Gå til innhold

Noen som har tatt bachelor deltid mens dere jobber 100%

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket studie og var det tøft?

Anonymkode: 932a1...e98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobbet 60-100% gjennom bachelor i barnevern (60% det året studiet angivelig var fulltidsstudium, 100% de tre årene det var deltid). Det gikk veldig greit, ikke et spesielt tungt studium.

Anonymkode: 23645...c1f

Skrevet

Jeg studerte sykepleie fulltid og klarte ikke å jobbe noe særlig ved siden av i det hele tatt. Var alene med tre barn.

Anonymkode: 52166...db8

Skrevet

Jeg tok en realfaglig bachelor ved siden av fulltidsjobb og småbarn. Det var litt snaut med tid, en det gikk helt greit.

Skrevet

Jobbet 100 % første året som student. Studerte vernepleier deltid over 4 år. Hadde spart et par uker ferie, men jobbet stortsett inn de ukene jeg skulle på samling.
Etter det første året ble det nye satsningsområder i kommunen, og jeg fikk permisjon med lønn når jeg var på samlinger, men måtte likevel ha noen uker permisjon uten lønn mens jeg var i praksis. Jobbet 100% utenom samlingsuker.

Ja, det var tøft, men ikke verre enn at det gikk greit. Måtte også reise ganske langt på samlinger. Hadde da barn på 5 og 9 når jeg begynte.

Anonymkode: c8ff0...653

Skrevet

Nei, men jeg tok master på heltid mens jeg jobbet 75-80 %. 

Det gikk greit, jobbet ikke ihjel meg. 

Anonymkode: 1d4e3...2fc

Skrevet

Jeg jobbet 70% ved siden av 100% studie, sosionom. Gikk helt fint. 

Anonymkode: 83e58...5c4

Skrevet

Nei det har jeg ikke.

Jobbet ca 30 % ved siden av fulltidstudier da jeg tok bachelor. Hadde god tid til både lesing og alt for mye festing.

Nå er jeg akkurat ferdig med en videreutdanning 30 studiepoeng tatt ved siden av full jobb,to barn og alt annet.. og jeg er utslitt!!!

Anonymkode: 888d9...303

Skrevet

tok sykepleien, jobbet 100% alle fire år. Det gikk uten problemer. Er nå halveis på en mastergrad, og jobber 100%.To barn, og en mann som også jobber turnus.

må være veldig strukturert, noe jeg er. Jobber jeg kveld, gjør jeg alltid lekser på dag. Har jeg fri gjør jeg alltid lekser på dag. Tar fri de dagene jeg jobber dag, for hjernen orker ikke etter 16.00, og da bruker jeg tiden på barna. 

Det tøffe er praksisperiodene, da var jeg nesten vekk i 8 uker. Jobbet mye dobbelt. Husker jeg passet på å jobbe dobbelt for eksempel 4 dager, og hadde helt fri 3 dager osv.

Skrevet

Ja. Sjukepleien. Gikk veldig fint!

Fekk fri vaktene i vekene i praksisperiodane forresten. 

Anonymkode: ad1e7...614

Skrevet

Jobber 100%, fant av en eller annen grunn at det var lurt å studere mer enn 100% samtidig (begynte på en bachelor, valgte 40-gruppe i noe jeg likte ennå bedre, blir to grader på 4 år). Det er ikke mye obligatorisk aktivitet, så det går helt fint, har også en fleksibel jobb. Er alene med ett barn, så litt slitsomt er det til tider, og jeg kunne ikke holdt på sånn for alltid, men det går for en periode :) Har ett år igjen nå, så skal jeg ta master, har spart mye av lønna de siste tre årene, så om jeg kommer inn på master skal jeg ikke jobbe ved siden av de to årene.

Anonymkode: cff08...bf1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...