Gå til innhold

Hjelp! - Lesebrett - Hva er best?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er veldig fornøyd med Kindle :) (Men tenker kanskje du mener nettbrett?)

Anonymkode: 00b7b...fa0

Nei, tenker lesebrett. Hvor mye koster bøkene til Kindle? Er det mulig å låne e-bøker fra biblioteket? Har en app på mobiltelefon hvor jeg kan lese bøker fra biblioteket. Det ville vært fantastisk om det var mulig på et lesebrett som virket ute i sola. 

Anonymkode: ac18b...c53

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, tenker lesebrett. Hvor mye koster bøkene til Kindle? Er det mulig å låne e-bøker fra biblioteket? Har en app på mobiltelefon hvor jeg kan lese bøker fra biblioteket. Det ville vært fantastisk om det var mulig på et lesebrett som virket ute i sola. 

Sorry, opplever bare så ofte at folk egentlig mener nettbrett :) 

Kindle er kjempebra i sollys. Aldri hatt et problem og akkurat som å lese en vanlig bok. Man kan justere font, størrelse og lysstyrke. Jeg har dessverre ikke erfaring med å låne bøker til kindle, men det er hvertfall billigere å kjøpe enn fysisk bok. Jeg kjøpte siste til Nesbø for 120,-, den kostet vel 399 i fysisk bok. Vi deler også «bibliotek» i familien så vi har tilgang på hverandres bøker. Jeg kjøper bøker fra både e-bok og Amazon :)

Anonymkode: 00b7b...fa0

Annonse

Du kan ikke låne fra biblioteket på Kindle. Du kan heller ikke lytte til lydbøker.

Jeg kjøper bøker på ark.no, bokkilden,no, Amazon.com. Pris på bøkene varierer etter hvilken bok du vil ha, naturligvis, akkurat som for fysiske bøker, men e-bøker blir gjerne billigere enn fysiske utgaver av samme bok. Og du slipper å betale for frakt.

Har googlet mye, og er kommet frem til at jeg vil ha en Inkpad 3, da den har noe større skjerm, og fortsatt er veldig lett. Samtidig kan den spille av lydbøker og har støtte for "alle" filformater. Noen med erfaringer?

https://www.komplett.no/product/1005605/pc-nettbrett/nettbrett-ipad-eboklesere/eboklesere/pocketbook-inkpad-3-brun?offerId=KOMPLETT-310-1005605#

• 4 måneder senere...

Trodde ikke folk her inne drev med sånt jeg. Her inne er jo alle enige om at stuene skal bestå av flere proppfulle bokhyller sånn at gjestene kan se hvor flinke de er til å lese. Vanskelig det hvis alle bøkene befinner seg inni et digitalt brett?

Anonymkode: 76ebe...734

Annonse

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trodde ikke folk her inne drev med sånt jeg. Her inne er jo alle enige om at stuene skal bestå av flere proppfulle bokhyller sånn at gjestene kan se hvor flinke de er til å lese. Vanskelig det hvis alle bøkene befinner seg inni et digitalt brett?

Anonymkode: 76ebe...734

Rull inn, a'. 

Det ene utelukker ikke det andre. Når bokhylla er sprengt og når man skal ha med lesestoff på tur, så er lesebrett utrolig praktisk. 

Jeg anbefaler fremdeles Kindle, det gir flott bok-følelse, mens lydbøker laster jeg ned på pc og lagrer i skyen. Videre laster jeg ned til mobilen når jeg skal lytte til boka. Veldig mange bøker på mobilen om gangen tar opp mye lagringskapasitet på telefonen, derfor har jeg ikke mange liggende der om gangen. Kan selvfølgelig bare lytte til bøkene også via skylagring til mobilen, men da må jeg ha nettilgang. Foretrekker å ha boka offline på telefonen. 

Anonymkode: 8505f...4b5

På 25.5.2018 den 18.27, Superdolly skrev:

Du kan ikke låne fra biblioteket på Kindle. Du kan heller ikke lytte til lydbøker.

Jeg kjøper bøker på ark.no, bokkilden,no, Amazon.com. Pris på bøkene varierer etter hvilken bok du vil ha, naturligvis, akkurat som for fysiske bøker, men e-bøker blir gjerne billigere enn fysiske utgaver av samme bok. Og du slipper å betale for frakt.

Jeg tror noen av de nyere modellene støtter lydfiler, ihvertfall Amazon sin variant av lydbøker (Audible).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...