Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #1 Skrevet 5. juni 2018 Hvis man har levert en god bacheloroppgave, la oss si en B-oppgave, kan man fremdeles stryke om man driter seg ut på muntlig? Jeg vet at jeg har levert en god oppgave, men jeg vet også at jeg kommer til å klappe sammen på muntlig. Jeg takler ikke den eksamensformen, hjernen min smelter og jeg bare babler og fremstår sikkert som en idiot. Er det slik at man kan stryke på hele bacheloroppgaven om man ikke presterer på muntlig eksamen? Anonymkode: 0288a...9b7
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #2 Skrevet 5. juni 2018 Nei, du stryker ikke med B på oppgaven. Gi beskjed til sensor med en gang eksamen starter at du er veldig nervøs. Husk at de vil deg det beste og ønsker å legge til rette for at du kan prestere så godt som mulig. Bare tenk på oppgaven din - den er det bare DU som er ekspert på. Vær gjerne litt selvkritisk hvis du kommer på ting du kunne ha gjort bedre eller burde ha gjort annerledes. Anonymkode: bba8f...633
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #3 Skrevet 5. juni 2018 Jeg har ikke tid til å skrive noe langt, men søk på forumet og google. Jeg hadde det som deg, hadde angst mot muntlig, men har greid å snu helt om. Har svart i flere lignende tråder her inne, og tror det er en del tips fra både meg og andre du kan ta til deg slik at du takler muntlig eksamen bedre :) Anonymkode: f87ff...103
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #4 Skrevet 5. juni 2018 Tusen takk for svar! Jeg skal selvsagt gjøre mitt beste men tror jeg blir mindre nervøs om jeg vet at jeg ikke kan stryke... Anonymkode: 0288a...9b7
Optatium Skrevet 5. juni 2018 #5 Skrevet 5. juni 2018 Da jeg gjorde dette var beskjeden av den muntlige biten bare kunne endre karakteren ett hakk opp eller ett hakk ned. I mitt tilfelle var det synd da jeg gjorde det langt bedre muntlig enn på selve oppgaven. 😝
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #6 Skrevet 5. juni 2018 26 minutter siden, Optatium skrev: Da jeg gjorde dette var beskjeden av den muntlige biten bare kunne endre karakteren ett hakk opp eller ett hakk ned. I mitt tilfelle var det synd da jeg gjorde det langt bedre muntlig enn på selve oppgaven. 😝 😆 Hvilket studiested var dette ved? Lurer på om det er likt overalt? Anonymkode: 0288a...9b7
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #7 Skrevet 5. juni 2018 Når jeg hadde muntlig forsvar av karakteren på bacheloroppgaven kunne man bare gå en opp/en ned på det meste. Ble stående på stedet hvil (heldigvis da det tar var en A, hehe). Vet ikke om det er slik overalt, jeg? Anonymkode: be301...aa8
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #8 Skrevet 5. juni 2018 Her jeg studerer må vi heldigvis ikke forsvare batchelor oppgaven! Da hadde jeg slitt til grader, hater 'public speaking'. Man bare leverer den skriftlig. Jeg tar det da i utlandet, så man må skrive batchelor oppgaven (10 000 ord), pluss ha fire andre moduler samme året. Det kommer til å bli hektisk! Jeg vet ikke hvordan man gjør det i Norge. Anonymkode: cc6fc...4da
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #9 Skrevet 5. juni 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Når jeg hadde muntlig forsvar av karakteren på bacheloroppgaven kunne man bare gå en opp/en ned på det meste. Ble stående på stedet hvil (heldigvis da det tar var en A, hehe). Vet ikke om det er slik overalt, jeg? Anonymkode: be301...aa8 Håper det er sånn overalt... 😆 Hi Anonymkode: 0288a...9b7
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #10 Skrevet 5. juni 2018 Hør med veilederen din, eller eksamensansvarlig el. De vet garantert dette 🙂 Anonymkode: be301...aa8
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #11 Skrevet 5. juni 2018 PS. Det er foresten veldig mange som kommer godt ut av den muntlige delen. Man kan jo sitt eget stoff ut og inn, jeg kunne i hvert fall det. I tillegg er det en gyllen mulighet til å ta opp eventuelle «feil», eller hvordan man kunne ha gjort ting annerledes. Anonymkode: be301...aa8
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #12 Skrevet 5. juni 2018 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: PS. Det er foresten veldig mange som kommer godt ut av den muntlige delen. Man kan jo sitt eget stoff ut og inn, jeg kunne i hvert fall det. I tillegg er det en gyllen mulighet til å ta opp eventuelle «feil», eller hvordan man kunne ha gjort ting annerledes. Anonymkode: be301...aa8 Men er det vanlig å få spørsmål om teori som ikke er direkte knytta til selve oppgaven man har skrevet? Jeg har jo levert inn pensumliste, men jeg har ikke brukt alt dette som bakgrunn for oppgaven min. Risikerer jeg å få spørsmål om dette også? Anonymkode: 0288a...9b7
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #13 Skrevet 5. juni 2018 Da jeg gikk ut (2014) var muntlig frittstående eksamen, og ikke forsvar av bacheloroppgaven. Stryk på muntlig ble ikke bestått bachelor Anonymkode: eda49...393
Optatium Skrevet 5. juni 2018 #14 Skrevet 5. juni 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: 😆 Hvilket studiested var dette ved? Lurer på om det er likt overalt? Anonymkode: 0288a...9b7 NTNU.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #15 Skrevet 5. juni 2018 Jeg har vært sensor en del, og husk at vi vil at alle skal gjøre det så bra som mulig. Om du er nervøs, si det og du vil få hjelp, feks flere spørsmål, diskusjon eller samtale - og plutselig går det av seg selv. dette er veldig vanlig, så ingenting sensorene ikke har opplevd før. Anonymkode: 90f86...2e9
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #16 Skrevet 5. juni 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har vært sensor en del, og husk at vi vil at alle skal gjøre det så bra som mulig. Om du er nervøs, si det og du vil få hjelp, feks flere spørsmål, diskusjon eller samtale - og plutselig går det av seg selv. dette er veldig vanlig, så ingenting sensorene ikke har opplevd før. Anonymkode: 90f86...2e9 Takk! Jeg har vært borti muntlig en gang før og da ble jeg helt satt ut av sensor... vedkommende virka sur og uinteressert, ble veldig nervøs av det. Så knapt på meg da jeg kom inn og verken møtte blikket mitt eller smilte til meg en eneste gang i løpet av den tiden jeg satt der. Det var noe med måten spørsmålene ble stilt på også, han virka ikke oppriktig interessert, var mer som dårlig skjult kritikk om du skjønner. Veilederen min var gull og hjalp meg gjennom det, men denne opplevelsen har gjort meg bare enda mer nervøs før jeg skal i ilden nå. Får håpe på en litt mer vennlig innstilt sensor nå 😜 Jeg skjønner at det ikke er en kosemoseseanse jeg skal på og at det forventes ting av meg, men jeg håper å slippe å føle meg som en uvelkommen og plagsom student 😊 Anonymkode: 0288a...9b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå