Gå til innhold

100 % stilling som barnehageassistent....lønn....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hæh seriøst?!? Det er uforskammet lite. Fy søren.

Anonymkode: 8bac9...666

Alle ansatte i barnehager er skammelig dårlig betalt, uansett om de er ufaglært, faglært eller barnehagelærer.

Anonymkode: 97b65...efd

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle ansatte i barnehager er skammelig dårlig betalt, uansett om de er ufaglært, faglært eller barnehagelærer.

Jeg er veldig enig, men dette gjelder ikke bare de som jobber i barnehage. Det er minste garantilønn for fagbrev og 3 års høyskoleutdannelse i kommunal sektor, uansett utdanning. Men gapet mellom lærere i skolen og barnehagelærere blir større nå når grunnskolelærerutdannelsen har blitt 5-årig. Og det er logisk - lengre utdannelse, høyere lønn.

Anonymkode: c10f0...af5

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er veldig enig, men dette gjelder ikke bare de som jobber i barnehage. Det er minste garantilønn for fagbrev og 3 års høyskoleutdannelse i kommunal sektor, uansett utdanning. Men gapet mellom lærere i skolen og barnehagelærere blir større nå når grunnskolelærerutdannelsen har blitt 5-årig. Og det er logisk - lengre utdannelse, høyere lønn.

At lærere fortjener å tjene mer, hjelper ikke barnehageansatte stort

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

At lærere fortjener å tjene mer, hjelper ikke barnehageansatte stort

Det er ikke det jeg skriver. Det jeg skriver er at det er utdanningsløpet som skaper lønnsforskjellene, mellom alle disse yrkesgruppene. 

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er ikke det jeg skriver. Det jeg skriver er at det er utdanningsløpet som skaper lønnsforskjellene, mellom alle disse yrkesgruppene. 

Jeg vet det, men du kommenterte på meg og jeg skrev ingenting om lønnforskjeller mellom lærere og barnehageansatte. Jeg skrev at alle barnehageansatte har dårlig lønn, jeg skrev ingenting om lærere.

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde 26 700 utbetalt i måneden da jeg jobbet som ufaglært i barnehage, 100% vikarstilling med ingen ansiennitet.

Anonymkode: cf726...0b1

Det tror jeg ikke et eneste sekund på, du lyver

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde 26 700 utbetalt i måneden da jeg jobbet som ufaglært i barnehage, 100% vikarstilling med ingen ansiennitet.

Anonymkode: cf726...0b1

Da jobbet du ikke fullt år og trakk full skatt i allefall.... Jeg er barnehagelærer med full ansiennitet og har nå etter over 20 år endelig passert 30 tusen utbetalt i mnden. 

En ufaglært barnehageassistent uten ansiennitet har vel ca 350 tusen i årslønn i Oslo kommune som er den med høyeste lønnsnivå. Dvs ca 20-23 tusen utbetalt i mnd om man betaler rundt 25-30% skatt. 

Anonymkode: 8832e...5a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...