Gå til innhold

Hva slags sykkel til jente på 163 cm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette lurer jeg på også, tenkt å kjøpe meg en sykkel selv, men siden jeg er liten (162 og 45 kg) så er voksensykler litt store og tunge for meg og jeg tenker at jeg heller kan ha en sykkel beregnet på barn i 12-16 års alder. Glad for tips.

Anonymkode: cd89d...ffa

Jeg tror sykkel med størrelse 50 cm er for personer mellom 160 og 170 cm omtrent, så det er vel der du skal ligge størrelsesmessig.

Men Finn er jammen ikke lett å lete etter sykkel på, for folk skriver veldig mye rart i annonsene sine...

Anonymkode: 24d9e...387

47" dbs damesykkel er for personer 150-165cm høye. Min datter sitter og ser på sykler på min ipad, så jeg så det akkurat. 

Jeg er 157cm og vil råde deg til å IKKE kjøpe noe mindre enn damesykkel, for pedalene er mindre på de andre noe som gjør at du må tråkke mer. Pappa klarte å kjøpe en slik sykkel på hytta, jeg blir helt matt når jeg sykler på den for jeg syns jeg trår og trår. Veldig god å sykle på, men ikke en sykkel jeg hadde syklet på mer enn opp til bilen og butikken. Når noen lånte min sykkel (bagasjebrett og kurv på sykkelen var det mange som syns var kjekt, men ingen ville ha det selv så da stjal alle jeg bodde med før den. Nå stjeler mine barn den også, men med to istede for 5stk som før så skjer det ikke ofte) måtte jeg ta en av mine bonusbarn sin sykkel. Igrunn like høy som min, men korte pedaler der også. 

Så kjøp en sykkel med skikkelig lengde på pedalene. Hybrid gjør det også enklere å sykle, så syns du det er tungt å sykle pga høyde og vekt vil jeg anbefale deg det, 

Anonymkode: 1bf0a...a7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...