Gå til innhold

Spiser dere sukkerfri og laktosefri is med god samvittighet?

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg ikke helt klarer å spise uten å tenke at det er is. Driver å slanker meg, og skulle unne meg noe godt mens de andre spiste pavlova osv. Kjøpte en vaniljeis uten sukker og laktose, veldig god. Lite kalorier, men klarer fortsatt ikke å slå meg til ro med at det er «sunnere». For hodet mitt sier; is er is. Uansett. 

Anonymkode: d4771...550

Fortsetter under...

Det er antall kcal totalt iløpet av en dag som avgjør når man slanker seg. Om ting er sunt er likegyldig sånn sett. Nøtter er sunt, vanvittig høyt kaloriinnhold. Seigmen har mindre kcal pr 100g, men det er jo bare søppel...

Anonymkode: ab72d...2be

De gangene jeg spiser is, spiser jeg helt vanlig is med både sukker og laktose. Jeg er ikke intolerant og selv om jeg absolutt ikke når opp til dibs skjønnhetsideal og ikke er EU-godkjent tynn, så koser jeg meg med det. Nå spiser jeg ikke is så ofte, men de gangene jeg gjør det gidder jeg neimen ikke å ha dårlig samvittighet.

Annonse

Jeg spiser all mat med god samvittighet, men velger bevist ting med sukker og naturlige ting fremfor sukkerfritt og unaturlig fremsatte produkter. Sett hvordan slike ting kan gi utslag og når de som produserer slike ting ikke vil spise det selv så er jeg skeptisk. Heller spise normal mat med måte. Slike produkter er laget for de som ikke kan spise andre ting, det er en grunn til at det er en anbefaling å ikke gi barn lettprodukter og produkter med kunstig tilsettningstoffer. 

Anonymkode: 9c296...ca9

Kunstig søtning og lettprodukter er i stor grad brukt for at vi skal kunne spise større mengder uten å legge på oss. Vi dyrker og tar fra naturen, for så å fjerne viktige næringsstoffer og putter inn søppel for å "bevare smaken ", men stappe innpå mer. Vi er grådige og egoisiske som driver rovdrift på naturen.

(Nå tenker jeg ikke på de av helsemessige grunner MÅ spise magrere og med kunstig søtning, men friske mennesker som tåler å spise "normalt")

Anonymkode: ab72d...2be

Slanker meg jeg også å har spist en halv liter is i kveld med den beste samvittigheten i verden😅 det er kaloriunderskudd over tid som gjelder! At du koser deg en gang i blant har ingenting å si😊

Anonymkode: 31da0...b4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...