Gå til innhold

Tenk å være 42 år og jobbe i lønnstrinn 7..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du er misfornøyd med situasjonen din, så gjør noe med det! Nytter ikke å sutre. Ta en utdanning, eller skaff deg en bedre betalt jobb et annet sted. At du er alene med tre barn er vel heller ikke et argument i lønnsforhandlinger.

Anonymkode: 2c328...63a

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du er misfornøyd med situasjonen din, så gjør noe med det! Nytter ikke å sutre. Ta en utdanning, eller skaff deg en bedre betalt jobb et annet sted. At du er alene med tre barn er vel heller ikke et argument i lønnsforhandlinger.

Ikke noe som heter lønnsforhandlinger i barnehage, i hvert fall ikke for ufaglærte

Anonymkode: 0b513...7c3

Om du er 42 år og på lønnstrinn 7 har du vel byttet beite, eller hatt ganske mange år hvor du ikke har jobbet fullt?

Ufaglærte tjener ikke allverdens uansett, men jeg som er like gammel og jobber i butikk har ihvertfall full ansiennitet, litt tillegg for ansvar og litt trynetilegg for god tjeneste...

Anonymkode: d2923...747

Annonse

Men hvorfor tar du ikke mer utdanning? Jeg er 48 år ogholder på å avslutte master på deltid (BI, leser om kvelden og noen forelesninger jeh ber om fri uten lønn) . Har lederjobb med mer jobb enn 100%. Har barn på 10 og 14 år, med mye oppfølging av trening og lekser. 

Anonymkode: 69788...dea

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke noe som heter lønnsforhandlinger i barnehage, i hvert fall ikke for ufaglærte

Anonymkode: 0b513...7c3

Nei, det er mye mulig. Men man kan ta mer utdanning om man er misfornøyd med lønnen. Jobber selv i barnehagesektoren, men har master. Og har forhandlet meg langt over tariff. 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor tar du ikke mer utdanning? Jeg er 48 år ogholder på å avslutte master på deltid (BI, leser om kvelden og noen forelesninger jeh ber om fri uten lønn) . Har lederjobb med mer jobb enn 100%. Har barn på 10 og 14 år, med mye oppfølging av trening og lekser. 

Anonymkode: 69788...dea

Hvis hun allerede har dårlig råd i full jobb, hvordan i all verden skal hun ha råd til å studere?

Anonymkode: edaef...566

Hi her. Jeg har jobbet seks år i barnehage og har erfaring fra butikk fra tidligere. Synes bare det er trist at jobben jeg gjør ikke fortjener mer enn lønnstrinn 7.. må nok tenke på utdannelse.

Anonymkode: 14c15...52c

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis hun allerede har dårlig råd i full jobb, hvordan i all verden skal hun ha råd til å studere?

Mans studerer deltid og samlingsbasert. Man bruker feriedager eller avspasering til samlingene og leser ellers på kveldstid. 

Anonymkode: c2305...0c8

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Jeg har jobbet seks år i barnehage og har erfaring fra butikk fra tidligere. Synes bare det er trist at jobben jeg gjør ikke fortjener mer enn lønnstrinn 7.. må nok tenke på utdannelse.

Hvis du jobber som assistent teller all tidligere jobberfaring. Jeg er et par år eldre enn deg og har maks ansenitet. 

Anonymkode: 00d6f...4e4

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mans studerer deltid og samlingsbasert. Man bruker feriedager eller avspasering til samlingene og leser ellers på kveldstid. 

Ikke alle har en jobb hvor man kan ta ferie og avspasering kun etter eget behov. 

Jeg forstår godt at dette ikke lar seg løse når man er alene med tre barn. Synes selv det var tøft med kun ett barn. 

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor jobber du egentlig som ikke ansvar for egne barn og alt arbeid teller med i beregningen... 

Jeg fikk beskjed om at alt telte med så jeg ville få full ansiennitet 

Anonymkode: d2923...747

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke alle har en jobb hvor man kan ta ferie og avspasering kun etter eget behov. 

Jeg forstår godt at dette ikke lar seg løse når man er alene med tre barn. Synes selv det var tøft med kun ett barn. 

Nei, men som regel et det mulig å få til en avtale med arbeidsgiver dersom det gjelder fri til utdanning. Et det snakk om kommunal barnehage er det veldig mange kommuner som tilbyr assistenter å gå fagbrev betalt av arbeidsgiver. 

Du forsørger deg selv og barna dine, så noen taper er du langt i fra! Enig i at du sikkert fortjener mer lønn, men se nå for all del ikke på deg selv som noen taper. Du er med og drar lasset, og er et godt forbilde for dine barn. 

Anonymkode: 68ee0...cd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...