Gå til innhold

kan ikke forstå at ergo baby 360 er best i test...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter et google søk på bæreseller så kjøpte jeg den som var kåret til best i test..etter å ha brukt den nå i en uke så klarer jeg fortsatt ikke å få den på selv. Er helt umulig..den stroppa som er mellom skuldrene er ikke fysisk mulig å få på eller stramme på egenhand uten at den blir i feil posisjon for langt oppe...er tynn og ikke stiv i nakke eller armer men det går bare ikke. Klarer å feste den om jeg stiller den helt øverst men da blir det feil bærestilling. Altså jeg får ondt av å gå med den. Spedbarns innlegget var også veldig knotete! 😠😠😠 noen som har tips til andre gode bæreseller?

Anonymkode: a6d8b...254

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Etter et google søk på bæreseller så kjøpte jeg den som var kåret til best i test..etter å ha brukt den nå i en uke så klarer jeg fortsatt ikke å få den på selv. Er helt umulig..den stroppa som er mellom skuldrene er ikke fysisk mulig å få på eller stramme på egenhand uten at den blir i feil posisjon for langt oppe...er tynn og ikke stiv i nakke eller armer men det går bare ikke. Klarer å feste den om jeg stiller den helt øverst men da blir det feil bærestilling. Altså jeg får ondt av å gå med den. Spedbarns innlegget var også veldig knotete! 😠😠😠 noen som har tips til andre gode bæreseller?

Hvor gammel er barnet?

Anonymkode: af620...3db

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammel er barnet?

Anonymkode: af620...3db

2 mnd

Skrevet

Jeg har ergobaby omni 360. Veldig fornøyd. Ingen problem me å feste den selv. 

Anonymkode: 5638a...0e3

Skrevet

Har også denne og kunne ikke feste selv første gangen. Men så oppdaget jeg at jeg kunne dra festet lengre ned, så nå klarer jeg å feste de med hendene bakpå ryggen, nedenfra.

Anonymkode: f3e9e...923

Skrevet

Jeg har ergobaby omni og ergobaby adapt, veldig fornøyd med begge.

Anonymkode: 26648...76a

Skrevet

Folk er så forskjellige at det nesten er umulig å stole på en sånn test. For meg er det bæresjal som har fungert best når barna var bittesmå. Jeg har prøvd babybjørn one (tror jeg den heter), og den var helt grusom, men den synes mannen min var gull. Jeg har brukt ergobaby 360 og har ingen problemer med å ta den på alene. Så det er litt vanskelig å forestille meg akkurat hva problemet ditt er. Men jeg er veldig enig i at spedbarnsinnlegget var knotete. Så da brukte jeg bare elastisk sjal i begynnelsen. Tok litt øvelse å få dreisen på sjalet, men når jeg ble vant til det var det kjempelett. Stoppet å bruke elastisk sjal når hun ble for tung til at det føltes behagelig å bære. Nå bruker jeg bare ergobabyen, men vurderer å prøve et vevd sjal.

Anonymkode: d7ba8...704

Skrevet

Snublet over én test som var noen år gammel da eller? Ergobaby har laget mye bedre seler etterpå. Spesielt ergobaby adapt men også omni 360. Med begge kan man krysse selene.

men Beco Gemini er litt billigere og jeg synes den er enda mer behagelig og ergonomisk for både bærer (både min høye mann og lave meg) og barn. 

Ergobaby adapt er også bra men noen hundrelapper dyrere. Men alle de jeg har nevnt kan du krysse selene på ryggen og slipper det du nevner 

Anonymkode: 721dd...445

Skrevet

Soul sling Anoona bruker vi, er veldig fornøyd! 

Anonymkode: 3c987...fe4

Skrevet

På de nye til ergobaby (adapt og omni) slipper man forresten spedbarnsinnlegg. 

Skrevet

så enig, den er så dårlig ,sverger forsatt til baby bjørn

Anonymkode: 29c71...822

Skrevet

Har gått med den i litt over 1 uke og klarer enda ikke feste reimen på ryggen selv, må ha hjelp og det er jo utrolig slitsomt at jeg må ha det hele tiden. Ser at testen er noen år gammel :/ ikke rart dem var på salg på jollyroom..vil heller ha 360 omni nå som jeg har lest at den er mye nyere og ikke trenger spedbarns innlegg 😕 tror dem etter noen år har forstått at dem måtte lage en selle som man ikke trenger å dra armene ut av ledd for å få på ryggfestet...

Skrevet

Jeg har prøvd det meste av bæreseler/sjal. Sverget til Manduca, merket knapt at jeg hadde barnet på ryggen i den😊 

Anonymkode: af413...2de

Skrevet

Manduca er favoritten her i huset og. Og tula! 

Anonymkode: 4e435...aef

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

så enig, den er så dårlig ,sverger forsatt til baby bjørn

Babybjørn er dessverre ikke ergonomisk for baby.. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har gått med den i litt over 1 uke og klarer enda ikke feste reimen på ryggen selv, må ha hjelp og det er jo utrolig slitsomt at jeg må ha det hele tiden. Ser at testen er noen år gammel 😕 ikke rart dem var på salg på jollyroom..vil heller ha 360 omni nå som jeg har lest at den er mye nyere og ikke trenger spedbarns innlegg 😕 tror dem etter noen år har forstått at dem måtte lage en selle som man ikke trenger å dra armene ut av ledd for å få på ryggfestet...

Jeg har omni (air) og den har i tillegg en slik ekstra oppbevaringslomme (avtakbar) hvor det er plass til mobil og bilnøkler, helt genialt. Usikker på om de har den på de som ikke er air. 

Skrevet
På 10. juni 2018 den 17.38, Anonym bruker skrev:

Babybjørn er dessverre ikke ergonomisk for baby.. 

passer fint til min og ikke tatt noe skader av det

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min. Brukte den masse hele babytiden og har faktisk akkurat brukt den litt igjen nå på ferie med min 2,5 åring. 

Fester den fint selv, både da hun var baby og nå. Festet øverst kan dras både opp og ned. Jeg drar den opp når jeg fester og evnt litt ned om det trengs etterpå. Tror bare du må øve 😊😊

Anonymkode: d188e...3fc

Skrevet
På 10.6.2018 den 17.34, Anonym bruker skrev:

Manduca er favoritten her i huset og. Og tula! 

Elsker også Manducaen. Reddet forrige spedbarnstid med kolikkbaby.

Skrevet
På 10.6.2018 den 15.02, Anonym bruker skrev:

Har gått med den i litt over 1 uke og klarer enda ikke feste reimen på ryggen selv, må ha hjelp og det er jo utrolig slitsomt at jeg må ha det hele tiden. Ser at testen er noen år gammel 😕 ikke rart dem var på salg på jollyroom..vil heller ha 360 omni nå som jeg har lest at den er mye nyere og ikke trenger spedbarns innlegg 😕 tror dem etter noen år har forstått at dem måtte lage en selle som man ikke trenger å dra armene ut av ledd for å få på ryggfestet...

Du må jo ha litt stive ledd?

Anonymkode: e8d80...cee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...