optikeren bekrefte at de er ødelagte og må byttes. I tillegg ville jeg tatt det opp med barnehagen en gang til og sagt at sånn barnet ditt forteller det, var det med vilje og det må de ta opp med alle barna at man ødelegger ikke andres ting. Jeg ville også sagt til barnet at det må ha brillene på hele tiden og ikke la andre barn leke med dem. Anonymkode: 6d57f...339
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #6 Skrevet 18. juni 2018 Skjønner ikke poenget med å skjule kjønn i et anonymt innlegg som det der Anonymkode: 7f40f...2a1
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #7 Skrevet 18. juni 2018 Nav dekker ekstra brilleglass, Barnehagen dekker ikke ødelagte briller eller riper i glass Anonymkode: cd9e2...d8a
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #8 Skrevet 18. juni 2018 Min sønn fikk briller som 3 åring. Ja, det blir riper i glass de første årene. Deal with it!!! Anonymkode: 3d6eb...691
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #9 Skrevet 18. juni 2018 Min datter har fått briller for 1,5 mnd siden. Hun er 3 år. Riper i glassene kom allerede første dag i bhg, og regner med å måtte bytte glass etter første kontroll hos øyelege nå om en mnd. Masse riper! Men om noen har ripet opp brillene med vilje er det jo en annen sak, dette ville jeg undersøkt nærmere og tatt tak i! Anonymkode: a1ff2...e7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå