Gå til innhold

Sosial stønad / feriepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har søkt og fått dette? Hvor mye evnt? 

Anonymkode: 1676b...e90

Fortsetter under...

Skrevet

Sosialstønad og feriepenger ej jo ikke i nærheten av det det samme da

Anonymkode: 9ab55...4ee

Skrevet

Mener du å søke sosialstønad for å få litt ekstra til ferien? Det er ikke helt sånn sosialstønad funker. Om du derimot har mottatt feriepenger fra arbeidsgiver, så må du melde fra at du har inntekt slik at ev. sosialhjelp blir justert etter det.

Anonymkode: 0094a...b26

Skrevet

Jeg mottar sosial stønad fra nav nå, støtte til bolig og livsopphold. Har søkt om støtte til ferie for meg og barnet mitt..

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mottar sosial stønad fra nav nå, støtte til bolig og livsopphold. Har søkt om støtte til ferie for meg og barnet mitt..

Hva med å begynne å jobbe og ikke la staten betale alle dine nødvendige og ikke nødvendige utgifter?

Anonymkode: 7dd9d...605

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å begynne å jobbe og ikke la staten betale alle dine nødvendige og ikke nødvendige utgifter?

God idé, takk for tipset! 👍🏻

Annonse

Skrevet

Får man virkelig støtte til ferie? Er dette noe alle kan søke om? Er ferie blitt en menneskerett? 

Anonymkode: 1db30...bfd

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får man virkelig støtte til ferie? Er dette noe alle kan søke om? Er ferie blitt en menneskerett? 

De som har mottatt sosialhjelp de siste 6 månedene sammenhengende (tror jeg det er) kan søke om et lite ferietillegg. 

Anonymkode: a19d7...761

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er så lang foreldrepermisjon som vi i Norge har en menneskerett? Nei. Det kalles et gode. 

Anonymkode: a19d7...761

Skrevet

Det er ikke akkurat så de får flust med penger, googlet litt og fant ut at det var ulik praksis fra sted til sted. 

I Ringsaker har kommunestyret vedtatt at alle sosialhjelpsklienter som søker skal få ”feriepenger”. Det gjelder mennesker som har mottatt sosialhjelp i minst tre måneder. Gruppen utgjør ca 355 personer. Teamleder Monica Jørgensen ved sosialkontoret i Ringsaker sier til Ringsaker Blad at de tidligere ga bidrag til sommerferie etter skjønn. Etter vedtaket i kommunestyret skal nå alle få det samme: 1100 kroner til en voksen sosialhjelpsmottaker, 1829 til ektepar og 420 kroner for et barn mellom null og fem år. Barn mellom fem og ti år får 558 kroner og de som er mellom 11 og 17 år får 700 kroner.

Billetter til fornøyelsesparker som for eksempel Tusenfryd ved Oslo og Hunderfossen ved Lillehammer begynner på ca. 300 kroner for en dag for et mellomstort barn. Mat og transport kommer i tillegg.

Jeg unner da virkelig fattige mennesker litt ekstra i ferien!

Anonymkode: 3a469...e26

Skrevet

Grunnen til at jeg må få sosial stønad er fordi jeg venter på vedtak på uføretrygd pga sykdom. Jeg får 7000,- i mnd, som skal dekke absolutt alt utenom husleien min. Derfor jeg søker om litt penger til å ta med barnet mitt på en liten tur på badeland ol. Virkelig ikke noen luksus utenlandsferie jeg søker om penger til. Hi 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Grunnen til at jeg må få sosial stønad er fordi jeg venter på vedtak på uføretrygd pga sykdom. Jeg får 7000,- i mnd, som skal dekke absolutt alt utenom husleien min. Derfor jeg søker om litt penger til å ta med barnet mitt på en liten tur på badeland ol. Virkelig ikke noen luksus utenlandsferie jeg søker om penger til. Hi 

Uff, hvorfor får du ikke arbeidsavklaringspenger i ventetiden? Man skulle jo tro du hadde krav på det om du var syk, men du har kanskje fallt helt mellom to stoler?

Håper uansett det ordner seg snart.

Anonymkode: a2737...87a

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da skjønner jeg hva du mener :)

Annonse

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så du tror ikke at det kan finnes en grunn til at hun får sosialstønad? Ikke alle som får det er late snyltere. Dessuten så gir nok ikke det lille hun evt får i tillegg noe luksusferie, heller kanskje en tur eller to i svømmehallen

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du gått dine 8 mnd på asp? Msn har rett på det mens man venter på vedtak vedr ufør. 

Skrevet

Asp=aap

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du gått dine 8 mnd på asp? Msn har rett på det mens man venter på vedtak vedr ufør. 

De utvider i mer enn 8 mnd også om det er nav sin feil at de bruker mer enn 8 mnd, du får hele ventetiden.

Anonymkode: a2737...87a

• 7 måneder senere...
Skrevet

Hallo? 7000 som dekker alt utenom husleie?? Jeg har 4000! Utenom husleie! Med barn og 3 katter, så du har ingenting å klage på.

Skrevet
50 minutter siden, Elayna skrev:

Hallo? 7000 som dekker alt utenom husleie?? Jeg har 4000! Utenom husleie! Med barn og 3 katter, så du har ingenting å klage på.

Så du sier at du har 4000 kr i måneden til å betale strøm, forsikring, tlf, mat, klær, medisiner/lege hvis det trengs mm? Hvordan får du til det? Og hvorfor har du tre katter og utgifter på dem hvis du knapt har penger til mat og klær til dine barn?

Skrevet
På 4.6.2018 den 18.05, Anonym bruker skrev:

Men 7000 i mnd er jo mye til 1 voksen og 1 barn, og burde holde lenge.

Skrevet
På 4.6.2018 den 18.05, Anonym bruker skrev:

Søkes denne typen feriepenger på samme måte som vanlig sosial hjelp? Søker du nå da for sommerferien?

Jeg skal søke selv for dette var jeg ikke klar over!

Anonymkode: 56ec3...de1

Skrevet (endret)
2 hours ago, Anonym bruker said:

Så du sier at du har 4000 kr i måneden til å betale strøm, forsikring, tlf, mat, klær, medisiner/lege hvis det trengs mm? Hvordan får du til det? Og hvorfor har du tre katter og utgifter på dem hvis du knapt har penger til mat og klær til dine barn?

Nå glemte jeg å ta med strøm og nedbet på lån. Men ja, 4000 til alle resterende utgifter utenom nevnte.

Så blir vel mulig rundt det hun har, altså  7000 da 👍

Jeg visste ikke hvor dårlig jeg skulle ha det nå, for flere år siden. Er ikke synsk.

Kattene er familie de også.

Endret av Elayna
Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men 7000 i mnd er jo mye til 1 voksen og 1 barn, og burde holde lenge.

Det der er en fullstendig absurd uttalelse. Det er fullt mulig å klare seg på det, om man lever nøkternt, men det er - helt objektivt sett, med bakgrunn i NAV-standarder, SIFOs referansebudsjett osv. - bare tøysete å påstå at det er "mye og burde holde lenge."

Anonymkode: 5945d...c88

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det der er en fullstendig absurd uttalelse. Det er fullt mulig å klare seg på det, om man lever nøkternt, men det er - helt objektivt sett, med bakgrunn i NAV-standarder, SIFOs referansebudsjett osv. - bare tøysete å påstå at det er "mye og burde holde lenge."

Anonymkode: 5945d...c88

Du kan synes det er så absurd du bare vil, men jeg mener det. Lever på ganske mye mindre enn det

Skrevet
On 6/4/2018 at 2:02 PM, Anonym bruker said:

Det får du ikke.

Anonymkode: da973...a5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...