Gå til innhold

Medisinstudiet snitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forsøkt å regne på dette, og tror jeg ender på 56 poeng utifra karakterer og alderspoeng. Noen som vet hva snittet er, og hvor langt unna jeg er? Eller hvordan man regner 😂 

Anonymkode: c8704...e87

Skrevet

68,5 i 2017

Anonymkode: a35aa...432

Skrevet

Se på samordna opptak. Men, det var godt over 6 i snitt da mannen min søkte Oslo husker jeg. Så kommer det jo an på om du søker direkte og på hvilket «vitnemål», og hvor mye alderspoeng du har krav på.

Ring fakultet og hør med de?

Skrevet

Det er vel litt lavere i Oslo enn i Trondheim, men du må vel ha stort sett seksere i karakterer også kommer andre ting i tillegg.

Kjenner to stykker som begynte å studere i 2017 og så vidt jeg vet kom den personen som hadde bare 6'ere og ekstrapoeng fordi han kom rett fra vgs inn i Trondheim, mens den personen som hadde en 5'er og resten 6'ere pluss ekstrapoen fordi han kom rett fra vgs kom inn i Oslo.

Anonymkode: 2a87b...a8b

Skrevet

Samordna opptak sine nettsider forteller deg alt du trenger å vite. Anbefaler også å lage deg et excelark for poengberegning hvis du vil se hva du trenger for å komme inn ;)

Anonymkode: 311c2...074

Skrevet

Det et forskjellige poenggrenser for førstegangsvitnemål eller ikke. Hva kommer du inn under,og hvilket universitet har du søkt på?

Anonymkode: 5feaa...6d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...