Gå til innhold

Noen som har både katt og marsvin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det greit? Kan de være sammen? Eller må de være hver for seg? 

Vi har tre katter, og vurderer nå marsvin. Men, lurer på om det blir veldig styrete med marsvin når vi har katter. 

Anonymkode: 75d7a...3fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde kanin m/unger og katter. De kunne være sammen, og kattene respekterte at det var "mor og far" sine kaninunger, og rørte dem ikke, bortsett fra å leke litt med dem. Turde ikke å levne dem alene lenge. Den eldste katta "gamlingen" stolte vi helt på, han giddet ikke å bry seg, var mer ungkatta vi ikke stolte helt på.

Men kaninene var jo stortsett i bur, og det blir vel også marsvinet å være?

Anonymkode: be521...b01

Skrevet

Hadde begge deler en stund da jeg var liten. Marsvinet holdt seg jo i buret sitt. katten var veldig facinert og kunne sitte i evigheter og se inn i buret. Skulle nok likt å ta et jafs av den «musa» der😜 Til slutt gikk katten lei og gadd ikke bry seg mer. Tror ikke det hadde fungert å sluppet ut marsvinet mens katten var inne🙈

Anonymkode: 23306...b7f

Skrevet

For det første, skal du skaffe deg marsvin så bør du skaffe deg to stykker. Marsvin er flokkdyr og trives ikke alene. Så vær så snill å ikke bare skaff deg et marsvin hvis du skal skaffe deg det.

Vi hadde to marsvin og det er en del jobb. Buret måtte byttes på ofte pga urinen lukter ganske stramt. Vi byttet i hvertfall på buret to ganger i uken. Også må de få komme ut å løpe/strekke på bena. De kan ikke bare sitte i buret hele tiden. 

Men jeg tror ikke det er en god ide å skaffe marsvin når dere har tre katter. En ting er hvis de er kattunger og dermed blir vant til marsvinene fra de er små, men er det voksne katter så vil de nok mest sannsynlig skade eller drepe marsvinet

Anonymkode: 89237...a85

Skrevet

Regner ikke med at du skal la marsvinet få strekke på beina alene rundt i huset så jeg sier, ja det går fint. Har hatt det selv, nylig og ingen av kattene her har brudd seg nevneverdig. Går katten mot for å "TA" marsvinet så sier du nei og dytter vekk evnt.  Plasseringen når dere ikke er hjemme er nesten viktigere. Pass på å få tak i stort nok bur, høyt og bredt med nok av ekstra hus inni. Her hadde vi buret oppå en egnet kommode slik at marsvina kom seg opp fra gulvet og trekk og ble litt mer utilgjengelig for katter.

Du må ha marsvin ut av buret innimellom, men ha det mye i fanget også så blir neglklipping litt enklere ;)

Anonymkode: 57bed...c15

Skrevet

Har hatt kaniner og katter sammen, og det gikk fint, kattene var redd kaninene🤔😂Hadde undulater da også, og de var fristende, og den ene var en skikkelig utbryterkonge og klarte å komme seg ut av buret, så det var til tider livlig i huset😅

Hadde marsvin en gang i tiden også, hadde rotte på den tiden også, og det gikk fint,  men med dem lot jeg burene være på et annet rom når vi var ute av huset, bare for sikkerhets skyld😊

I tillegg har jeg hatt hund, skjeggiser(øgler) og slange sammen med katter😄 Man kan si at mine foreldre ble glad den dagen jeg flyttet for meg selv, da slapp de dyrehagen😉😂 I dag har vi bare katter, men planlegger hund når vi har litt mer tid og mulighet🤗

Katter har jeg hatt i store deler av livet, og min erfaring er at man kan fint lære dem å leve med andre dyr, men at man bør ta noen forholdsregler for sikkerhetsskyld😊

Anonymkode: 0c4c0...7f0

Skrevet

Katten min spiste naboens marsvin, så jeg hadde ikke gjort det. Dyr bør ikke være i bur. Ikke anskaff marsvin for at det skal være inne i buret hele tiden. 😊

Anonymkode: c96a7...31b

Skrevet

Kaniner og marsvin skal ikke være i bur.

Anonymkode: 0fc67...0f4

Skrevet

Jeg har en katt og et marsvin, de er bestevenner :)

Anonymkode: a034f...d58

Skrevet

Vi har hatt hund, katt og marsvin (to stk) og de gikk godt overens når marsvinene fikk går løse i huset, men vi var alltid tilstede.

Anonymkode: ba5d2...07e

Skrevet

Katter lærer seg hva som tilhører familien. Jeg hadde 4 katter godt over 10 år, og 2 hamster som løpte rundt i stua mi ☺️ 

Anonymkode: d156f...9b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...