Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #1 Skrevet 3. juni 2018 Jeg er sykemeldt til neste mandag, 14 dagers sykemelding som er vanlig når voksne fjerner mandlene. Har hatt grusomme smerter til nå, men saken er at neste helg (som egentlig hadde vært min arbeidshelg om jeg ikke hadde vært sykemeldt), skal datteren min på tur med en fritidsaktivitet i en fornøyelsespark. Jeg har selvfølgelig lyst å bli med, å ta med de andre barna og mannen om formen tillater det. Skal selvfølgelig ta det helt med ro, men er det helt bak mål siden jeg ikke kan gå på jobb? Bør vel holde meg hjemme eller? Anonymkode: dd6ee...62c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #2 Skrevet 3. juni 2018 Hva slags jobb har du? Jeg er selv sykemeldt og har vært med barna mine på kamp og trening. Men tror ikke jeg hadde dratt til fornøyelsespark. Anonymkode: 62952...d75
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #3 Skrevet 3. juni 2018 Kommer jo litt an på hva slags jobb... I utgangspunktet mener jeg at sykmeldte ble oppmuntres til aktivitet (det kan føre en raskere tilbake), men for en kortere og mer konkret sykmelding, blir det feil å gå i fornøyelsespar i stedet. Det er slitsomt selv om man tar det med ro. Anonymkode: f63d3...b0f
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #4 Skrevet 3. juni 2018 Jeg synes du bør holde deg hjemme, siden det er snakk om en så kort sykemelding. En sånn tur blir gjerne endel timer og er slitsomt. Anonymkode: a3fd7...599
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #5 Skrevet 3. juni 2018 Jeg er sykepleier. Kjenner på meg selv at det ikke passer seg, har bare veldig lyst. Blir nok hjemme. Spørs om smertene har gitt seg også, har ikke spist siden tirsdag nå pga smerter. HI Anonymkode: dd6ee...62c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #6 Skrevet 3. juni 2018 Så hvis du ikke hadde vært sykemeldt hadde du jobba og ikke fått vært med? Da bør du være hjemme. Hadde du uansett skulle reist hadde det vært greit. Men du gjør jo som du vil Anonymkode: 90d4e...0ae
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #7 Skrevet 3. juni 2018 synes du bør holde deg hjemme,ellers kan du jo like godt jobbe, jeg ble sykmeldt bare en uke jeg Anonymkode: 86b0d...029
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #8 Skrevet 3. juni 2018 Jeg blir hjemme. Har store smerter idag og regner med det vil pågå en del dager til. Du som bare ble sykemeldt en uke, fjernet du med laser? Jeg har hatt abscess og kronisk tonsilitt i 1 år, det var ingen tvil om 14 dagers sykemelding sa de mtp yrket mitt. Skulle jeg jobbet imorgen hadde jeg virkelig slitt, ikke spist siden tirsdag og store smerter. Kan ikke snakke. Verste jeg har vært med på utenom å ligge strekk med hyperemesis i 4 mnd. Eneste som var verre enn dette. Anonymkode: dd6ee...62c
the amazing spidermamma Skrevet 3. juni 2018 #9 Skrevet 3. juni 2018 Uff, vet akkurat hvor vondt det er, fjernet også mandlene for noen år siden. Hadde forferdelig vondt i ganske nøyaktig to uker, og så ble det raskt mye bedre. Det er ikke så mye annet å gjøre enn å holde ut litt lenger, dessverre. Prøv deg på litt is, kanskje?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #10 Skrevet 3. juni 2018 Jeg fjernet en cyste på halsen for 1.5 år siden, samtidig fjernet de mandlene mine fordi de var redde for at det var kreft i både cysten og mandlene. Var på kontroll 8 dager etter operasjonen for å ta stingene på halsen, da sjekket legen i halsen også. Viste seg at jeg hadde fått betennelse i sårene etter mandlene. Endte opp med pencilinkur for å bli bra. Kanskje du bør få sjekket det hvis du ikke blir bedre snart? God bedring til deg. Anonymkode: f0a0d...9a9
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #11 Skrevet 3. juni 2018 Mannen min var sykmeldt i 3 uker i forbindelse med å fjerne mandlene. Han hadde også sinnsykt til smerter og ble lagt inn på sykehuset 2 ganger, den ene gangen pga infeksjon og den andre pga blødninger... Anonymkode: c44e9...267
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #12 Skrevet 3. juni 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er sykemeldt til neste mandag, 14 dagers sykemelding som er vanlig når voksne fjerner mandlene. Har hatt grusomme smerter til nå, men saken er at neste helg (som egentlig hadde vært min arbeidshelg om jeg ikke hadde vært sykemeldt), skal datteren min på tur med en fritidsaktivitet i en fornøyelsespark. Jeg har selvfølgelig lyst å bli med, å ta med de andre barna og mannen om formen tillater det. Skal selvfølgelig ta det helt med ro, men er det helt bak mål siden jeg ikke kan gå på jobb? Bør vel holde meg hjemme eller? Anonymkode: dd6ee...62c Ja, evt friskmelde deg og jobbe Anonymkode: a84aa...e6e
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #13 Skrevet 4. juni 2018 Tusen takk for god bedring ønsker. Ja, har tenkt på betennelse da den ene siden er helt fin, mens den andre e vond. Føler ikke smertestillende tar det heller. Men har ikke andre tegn på infeksjon som feber osv. Er veldig vondt, men hadde ikke noe valg om å gjøre dette mtp en til to halsbetennelser hver mnd. Kunne ikke forestilt meg at det skulle bli så smertefullt da. Det har blitt mange søvnløse netter. HI Anonymkode: dd6ee...62c
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #14 Skrevet 4. juni 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for god bedring ønsker. Ja, har tenkt på betennelse da den ene siden er helt fin, mens den andre e vond. Føler ikke smertestillende tar det heller. Men har ikke andre tegn på infeksjon som feber osv. Er veldig vondt, men hadde ikke noe valg om å gjøre dette mtp en til to halsbetennelser hver mnd. Kunne ikke forestilt meg at det skulle bli så smertefullt da. Det har blitt mange søvnløse netter. HI Anonymkode: dd6ee...62c Føler så med deg! Fjernet du de med laser, eller ble de skjært ut? De gjorde sistnevnte på meg, og jeg hadde vondt i ganske akkurat 13 dager før det plutselig «gikk over». Var ømt en liten stund til, men klarte å gjøre ting, og ikke minst spise! Ville ikke dratt i den fornøyelsesparken, ikke bare på grunn av jobb, men fordi kroppen din trenger den tiden du er foreskrevet av legen for å komme deg best mulig. vet det er grusomt nå, men når det er over blir det også et helt nytt liv! Etter jeg fjernet mine ble jeg ikke syk igjen før det hadde gått nesten tre år, da var det en mildere forkjølelse enn jeg var vandt med, og mye lavere feber! Nå blir jeg «aldri» syk lenger. Anonymkode: 2d98d...3c8
Ledda Skrevet 4. juni 2018 #15 Skrevet 4. juni 2018 Jeg ville dratt. Regner med at du har laaaangt travlere jobbdager enn hva du vil oppleve på en fornøyelsespark. Sett deg ned på en krakk om du blir foe sliten. Ikke bry deg om moralens voktere her inne.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #16 Skrevet 4. juni 2018 Jeg hadde reist. Som legen sa til meg sist jeg var sm; du er sykemeldt fra jobb, ikke livet! Er stor forskjell på en trave dag på jobb, og en dag i en fornøyelsespark. Der kan du jo sette deg ned å se på. Bli med å kos deg du. Anonymkode: ce6a5...3ec
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #17 Skrevet 4. juni 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde reist. Som legen sa til meg sist jeg var sm; du er sykemeldt fra jobb, ikke livet! Er stor forskjell på en trave dag på jobb, og en dag i en fornøyelsespark. Der kan du jo sette deg ned å se på. Bli med å kos deg du. Anonymkode: ce6a5...3ec Hvotfor var du sykmeldt da, og hvor lenge. Tviler på at legen sa det til deg for en 14 dagers sykemelding Anonymkode: a3fd7...599
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #18 Skrevet 4. juni 2018 1 time siden, Ledda skrev: Jeg ville dratt. Regner med at du har laaaangt travlere jobbdager enn hva du vil oppleve på en fornøyelsespark. Sett deg ned på en krakk om du blir foe sliten. Ikke bry deg om moralens voktere her inne. Moralens voktere? Hvor da? For første gang på sikkert veldig lang tid her inne, har en sykemeldingstråd gått så pent for seg. Ingen som har vært spesielt ufine eller spesielt moralske. Anonymkode: 62952...d75
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #19 Skrevet 4. juni 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvotfor var du sykmeldt da, og hvor lenge. Tviler på at legen sa det til deg for en 14 dagers sykemelding Anonymkode: a3fd7...599 Tror jeg var sykemeldt 4 uker, men det er vel ikke akkurat poenget. Om man feks. har operert hånden, kan man jo fortsatt gå en fjelltur om man er i form til det. Om hun rusler en tur på kjøpesenteret med en venninne eller sitter å ser barnet tar en karusell er vel det samme. Anonymkode: ce6a5...3ec
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #20 Skrevet 4. juni 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Føler så med deg! Fjernet du de med laser, eller ble de skjært ut? De gjorde sistnevnte på meg, og jeg hadde vondt i ganske akkurat 13 dager før det plutselig «gikk over». Var ømt en liten stund til, men klarte å gjøre ting, og ikke minst spise! Ville ikke dratt i den fornøyelsesparken, ikke bare på grunn av jobb, men fordi kroppen din trenger den tiden du er foreskrevet av legen for å komme deg best mulig. vet det er grusomt nå, men når det er over blir det også et helt nytt liv! Etter jeg fjernet mine ble jeg ikke syk igjen før det hadde gått nesten tre år, da var det en mildere forkjølelse enn jeg var vandt med, og mye lavere feber! Nå blir jeg «aldri» syk lenger. Anonymkode: 2d98d...3c8 Jeg har skjært de ut. Er på dag 7 nå, føler meg litt bedre idag, men er veldig sulten! Har klart meg uten paralgin forte idag, kun tatt voltaren og Paracet. Men velger heller å være sulten, enn å få vondt ved spising. Har fått i meg en del drikke. Godt å høre fra andre som har operert 😊 HI Anonymkode: dd6ee...62c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå