Anonym bruker Skrevet 27. mai 2018 #1 Skrevet 27. mai 2018 Forslag til noe som kan gis i gave til noen vi skal besøke i utlandet? Symbolsk gave, 100-250 kr, skal tas med på fly til syden (så - ikke tungt, ikke knuselig, ikke sjokolade eller ferskvare...). Ingen ideer selv☹️ Anonymkode: aafd7...a04
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2018 #3 Skrevet 27. mai 2018 17 minutter siden, <3 Legoland <3 skrev: Ostehøvel 😊😊 Skulle til å svare: Ikke ostehøvel! Nederlendere insisterer dessuten på at det er en nederlandsk oppfinnelse. Anonymkode: b768f...06d
<3 Legoland <3 Skrevet 27. mai 2018 #4 Skrevet 27. mai 2018 Strikkelue. Musikk. Souveniur troll. Selbuvotter. Postkort. Norske mynter/sedler.
MammantilNurket Skrevet 27. mai 2018 #5 Skrevet 27. mai 2018 Kalender med bilder fra norsk fjellheim og liknende. Kjøpes i bokhandel 😊
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2018 #6 Skrevet 27. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Skulle til å svare: Ikke ostehøvel! Nederlendere insisterer dessuten på at det er en nederlandsk oppfinnelse. Anonymkode: b768f...06d Da kjøper du en orginal Bjørklund ostehøvel i suvernieske. Der er det kopi av patenten trykt inne esken 👍 Anonymkode: e1b2b...ed7
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2018 #7 Skrevet 27. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Forslag til noe som kan gis i gave til noen vi skal besøke i utlandet? Symbolsk gave, 100-250 kr, skal tas med på fly til syden (så - ikke tungt, ikke knuselig, ikke sjokolade eller ferskvare...). Ingen ideer selv☹️ Anonymkode: aafd7...a04 Det aller første jeg tenkte var brunosy, men det er utgår vel som ferskvare. - et eller annet med troll, elg eller rosemaling på - den gule boksen med leverostei - lue med mariusmønster - akevitt Anonymkode: 59021...2e1
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2018 #8 Skrevet 27. mai 2018 Ingen gaveidee utover hva andre har svart her, men ville bare si at brunost ikke må stå kaldt så den kan bli med på en flytur. Vet den tåler å bli sendt i posten til afrika og usa, det tar mye lengre tid enn en flytur. Anonymkode: 66c03...d74
Yellow Brick Road Skrevet 27. mai 2018 #9 Skrevet 27. mai 2018 Det er vanskelig å finne noe, vi sliter med det samme - skal til utlandet i sommer vi også og burde absolutt hatt med oss "Noe norsk" som ikke er mat. Har enda ikke funnet noe som jeg virkelig har lyst il å ha med, i alle fall ikke til en ikke for dyr pris. Ostehøvel er typisk norsk. Men hva skal de bruke den til? Osten skjæres ikke på en sånn måte at man har bruk for noen ostehøvel. En halv flaske akevit hadde kanskje vært en ide. Tror jeg må sjekke reglene for å ta med alkohol. Det kunne faktisk ha vært en fin gave! Eneste er at den må pakkes godt og legges i baggasjen, for ellers får vi det ikke med på flyet. Takk anonym#7 - der gav du meg en ide. Til ungene er det populært med melkesjokolade og seigmenn, spesielt seigmenn. Hva med en bok fra Norge? Norsk kokebok på engelsk hadde vært noe, om det finnes. Eller en fin bok om Norge. Men det er jo ikke billig da. Følger med å håper at noen kommer opp med noen riktig gode ideer.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2018 #10 Skrevet 27. mai 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Da kjøper du en orginal Bjørklund ostehøvel i suvernieske. Der er det kopi av patenten trykt inne esken 👍 Anonymkode: e1b2b...ed7 Men det er en utrolig kjip gave å få! Anonymkode: b768f...06d
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2018 #11 Skrevet 27. mai 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Da kjøper du en orginal Bjørklund ostehøvel i suvernieske. Der er det kopi av patenten trykt inne esken 👍 Anonymkode: e1b2b...ed7 Men hva skal de egentlig med en ostehøvel uten den typiske harde osten vi bruker her? Anonymkode: 59021...2e1
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #12 Skrevet 28. mai 2018 Tusen takk for alle svar! Dytter tråden litt for jeg ønsker flere forslag☺️ Hi Anonymkode: aafd7...a04
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #13 Skrevet 28. mai 2018 Hvem er mottakeren? Hva er deres interesser? Til min turglade amerikanske venn laget jeg et tovet sitteunderlag og kjøpte en turkopp i tre. Han elsker det og ser at begge deler alltid er med på tur. Jeg tenker automatisk på noe håndarbeid jeg. Ostehøvel er drit kjedelig og som du sier, ingen vet eller bryr seg om at den er norsk. Og norske seigmenn er alltid populært som en liten tilleggsgave, ser du skriver ikke mat, men jeg mener en pose seigmenn er OK. Anonymkode: fe63d...61e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå