Gå til innhold

Hvilken øye farge hadde deres barn før de ble brune?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini her på 2 mnder har lyseblå/grå innerst og veldig mørke blå ytterst. Jeg har blå og far brune. Spendt på hviken farge det blir😊 hvilken farge hadde deres små før de ble brune og nårtid fikk de brune? 

Anonymkode: 6230a...983

Skrevet

Helt mørke blå øyne først, etter noen måneder gikk de over i en slags mørk grønnfarge. Ved 10 mnd var de brune. :)
Ikke så stor overraskelse at de ble brun, da både jeg og far har brune :P

Anonymkode: ed545...cb7

Skrevet

Alle babyer har vel mørkeblå øyne først?

Anonymkode: f8329...12b

Skrevet

Vi kunne se at de kom til å bli brun med en gang. De var nesten svarte ved fødsel. Ulik barna mine som har blå og grønne. De ble brun i løpet av få uker.

Skrevet

Min har hatt brune siden fødsel 

Anonymkode: 8e29a...267

Skrevet

Mi hadde mørke blå til hun var 1 år, så skiftet de til stålgrå og var det til 3 års alder. Så ble de mørkebrune, og nå ser det jammen ut til at de får et snev av gul/grønt inderst i en alder av 10. 

Anonymkode: afc02...8d1

Skrevet

Min med brune hadde nesten svarte ved fødsel, så ble de etterhvert lysere og brune.

Skrevet

Begge mine ble født med mørke blå, nesten svarte øyne og en eldre på med brune og en med lyser blå. 

Anonymkode: 4b5a6...10c

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, de har ikke det.

mine ble født med brune øyne og har hatt samme fargen på øynene hele tiden.

Skrevet

Ingen av mine har brune. 

Anonymkode: 404cf...218

Skrevet

De ble født med brune øyne. 😊

Anonymkode: 12d60...699

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er en myte.

Veldig mange barn er født med blå øyne, også blir pigmentet bestemt etterhvert. Men noen barn er født med brune øyne også.

Anonymkode: 8b08e...de3

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mini her på 2 mnder har lyseblå/grå innerst og veldig mørke blå ytterst. Jeg har blå og far brune. Spendt på hviken farge det blir😊 hvilken farge hadde deres små før de ble brune og nårtid fikk de brune? 

Mini her hadde det samme som din som baby, hans øyne er nå mest grønne med brunt i

Anonymkode: 2ea08...0f0

Skrevet

Mørke øyne som ble klart brune etter bare dager. 

Mitt andre barn har blå og hadde tydelig lyseblå øyne ved fødsel. 

Anonymkode: b03d3...967

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Veldig mørk, mørk blå som nyfødt. Gradvis mer grågrønne, og ved ca 4 mnd alder fikk han den grønn/brune fargen han har nå

image.jpg

Anonymkode: 3f245...c86

Skrevet

Blå som baby, så ble de blågrønne innen han var ca 10-11 mnd, og deretter brune innen 15 mnd. Nå er han snart to og har brune øyne.

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barn med annen hudfarge enn hvit blir ofte født med grå øyne som blir mørke etter hvert.

Skrevet

Min yngste datter er nok blant de som skifter farge veldig sent. Hun er født med blå, men ikke blå-blå som søsteren, mer en slags blå/grå/grønn. Fra hun var cirka 1,5 år har jeg sett en langsom, gradvis endring, hun får stadig mørkere øyne med flere og flere brune spetter. Nå er hun 4 år og øynene kan ikke lenger kalles blå, men de er ikke helt brune heller. Jeg tror de blir brune etterhvert. Jeg har blå, men faren og all hans familie har brune (fra et annet land hvor nesten alle har brune)

Anonymkode: 381d6...da0

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Min yngste datter er nok blant de som skifter farge veldig sent. Hun er født med blå, men ikke blå-blå som søsteren, mer en slags blå/grå/grønn. Fra hun var cirka 1,5 år har jeg sett en langsom, gradvis endring, hun får stadig mørkere øyne med flere og flere brune spetter. Nå er hun 4 år og øynene kan ikke lenger kalles blå, men de er ikke helt brune heller. Jeg tror de blir brune etterhvert. Jeg har blå, men faren og all hans familie har brune (fra et annet land hvor nesten alle har brune)

Etter 4-årsalderen er det vel rimelig fastlagt at øynene ikke endres mer.

Skrevet

Jentene mine ble født med brune øyne. Sønnen min med blå. De ble gradevis mer grønne, så brune da han var rundt ett år. Nå er han 11 og øynene er brun-grønne. Blir lysere og lysere for hvert år.

Anonymkode: f7a96...382

Skrevet

Alle mine tre er født med mørk brune øyne, eldste hadde veldig mørke øyne, så nesten svart ut. Nå har de alle mørke brune øyne

Anonymkode: af67e...a44

Skrevet

Alle mine ble født med blå øyner. De to med mørkest blåfarge ble helt brune før 6-måneders alderen. Han som hadde lyseblå har brune med grønne spetter nå i toårsalderen. 

Anonymkode: 7f8cc...132

Skrevet
På 4.6.2018 den 8.57, Anonym bruker skrev:

De fleste har fått sin endelige øyenfarge før 1 års alder, men hos noen endres de over lang tid. Fikk det bekreftet hos politiet i dag da vi bestilte nytt pass og de lyste i øynene hennes og endret opplysningene om øyenfarge fra sist. 

Skrevet
På 4.6.2018 den 8.57, Anonym bruker skrev:

Jeg skiftet øyenfarge da jeg var 31 år. Fra lyseblå til grønne😊

Anonymkode: 12d60...699

Skrevet (endret)

De så bare helt svarte ut. Så hvis det var mørkeblå, så var den uhyre mørk. 

Endret av Mandala

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...