Gå til innhold

Hvor langt utenfor veien må man parkere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når veien er merket med parkering forbudt, hvor langt vekk fra veien må man da sette bilen for at den skal stå lovlig?

Utenfor asfalten? 2 meter fra asfalten? Hvor går grensen?

Anonymkode: d00e4...b92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det parkering forbudt så kan du ikke stå der, selv om du står utenfor den den hvite stripa

Anonymkode: 6fe9c...0c2

Skrevet

Om veien er merket med parkering forbudt er det forbudt. Spiller ingen rolle om du er utenfor stripa..

Da må du inn på eiendommen til noen andre for å parkere. Om f.eks kommunen eier veien og det er markert med parkering forbudt er det forbudt å stå på kommunens eiendom, men om jeg eier eiendommen som grenser mot veien kan du parkere på min eiendom.

Anonymkode: f0be3...3c3

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om veien er merket med parkering forbudt er det forbudt. Spiller ingen rolle om du er utenfor stripa..

Da må du inn på eiendommen til noen andre for å parkere. Om f.eks kommunen eier veien og det er markert med parkering forbudt er det forbudt å stå på kommunens eiendom, men om jeg eier eiendommen som grenser mot veien kan du parkere på min eiendom.

Må man inn på en eiendom som eies av noen andre eller holder det at det er et annet gårds og bruksnummer?

Problemet mitt er at det har blitt forbudt å parkere langs veien der jeg har jordene mine. Noen steder eier jeg selv og andre steder leier jeg jord av kommunen og andre. Nå sliter jeg med å finne noe fornuftig sted å sette bilen når jeg jobber på jordet.

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må man inn på en eiendom som eies av noen andre eller holder det at det er et annet gårds og bruksnummer?

Problemet mitt er at det har blitt forbudt å parkere langs veien der jeg har jordene mine. Noen steder eier jeg selv og andre steder leier jeg jord av kommunen og andre. Nå sliter jeg med å finne noe fornuftig sted å sette bilen når jeg jobber på jordet.

Jeg vil tro kommunen har utfordinger på strekningen, parkering, folk som skal ut i kjørebanen, at det blir for trangt e.l. 

Tror nesten jeg ville kontaktet de og hørt, du må jo ha et sted å sette bilen når du jobber på jordet, men holder det at du kjører inn på jordet eller hva er problemet?

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil tro kommunen har utfordinger på strekningen, parkering, folk som skal ut i kjørebanen, at det blir for trangt e.l. 

Tror nesten jeg ville kontaktet de og hørt, du må jo ha et sted å sette bilen når du jobber på jordet, men holder det at du kjører inn på jordet eller hva er problemet?

Jeg kan kjøre inn på jordekanten, men jeg står fortsatt langs veien. Jeg vill jo helst ikke kjøre ut i grønnsakene eller sette meg fast kr det er vått.

Skrevet

Jeg ville kontaktet kommunen og hørt om det er mulig å få en dispensasjon eller noe slikt. Kommunen er jo ikke tjent med å umuliggjøre eller vanskeliggjøre at jordene drives.

Anonymkode: fc332...051

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...