Gå til innhold

Hvordan er Bulgaria som ferieland ??

Anbefalte innlegg

Vi har bestilt en uke til til sveti vlas, det ligger rett utenfor Nessebar. Vihar bestilt gjennom Apollo og hotellet heter paradise beach. Vi har all  Inclusive. Noen som har vært på dette stedet ?

vi har 4 barn på 1, 5, 8 og 10 år. Hotellet ligger helt nede med stranden og skal være et familievennlig sted. 

Noen som har erfaring med Bulgaria som feriedestinasjon. Hvor billig er det og hvordan er maten ?

Anonymkode: e99d6...6d2

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144349337-hvordan-er-bulgaria-som-ferieland/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det verste landet jeg har vært i. Billig og fine strender, men det var alt som var positivt. 

Hadde bestilt rom med frokost. Den ble satt ut rett i solsteken, så vi måtte kjøpe egen mat og spise på rommet. 

Hver gang vi var ute og spiste ble minst en i reisefølget dårlig, det ene barnet ble skikkelig dårlig en gang. Vi endte opp med å spise pizza på hotellets bassengbar hver dag. Den tålte alle  

Lokalbefokningen var mutte og lite serviceinnstilt og veldig få snakket bra nok engelsk til at man kunne gjøre seg forstått. 

Vi låg i selve Nessebar (den nye delen) og det yrte det med digre russiske oljebaroner med små, nette fruer med LV vesker og høyr hæler. 

Vi ble også advart mot å ta taxi da det var høy risiko for å bli avkrevd løsepenger for å få lov til å slippe ut  

Så dessverre, aldri mer Bulgaria. 

Anonymkode: f6911...392

Et litt skummelt land å være i rett og slett. Følte meg ikke trygg på gaten der. Folk var mutte og det virket som om turister irriterte dem. Alle i reisefølget hadde hver sin tur med magesjau pga mat vi spiste utenfor hotellet. Dersom en holder seg på hotellet og stranden er det helt Ok. Men reiser ikke dit for å «oppleve kulturen»... det tørr jeg ikke. 

Anonymkode: b5b52...b96

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi har bestilt en uke til til sveti vlas, det ligger rett utenfor Nessebar. Vihar bestilt gjennom Apollo og hotellet heter paradise beach. Vi har all  Inclusive. Noen som har vært på dette stedet ?

vi har 4 barn på 1, 5, 8 og 10 år. Hotellet ligger helt nede med stranden og skal være et familievennlig sted. 

Noen som har erfaring med Bulgaria som feriedestinasjon. Hvor billig er det og hvordan er maten ?

Hvor lenge siden er det du var der ?

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Maten er ikke noe å skryte av, men ellers et helt ok land. Vi reiste på voksenferie da. Mye party og fest, men veldig gøy 😊

Anonymkode: 87db5...3eb

Hvor lenge siden er det du var der ?

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et litt skummelt land å være i rett og slett. Følte meg ikke trygg på gaten der. Folk var mutte og det virket som om turister irriterte dem. Alle i reisefølget hadde hver sin tur med magesjau pga mat vi spiste utenfor hotellet. Dersom en holder seg på hotellet og stranden er det helt Ok. Men reiser ikke dit for å «oppleve kulturen»... det tørr jeg ikke. 

Anonymkode: b5b52...b96

Hvor lenge er det siden du var der ?

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det verste landet jeg har vært i. Billig og fine strender, men det var alt som var positivt. 

Hadde bestilt rom med frokost. Den ble satt ut rett i solsteken, så vi måtte kjøpe egen mat og spise på rommet. 

Hver gang vi var ute og spiste ble minst en i reisefølget dårlig, det ene barnet ble skikkelig dårlig en gang. Vi endte opp med å spise pizza på hotellets bassengbar hver dag. Den tålte alle  

Lokalbefokningen var mutte og lite serviceinnstilt og veldig få snakket bra nok engelsk til at man kunne gjøre seg forstått. 

Vi låg i selve Nessebar (den nye delen) og det yrte det med digre russiske oljebaroner med små, nette fruer med LV vesker og høyr hæler. 

Vi ble også advart mot å ta taxi da det var høy risiko for å bli avkrevd løsepenger for å få lov til å slippe ut  

Hvor lenge siden er det dere var der ?

Var i golden sands for 8 år siden. Var jo ikke akkurat 5 stjerners hotell, men vi koste oss masse vi. Hadde ikke økonomi til luksushotell, men stranda er like fin uansett hvilket hotell en sover på. Hadde med 2 barn på 10 og 13 år. Ingen ble syke av maten, selv om vi spiste på nye steder hver dag. Var der en uke, hadde en kjempefin ferie :)

Anonymkode: 8a7ba...d17

Hadde styrt unna. Det eneste positive er strendene og at ting er billig. Dårlig service og dårlig mat. Fort gjort å bli matforgiftet. Vet om flere som har vært misfornøyd med landet som feriested, og da spesielt maten. Dette er mellom 1-3 år siden. 

Hadde ikke reist dit om jeg fikk ferien gratis en gang.

Anonymkode: 1125e...270

Annonse

Vi var en uke i Bulgaria i fjor og hadde det topp. Stor fin leilighet, bra rengjøring, fin strand, god mat og det var billig der. 

Spiste alle måltider bortsett fra frokost ute og ingen av oss, to voksne og to barn, ble syke. 

Kommer til å reise tilbake. 

Anonymkode: f0b1c...ed8

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er min erfaring også. Pluss at det var kaldt.

Anonymkode: e47ce...37c

Vi var der i fjor gjennom Ving. Var litt skeptiske ettersom det hadde vært utbrudd av omgangssyke/matforgiftning på hotellet et par år før, men det var før det ble tatt opp som Vinghotell (dette var White Lagoon, lavt feriebudsjett). Hotellet var helt greit, hverken verre eller bedre enn andre all inclusive hoteller fra Ving vi har vært på. Ingen ble dårlige av maten.

Stedet lå litt utenfor "alt", så vi måtte ta buss/taxi om vi skulle noe, men hotellet var fint, og med Lollo og Bernie som miste synes er superstas. Vi var en dag i vannparken i Albena, og konkluderte med at neste gang skal vi bare booke et enkelt hotell i nærheten av den og være der for det meste, helt supert for ungene (og oss relativt barnslige voksne, barna var da 5 og 11). Vi er ikke veldig strandmennesker uansett, liker oss best i basseng og da helst med sklier. Det finnes nok bedre/større vannparker der, men denne var passe stor og oversiktlig, med passe spennende sklier for alle, ville vi slappe av fant vi oss en badering og seilte rundt på "elva", og hadde solstoler i skyggen. Maten var ikke fantastisk, men vi drar heller på langweekend for å shopping og mat.

Jeg har for så vidt også vært der på partytur da jeg var yngre, Sunny Beach. Det var ganske rølpete, men det har nok blitt betraktelig bedre der de siste 5 årene. Kjenner flere som har vært på familieferie ved Sunny Beach de siste årene og vært fornøyde.

Anonymkode: 6f5d5...dfb

Jøss,så rart et sted kan forandre seg til deg totalt motsatte på 15 år. Jeg har vært der masse (for 10-15 år siden) og de feriene var alltid fantastiske. God mat, godt og varmt, flotte hoteller, fine strender og hyggelige mennesker. Merkelig.

• 6 år senere...

Var i Burgas i fjor. Helt ok. Var dårlig hotell, men det visste vi jo. Planen var strand og sol, så det var ikke så nøye. Sure folk på hotellet (men det sto også i omtalene). Stranda var grei, men mye bølger og tang. Svindyrt å spise på mcdonalds (høyere pris enn hjemme), men helt ok på restauranter. 2 for 1 på alle drinker, overalt. Hyggelig folk på restaurantene og i butikkene. Veldig typisk masete sted, men så dro vi ikke så mye ut på kvelden. Så Ørjan Burøe var der samtidig med oss (på ett mye bedre hotell) og han var storfornøyd. 

Anonymkode: 5d356...0aa

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Var i Burgas i fjor. Helt ok. Var dårlig hotell, men det visste vi jo. Planen var strand og sol, så det var ikke så nøye. Sure folk på hotellet (men det sto også i omtalene). Stranda var grei, men mye bølger og tang. Svindyrt å spise på mcdonalds (høyere pris enn hjemme), men helt ok på restauranter. 2 for 1 på alle drinker, overalt. Hyggelig folk på restaurantene og i butikkene. Veldig typisk masete sted, men så dro vi ikke så mye ut på kvelden. Så Ørjan Burøe var der samtidig med oss (på ett mye bedre hotell) og han var storfornøyd. 

Anonymkode: 5d356...0aa

Vi tenker all Inclusive evt. Har barn mellom 11 og 15 år. 

Anonymkode: cc404...e7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...