Gå til innhold

Hvordan få vasket etter limt kutt i hode på barn?

Anbefalte innlegg

Det ble en merkelig tittel, viste ikke helt hvordan jeg skulle oppsummere dette :)

For et par uker siden falt 2-åringen og fikk et kutt i hodet. På legevakten fikk de limt det og for å holde såret klemt sammen så flettet de håret hans stramt over såret (om noen her har vært borti slik før?). Vi fikk bare beskjed om å ikke vaske håret/ få noe vått på det på en 4-5 dager. De sprayet også "plaster" over. 

Så når tiden var inne fikk han dusjet og vasket håret, men vi har jo ikke skrubbet over såret akkurat. Nå er det da gått to uker, men det er enda et sammensurium av flettet hår, plasterrester og blodrester (i håret som sitter fast i limet/plastret). Jeg tør liksom ikke røre det fordi håret enda er klistret sammen med plaster, men han kan jo ikke går rundt med det sånn over lengre tid! 

Skal jeg bare la det være eller hva skal man gjøre egentlig? Vi har skylt og vasket håret hans mange ganger for jeg tenkte det ble løst opp og ordnet seg selv pga vannet, men det er enda klistret godt sammen. 

Anonymkode: 9a843...4a8

Fortsetter under...

Sitte i badekaret, skylle og våte skikkelig, ha balsam i og gre forsiktig med en grovtannet kam. Går det ikke er det frem med saksen...

Nå som det har gått to uker er jo såret lukket og grodd, så det er bare å få det vekk.

Hadde en datter som også var rundt 2 år da hun hadde samme runden, vi måtte holde henne fast og bruke saks litt på henne.

Anonymkode: ea774...7da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...