Anonym bruker Skrevet 27. mai 2018 #1 Skrevet 27. mai 2018 Når vi aldri har gjort det før? Tenker leie en vogn som kan kjøres på klasse B sertifikat og kjøre 100 mil på både motorvei og smale veier, med to netter på hver plass i 14 dager. Hasardiøst? Anonymkode: 8c05a...f29
Superdolly Skrevet 27. mai 2018 #2 Skrevet 27. mai 2018 Å kjøre med campingvogn er ikke spesielt vanskelig, og det er ikke motorvei som blir det store problemet. Jeg tror smale veier blir verre. Rygging enda verre, og hvis ingen av dere har førerkort for henger (er det E?), så ville jeg nok absolutt ha tatt noen kjøretimer og fått det. Selv om det ikke kreves. I det minste fått låne en henger og øvd masse på rygging.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2018 #3 Skrevet 27. mai 2018 Akkurat nå, Superdolly skrev: Å kjøre med campingvogn er ikke spesielt vanskelig, og det er ikke motorvei som blir det store problemet. Jeg tror smale veier blir verre. Rygging enda verre, og hvis ingen av dere har førerkort for henger (er det E?), så ville jeg nok absolutt ha tatt noen kjøretimer og fått det. Selv om det ikke kreves. I det minste fått låne en henger og øvd masse på rygging. Mannen er vant med å kjøre båthenger på smale veier. Er campingvogn vanskeligere? Anonymkode: 8c05a...f29
Superdolly Skrevet 27. mai 2018 #4 Skrevet 27. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Mannen er vant med å kjøre båthenger på smale veier. Er campingvogn vanskeligere? Anonymkode: 8c05a...f29 Nei det kan jeg ikke tro. Jeg har aldri kjørt båthenger, men en henger er en henger, stort sett. Jeg har ikke kjørt med campingvogn heller, men jeg møter uerfarne sjåfører hver eneste sommer på vår smale bygdevei, og de kjører gjerne slik at både fotgjengere og møtende trafikk må hive seg ut av veien. Det er derfor jeg skriver at smale veier nok er verre enn motorveier. Jeg har også sett min del av folk som strever med å rygge vogna på plass på campingplassen, men alle disse argumentene utgår når han er vant med å kjøre med og rygge med henger.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2018 #5 Skrevet 27. mai 2018 Har ikke prøvd å kjøre med campingvogn selv, men har kjørt mye med båthenger og stor tilhenger, og det er seriøst ikke noe problem (med kun vanlig B i førerkortet). Ble spurt fra en kollega her for et par uker siden om de kunne låne henger, og om jeg kunne være behjelpelig med å kjøre med den. Gjorde da det, men måtte si at dette er ingen problem, det klarer dere helt fint selv neste gang. Virker som folk tror det er så vanskelig. Må legge til at min sønn på 17 har kjørt mer med henger enn jeg har det siste året, og han øvelseskjører bare enda. Øvelse gjør mester, det er bare å peise på. Anonymkode: 1312f...030
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå