Gå til innhold

Kan dere gi meg oppskrift på verdens beste kake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lagde det i går men ble helt mislykka. Tok smør og sukker blandet det, det stå på oppskriften til den ble luftig. Vel min ble aldri noe luftig? Skal smøret være romtemperert? I så fall var ikke min det. Nå jeg skulle ta sukkerbrødet på langpannen så var det så vidt til å dekke hele langpannen. Så laget jeg marengsen som ble bra. Stå 175 grader. Puttet den inn, tok 15 sec før hele kaken var svart. 

Jeg brukte oppskrift fra tine.no

kan noen anbefale meg et annen oppskrift? Jeg synes det var veldig lite ingriendser i sukkerbrødet. synes den ble så tynn. Skal prøve på nytt i dag men ønsker et oppskrift som dere vet at jeg vil lykkes med

Anonymkode: 61f63...80f

Skrevet

Sukkerbrødet skal bli tynt, det skal smøres utover, og ferdig stekt er det ikke mer enn kanskje en cm. Smøret må være romtemperert slik at du får pisket smørkremen lys og luftig, og så pisker du inn eggeplommene en etter en. Det er også viktig at du pisker marengsen helt til sukkeret har løst seg opp. Om det tok 15 sekunder å brenne kaka, så tror jeg kanskje det er noe galt med ovnen din, for den må jo ha vært fryktelig varm. Kan den være merket med fahrenheit  og ikke celsius? Oppskriften min er lik den til Tine, og jeg får et luftig og fint resultat, så jeg tror ikke det er oppskriften som er feil.

Skrevet

Jeg lagde denne sist og den ble veldig god

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/verdens-beste-med-jordbaer

Skkerbrødet må dras utover for det blir ganske tynt, også har du marengsen over. Min ble ikke brent, men det virker litt ustekt i midten når du tar den ut etter 28 minutter, det stivner når det blir kaldt.

Anonymkode: 4500a...4f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...