Gå til innhold

Nattfly hjem fra syden med treåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nattfly hjem fra syden med treåring – hvor grusomt er det? Først hele dagen uten tilgang til eget hotellrom (kun lånerom en time), og så hele hjemreisen – buss, fly, bil ... Best å styre unna?

Anonymkode: 235a6...3d7

Skrevet

Nattfly er jo det beste, da sover de jo.

Anonymkode: c857a...91e

Skrevet

Ingen av mine har vært greie på nattfly etter to år. De fant ikle roen. Et mareritt. 

Anonymkode: 358b2...d50

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nattfly er jo det beste, da sover de jo.

Anonymkode: c857a...91e

Flyet går 23.00, så vi må sikkert være på flyplassen 21.00. Tror bussen går 19.30. Hun pleier å legge seg 19.30. Hvordan blir timene fra 19.30 til hun får ta av setebeltet og legge seg? Og når vi må vekke henne igjen tre timer senere? 😮 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ingen av mine har vært greie på nattfly etter to år. De fant ikle roen. Et mareritt. 

Anonymkode: 358b2...d50

Det er det jeg er redd for, også. Hun er jo ikke baby. Det ER ukomfortabelt og slitsomt å reise, og hun er flink til å si ifra ...

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det.. 

Anonymkode: 88041...22f

Skrevet

Hvis jeg måtte reise over 5 timer med en treåring (ville prøvd å unngå det), men i så fall ville jeg valgt nattfly med min. Ja, det blir en litt urolig natt, men jeg kjenner min godt nok til at det ville være lettere å få henne til å sove på fly på natta, enn å skulle holde henne underholdt så lenge på dagtid. Reserver sete så tidlig at dere kan velge en av de med god benplass, ta med et tjukt teppe og la henne sove på gulvet. Det så jeg flere 4/5 åringer som gjorde sist vi dro til Thailand med nattfly.

Anonymkode: 8f022...554

Skrevet

Og ha med vogn som hun kan ligge i på flyplassen (eller sjekk om flyplassen har triller til utlån). Da kan hun slappe av/sove i vogna, også bærer dere henne bare rett inn på flyet. 

Skrevet

Ikkje noe problem, bare du ikkje stresser selv! Vi har ofte tatt nattflyet fra syden, barna sover på bussen og så slapper de av i vogn på flyplassen( ellers har en av oss hatt barnet i fanget på en benk. Få låne et teppe og pute i flyet, ha med bamse og eventuelt en kos.... og igjen , ikkje stress dere opp selv. 

Anonymkode: 23994...410

Skrevet

Reiste alene med 2 åring med nattfly. Men vi fikk beholde rommet helt til 2 timer før bussen skulle komme og hente oss. Dette ordnet vi på reisemålet. Og jeg fikk ha vognen med helt ut til flyet, så hun sovnet i vognen på flyplassen, så bare jeg henne sovende inn på flyet, og hun sov hele veien hjem. Så en utrolig enkel fin reise. 

Anonymkode: bd319...782

Skrevet

Det er snakk om EN natt etter en lang fin ferie. Det klarer du 😄

Anonymkode: bb0da...092

Skrevet

Kommer an på ditt barn det. Har reist mye med min datter fra hun var nyfødt. Da hun var tre dro vi fra Taiwan, flyet gikk 23. Hun sov litt på kvelden, våknet på flyet og spiste. Sov til vi landet i Dubai 5.30 lokal tid. Sov 3 timer på flyplassen og 2 timer inn i flyreisen hjemover. Resterende 4 timer fra Dubai spiste hun frokost og så frozen x antall ganger. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er snakk om EN natt etter en lang fin ferie. Det klarer du 😄

Anonymkode: bb0da...092

Hehe, hva med resterende passasjerer? Ikke spesielt ok å høre andres unger grine eller ha dem sparkende i setet bak seg. 

Anonymkode: cc7bf...81b

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, hva med resterende passasjerer? Ikke spesielt ok å høre andres unger grine eller ha dem sparkende i setet bak seg. 

Vet du hva, det er du faktisk ikke garantert på noen fly, så hvis du får ferien ødelagt av et barn som ikke sover, så anbefaler jeg deg å finne på en ferie som ikke innebærer å fly. 

Anonymkode: 5d4ec...b14

Skrevet

Barn som gråter og styrer på bussen sent på kvelden for å rekke seint fly i Syden, er et mareritt. Jeg synes veldig synd på foreldrene. Så viss bussen til flyet ikke går så seint på kvelden, så går det nok bra.

Her fungerer ikke en slik kombinasjon, hvis en skal unngå oppkast på flyet.

Skrevet

Jeg tok ett nattfly hjem fra USA da jeg var 4 år.

Kan ikke huske at det var så traumatisk.  Slik jeg husker det gikk det fint. Vet ikke helt hvordan mamma husker det da...

Anonymkode: a8f6f...985

Skrevet

Det hadde jeg aldri vurdert engang med min treåring 🙂

Anonymkode: 401b7...9cb

Skrevet

Jeg hadde aldri gjort det med min 3-åring. Men barn er forskjellige. Som regel velger jeg fly med bedre tidspunkter.

Anonymkode: f8264...a33

Skrevet

Har gjort det flere ganger med mine barn.. i alle aldre! Null problem!

Anonymkode: 0f7a8...79b

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hva, det er du faktisk ikke garantert på noen fly, så hvis du får ferien ødelagt av et barn som ikke sover, så anbefaler jeg deg å finne på en ferie som ikke innebærer å fly. 

Oi... Her tråkket jeg visst på en øm tå... 

Hva med å vente med sydenferie inntil barna er store nok til at de holder fred? Vi betaler faktisk for turen vi som ikke har med oss små skrikerunger også, skjønner du, Jeg overlever jeg, men fy, så inderlig slitsomt det er å ha små skrikende og sparkende barn i seteryggen. 

Jeg snakker først hyggelig og pedagogisk til slike sparkere, men når jeg må gjenta meg selv, for fjerde, femte og sjette gang... Vel, da har pedagogen tatt fri, for å si det sånn. 

Skrevet

Vi gjorde det en gang. Var ett mareritt. Aldri igjen 

Anonymkode: 157d9...78a

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å vente med sydenferie inntil barna er store nok til at de holder fred? Vi betaler faktisk for turen vi som ikke har med oss små skrikerunger også, skjønner du, Jeg overlever jeg, men fy, så inderlig slitsomt det er å ha små skrikende og sparkende barn i seteryggen. 

Jeg snakker først hyggelig og pedagogisk til slike sparkere, men når jeg må gjenta meg selv, for fjerde, femte og sjette gang... Vel, da har pedagogen tatt fri, for å si det sånn. 

Om du ønsker å slippe unna oss står du fritt til å betale mer for billetten og sitte i første klasse, men så lenge vi betaler samme pris så har vi nøyaktig like mye rett til å være på flyet som det du har.  Så kan jo du selv vurdere om du orker å holde ut litt skriking, gåing opp og ned gangen og et og annet spark i setet(som vi selvsagt ikke tillater, men som kan forekomme). Vi kommer hvertfall ikke til å droppe fantastiske ferier for å tilfredsstille surpomper på flyet som ikke tåler barn :)

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen ømme tær😊 Mine barn er store nå og takler å fly, uavhengig av tidspunkt. Har flydd med dem fra der var små, uten skriking eller sparking i stolen. Jeg har opplevd å skulle dra på ettermiddagen,men flyet ble forsinket, så etter mange timer på flyplassen dro vi sent på natta. Da var det flere barn som grein. Jeg var uten barn og syntes synd på foreldrene med barn som var lei før de var på flyet. Jeg har også opplevd å få en voksen mann med veldig lange bein bak meg, han var borti ryggen på setet mitt hele tiden og selvfølgelig hadde jeg forståelse for at han ikke kunne unngå det, akkurat som at man ikke kan unngå at barn kan komme nær setet foran i løpet av en flytur, selv om de selvfølgelig ikke får lov til å gjøre det med vilje. 

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo snakke til ungene så upedagogisk du bare vil.. men jeg kan ikke se hvordan det gjør flyturen din noe bedre? Alle er like fullt innesperret på et trangt lite fly sammen, og det tar den tiden det tar..

Anonymkode: 0f7a8...79b

Skrevet

Nattfly er jo best - da sover de jo!! 👍👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...