Gå til innhold

Bøker: Hva er forskjellen på "heftet" og "pocket"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heftet betyr at det er tråder eller stifter som holder sidene sammen. Pocket betyr at det er brukt kun lim. Hva som er best avhenger av hvor mye du skal bruke boken, og hvor røff du vanligvis er med bøker.

Anonymkode: b28a0...c02

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Heftet betyr at det er tråder eller stifter som holder sidene sammen. Pocket betyr at det er brukt kun lim. Hva som er best avhenger av hvor mye du skal bruke boken, og hvor røff du vanligvis er med bøker.

Anonymkode: b28a0...c02

Er du sikker på det? Det er ikke innbundet du mener? Jeg sjekket nemlig et par gamle kjøp, og der sto det at boken var heftet. Jeg har alltid trodd de var pocket. Så googlet jeg, og det virket som om hele forskjellen er størrelsen på boka. Pocket må være forholdsvis liten, mens en heftet bok er pocketinnbinding i større format. 

HI

Anonymkode: f34da...a1f

Heftet og pocket blir brukt om hverandre, ikke noe forskjell på det.

Men noen bøker blir gitt ut i flere omganger, også har de igjen av det gamle formatet når de trykker opp det nye. Det kan være filmpocket, nye forlag eller bare nye opplag, og noen ganger gir de ut noen litt større utgaver med større skrift i.

Regner med det er det som er forskjellen på dine to bøker, den ene har bare litt større skrift, eller er litt større. Sjekk forresten at det er er samme forlag, for det trenger det ikke være.

Men pocket og heftet er egentlig det samme.

Anonymkode: 81d19...963

Annonse

Eller - forresten. Pocket indikerer at det er billigutgaven av en bok som tidligere har vært innbundet (altså med stive permer). 

En bok kan godt være heftet uten å være i billigutgave. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...