Gå til innhold

Låne uten sikkerhet? Hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om en bank som gir lån uten sikkerhet? 

Har rotet det skikkelig til økonomisk... Ting går virkelig til helv..... nå.. Jeg har en 2 år gammel sønn som virkelig fortjener bedre..

Jeg trenger å rydde opp, men pga betalingsanmerkninger er det ingen som vil gi meg lån.. Eneste jeg har som vil stille som sikkerhet er mamma men pga hun har huslån på mer enn verdien av huset så er hun ikke god nok som kausjonist... Hva skal jeg gjøre? Har noen her hatt det sånn og kan gi meg råd om hvordan jeg kan få ordnet opp? 

Denne og neste mnd har jeg bare såvidt nok til å klare husleie og mat pga jeg ikke jobbet i fjor og dermed ikke får feriepenger.. Først fra august vil jeg kunne betale noe som helst ned på kreditt og regninger, og det jeg har til overs hver mnd er ikke i nærheten av nok til å kunne betale til alle jeg må... 

Anonymkode: d63b6...900

Fortsetter under...

Skrevet

Det finnes flere som gir lån uten sikkerhet, men da er det dyre lån, og de krever at du har plettfri betalingsvandel, så med betalingsanmerkninger er du like langt.

Du må rett og slett rydde opp uten nye lån.

Ring alle kreditorer, fortell av du ikke får inn noe penger i sommer og be om utsettelse til høsten. Så må du lage en betalingsplan, få vekk anmerkningene så du kan starte på nytt. Du kan forhandle renter, men du må være villig til å betale så mye du makter.

Klarer du ikke få oversikt selv ringer du nav og sier du må ha en avtale med økonomisk rådgiver så fort som mulig.

Anonymkode: aa845...c0a

Skrevet

Bank Norwegian bl.a. gir lån opptil 600k uten sikkerhet. Vet ikke om det går i ditt tilfelle, men er ikke verre enn at man får et nei.

Ulempen er kostnadene, så det er neppe lurt å låne mer enn noen titalls tusen. Ellers er det en del av oss som har Vipps da..

Skrevet

Jeg tenkte og på Bank Norwegian. Men det er vel ikke så lurt å ta opp dyre forbrukslån for å betale andre lån. Men det kommer jo an på hvor mye du trenger å låne, og hvor bra rente du klarer å få, har du veldig mye dyr gjeld og rot, da kan det kanskje være bedre med et samlelån. Hvor mye trenger du å låne da, regner med det er en del siden du må ha kausjonist i banken din.

Kanskje sjekke Lendo eller S banken - krever minimum 250 000 i inntekt.

Anonymkode: 791f5...71c

Skrevet

ikke bra, håper ting kommer til rette snart

Anonymkode: 5968a...f9a

Skrevet

Det idiotiske er egentlig at det ikke er snakk om mer enn 50.000 kr.. Det er bare overveldende mange ulike krav sånn at alt er hastegjeld... Et lån på 50.000 ville jeg kunnet betjene helt fint med ok løpetid.. F.o.m august sitter jeg igjen med 3000kr til overs hver mnd etter alle faste utgifter OG mat (og da er selv ullklær og vintertøy til min stadig voksende 2åring lagt inn i budsjettet). Men med betalingsanmerkninger ville ingen gi meg lån.. Har sjekket bank norwegian, bank2.. Og søkt via axo finans og lendo.. Har ikke egen bolig, jeg bare leier, ellers ville jeg nok fått lån med pant i bolig.. :/

Annonse

Skrevet

Jeg kan muligens vurdere å stille som kausjonist e.l. Si fra om det kan være aktuelt

Anonymkode: 4608d...bb7

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan muligens vurdere å stille som kausjonist e.l. Si fra om det kan være aktuelt

Du kan stille som kausjonist for et helt fremmed menenske på nett?? Hva skal du ha igjen for det?

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det idiotiske er egentlig at det ikke er snakk om mer enn 50.000 kr.. Det er bare overveldende mange ulike krav sånn at alt er hastegjeld... Et lån på 50.000 ville jeg kunnet betjene helt fint med ok løpetid.. F.o.m august sitter jeg igjen med 3000kr til overs hver mnd etter alle faste utgifter OG mat (og da er selv ullklær og vintertøy til min stadig voksende 2åring lagt inn i budsjettet). Men med betalingsanmerkninger ville ingen gi meg lån.. Har sjekket bank norwegian, bank2.. Og søkt via axo finans og lendo.. Har ikke egen bolig, jeg bare leier, ellers ville jeg nok fått lån med pant i bolig.. 😕

Men hvorfor krever banken at du må ha kausjonist på et så lite lån? Det første du må gjøre er å ringe alt det som er hastekrav og få til en avtale om at du venter med å betale fra august av.

Skrevet

Er du fullstendig gal som vil sette fin egen økonomi på spill for å kausjonere for en vilt fremmed?

Hva får deg til å gjøre noe sånt?

Anonymkode: 040ab...e1f

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du fullstendig gal som vil sette fin egen økonomi på spill for å kausjonere for en vilt fremmed?

Hva får deg til å gjøre noe sånt?

Anonymkode: 040ab...e1f

Tja, forståelse for andres situasjon?

Som vedkommende skriver er det jo bare 50000 som sannsynligvis blir betalt uten større problemer slik jeg vurderer det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...