Gå til innhold

Hvor lenge er det normalt å klø etter insektstikk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det kommer helt an på hvor mye du klør på det. Hos meg varer kløen lenger om jeg faller for fristelsen for å klø. Stålsett deg og la vær å klø! Kanskje sette på plaster?  Du kan evt prøve zyrtec også,  det kan dempe reaksjonen.

Anonymkode: 035a7...6bb

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror det kommer helt an på hvor mye du klør på det. Hos meg varer kløen lenger om jeg faller for fristelsen for å klø. Stålsett deg og la vær å klø! Kanskje sette på plaster?  Du kan evt prøve zyrtec også,  det kan dempe reaksjonen.

Anonymkode: 035a7...6bb

Jeg går på loratadin allergitabletter allerede og enda blir det hevelse og skikkelig kløe på enkelte stikk...Har hatt på plaster og det klør heldigvis bare i perioder men klør jo så innmari når det klør...Smurt på honning nå og det dempa faktisk kløen 😊

Hi

Anonymkode: 9c39e...406

Kleggbitt kan jeg klø av i et par uker - men det er jo ikke det du vil høre ;) Kan trøste deg med at jeg ikke har normalreaksjoner på knott-, mygg- eller kleggbitt ;)

Jeg oppdaget i fjor at det hjelper å smøre på xylocain, tror det er smertedempende salve. Det er faktisk det eneste som noen gang har lindret kløen min.

Ellers får jeg nesten ikke slike bitt lenger, etter at jeg begynte å ta tilskudd med større doser vitamin B6 (tar minst 40 mg daglig). Og når jeg en sjelden gang får bitt, tross B6, så reagerer jeg mindre på dem enn jeg gjør når jeg ikke bruker B6. Får jeg et bitt så tar jeg gjerne 80 mg B6 så fort som mulig, og det gjør tydeligvis at det ikke får utvikle seg like ille som det ellers ville gjort. Vet det er delte meninger om det fungerer og ikke med B6 mot myggbitt, men på meg fungerer det helt suverent! Jeg har fått et nytt sommerliv etter jeg fikk det tipset for noen år tilbake. Før ble jeg omtrent spist opp, nå kan jeg sitte og se myggen gå ned for landing på meg, og så ombestemmer den seg i siste liten og flyr bort istedenfor å bite meg. Før var jeg så ille at folk gjerne ville sitte sammen med meg, for de visste at hvis de satt ved siden av meg så foretrakk myggen meg fremfor andre ;)

Anonymkode: 4fa89...b8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...