Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #1 Skrevet 23. mai 2018 Har ikke noe reel frykt for det, men er redd det skal skje meg eller min datter. Tror faktisk det er det verste som kan skje. At noen du er glad i bare blir vekke og ingen vet hvordan den personen har det eller om han/hun er i live. Tenker spesielt på den Madeleine saken fra England eller hvor de var fra. Tror det må være det verste en mor kan oppleve. Å miste datteren sin på den måten. Å ikke vite. Og bare tenke at lille jenten hennes er et eller annet sted, er redd og savner mammaen sin og bare forestille seg hva som kan skje henne, og frykte det verste. At hun må kanskje lide. Uff.. har ikke noen av dere hatt slike redsler? Jeg tenker ikke på det hver dag altså, men når jeg først tenker på det så blir jeg litt lei meg. Dette er jo helt forferdelig. Anonymkode: 8bd37...f53
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #2 Skrevet 23. mai 2018 Så lenge du ikke tenker på å dope ned og forlate barnet ditt alene tror jeg det vil gå bra Anonymkode: 990d0...20d
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #3 Skrevet 23. mai 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så lenge du ikke tenker på å dope ned og forlate barnet ditt alene tror jeg det vil gå bra Anonymkode: 990d0...20d Ja det er nå sant nok, men tenker også på de barna som er litt eldre. 14-15 år. De er såpass store at man kan ikke gå og passe på dem hele døgnet heller... Anonymkode: 8bd37...f53
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #4 Skrevet 23. mai 2018 Det er ikke bekreftet at de drepte henne selv. Datterens DNA ble sagt å finnes i bilen. Noe som i seg selv ikke er noe rart, men til syvende og sist var det ikke hennes likevel. Det var en av de andres. For øvrig, HI, så skjer slike kidnappinger forsvinnende sjelden. I Norge skjer det vel omtrent kun foreldrekidnappinger; dvs eksmannen eller ekskona nekter å la den andre ha omsorgen for barnet/barna, og stikker i stedet av til et annet land. En gang for ca 25 år tilbake ble også noen barn kidnappet fra fosterforeldrene, fordi de biologiske foreldrene ikke godtok omsorgsovertakelsen. Så hvis du ikke er fostermor til et barn med passe skrullete familie, og heller ikke er skilt fra en bitter mann med kontakter i utlandet, så kan du legge denne frykten fra deg. Anonymkode: c0648...19f
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #5 Skrevet 23. mai 2018 Jeg tenker på det iblandt. At kidnapping hadde vært verre enn om barnet døde. Å sitte år etter år å se for seg hva barnet opplever. At det kanskje er fanger ett sted, mishandlet og misbrukt i årevis. Om barnet døde hadde det iallefall ikke lidd, da hadde vi voksne lidd å det hadde vært "bedre". Men jeg håper inderlig å aldri oppleve noen av delene. Anonymkode: 92b20...68b
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #6 Skrevet 23. mai 2018 En ting er at man kan sveipe innom en slik tanke når det er saker i media. Men hadde jeg tenkt ofte på en slik potensiell mulighet og det til og med påvirket humøret mitt, da hadde jeg oppsøkt hjelp, for da begynner det å grense til angst. Det er nok av reelle problemer å forholde seg om man ikke skal gå rundt og bekymre seg for og bli lei seg av noe som sannsynligvis aldri vil skje. Anonymkode: 61ed6...6c0
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 23. mai 2018 #7 Skrevet 23. mai 2018 Jeg holdt på å bli dratt inn i en bil når jeg var 11 år. Det ble anmeldt til politiet. Var redd i mange år etterpå og turte ikke å være ute etter det var mørkt.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 23. mai 2018 #8 Skrevet 23. mai 2018 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke bekreftet at de drepte henne selv. Datterens DNA ble sagt å finnes i bilen. Noe som i seg selv ikke er noe rart, men til syvende og sist var det ikke hennes likevel. Det var en av de andres. For øvrig, HI, så skjer slike kidnappinger forsvinnende sjelden. I Norge skjer det vel omtrent kun foreldrekidnappinger; dvs eksmannen eller ekskona nekter å la den andre ha omsorgen for barnet/barna, og stikker i stedet av til et annet land. En gang for ca 25 år tilbake ble også noen barn kidnappet fra fosterforeldrene, fordi de biologiske foreldrene ikke godtok omsorgsovertakelsen. Så hvis du ikke er fostermor til et barn med passe skrullete familie, og heller ikke er skilt fra en bitter mann med kontakter i utlandet, så kan du legge denne frykten fra deg. Anonymkode: c0648...19f Vel, det stemmer ikke helt. På 80 tallet ble en jente som het Therese kidnappet i Drammen. Hun er fortsatt ikke funnet. Sigrid saken for noen år siden. I februar ble en kvinne forsøkt dratt inn i en bil på Sognsvann i Oslo.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #9 Skrevet 23. mai 2018 17 minutter siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev: Vel, det stemmer ikke helt. På 80 tallet ble en jente som het Therese kidnappet i Drammen. Hun er fortsatt ikke funnet. Sigrid saken for noen år siden. I februar ble en kvinne forsøkt dratt inn i en bil på Sognsvann i Oslo. Ingen av sakene du nevner er bekreftet kidnapping. Anonymkode: 5555c...c84
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 23. mai 2018 #10 Skrevet 23. mai 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen av sakene du nevner er bekreftet kidnapping. Anonymkode: 5555c...c84 Hva er de da mener du?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #11 Skrevet 23. mai 2018 Når gutten min på 2.5 år løp fra meg mens jeg snudde hodet til i noen sekunder,å vi ikke fant han igjen så tenkte jeg på kidnapping ja. Jeg vet det er hysterisk av meg å tenke det og at sjansene for det er nok veldig liten,men der og da var jeg veldig redd for det. Tok vel ca 15 minutter før han ble funnet ute for senteret vi var på,å på den tiden rekker du å tenke mye. Er også redd for at han skal gå alene hjem fra skolen for han er så naiv at han lett hadde latt seg nok med hvis personen tilbydde godteri osv. At jeg selv skal bli kidnappet er jeg overhodet ikke bekymret for. Anonymkode: d110a...47d
Admin Skrevet 23. mai 2018 #12 Skrevet 23. mai 2018 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Ann Christin, admin
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #13 Skrevet 23. mai 2018 1 time siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev: Vel, det stemmer ikke helt. På 80 tallet ble en jente som het Therese kidnappet i Drammen. Hun er fortsatt ikke funnet. Sigrid saken for noen år siden. I februar ble en kvinne forsøkt dratt inn i en bil på Sognsvann i Oslo. Forutsatt at de sakene faktisk kan kalles kidnapping er jo det noe som kan skje, men sammenliknet med andre forferdelige ting som kan hende er det veldig usannsynlig. Hvert år er det for eksempel over 500 mennesker som tar livet av seg i Norge. Anonymkode: f4952...97f
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #14 Skrevet 23. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så lenge du ikke tenker på å dope ned og forlate barnet ditt alene tror jeg det vil gå bra Anonymkode: 990d0...20d Så så lenge man ikke doper barnet ned og forlater det er det absolutt ingen risiko for kidnapping? Det skjer aldri i andre tilfeller? Skjønner at dette var mynta mot Madeleine saken, men det du sier er jo bare latterlig. Kidnappinger skjer hver dag, og en veldig liten prosent av dem er dopa ned. Anonymkode: 60a50...e68
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #15 Skrevet 23. mai 2018 1 time siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev: Vel, det stemmer ikke helt. På 80 tallet ble en jente som het Therese kidnappet i Drammen. Hun er fortsatt ikke funnet. Sigrid saken for noen år siden. I februar ble en kvinne forsøkt dratt inn i en bil på Sognsvann i Oslo. Thesere kan ha gått seg vill og dødd en naturlig død i skogen. Jeg tror det er usannsynlig, men her snakker vi om én sak for 30 år siden. Sigrid-saken var en kidnapping, men hun ble jo påkjørt og drept først. Sognsvann-hendelsen var kanskje forsøk på kidnapping. Uansett er sjansen så forsvinnende liten, at man rett og slett ikke kan tillate seg å bruke energi på det. Støtte de over som sier at man bør snakke med noen hvis denne angsten blir for stor å bære. Anonymkode: 44bb9...a24
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #16 Skrevet 23. mai 2018 1 time siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev: Vel, det stemmer ikke helt. På 80 tallet ble en jente som het Therese kidnappet i Drammen. Hun er fortsatt ikke funnet. Sigrid saken for noen år siden. I februar ble en kvinne forsøkt dratt inn i en bil på Sognsvann i Oslo. Forsvinningen til Bjørnar og Marianne er og fremdeles uløste Anonymkode: a8c6a...b35
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #17 Skrevet 23. mai 2018 Det er vel nesten det eneste jeg er redd for. Uff . Forferdelig å tenke på. Orker ikke snakke om det engang. Jenta vår forsvant plutselig da vi gikk på kirkegården. Lette i 15 min. Føltes ut som timer ! Da begynte jeg faktisk å grine. Helt borte vekk på sekundet. Redd hun hadde blitt plukket opp av noen. Eller at hun gikk ned til vannet. Hun hadde gjemt seg bak en gravstein.Lekte gjemsel hun 🤣 Anonymkode: fc7f2...6b6
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #18 Skrevet 23. mai 2018 37 minutter siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev: Hva er de da mener du? Therese-saken er uoppklart. Det spekuleres i kidnapping, men den er ikke oppklart. Det har aldri kommet frem noe motiv. Sigrid ble påkjørt og drept. Det er en drapssak. Å bli forsøkt dratt inn i en bil er ikke nødvendigvis en kidnapping. Vil heller tro det er snakk om et voldtektsforsøk. En kidnapping er en bortføring med et motiv, feks løsepenger, utpressing eller terror. Anonymkode: 5555c...c84
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #19 Skrevet 23. mai 2018 2 timer siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev: Vel, det stemmer ikke helt. På 80 tallet ble en jente som het Therese kidnappet i Drammen. Hun er fortsatt ikke funnet. Sigrid saken for noen år siden. I februar ble en kvinne forsøkt dratt inn i en bil på Sognsvann i Oslo. Blant 5,5 millioner mennesker skjer dette ca hvert tiende år, mener du? (Dama som ble forsøkt dratt inn i en bil var ikke et barn. Jeg tenker ellers at det var en som tenkte å voldta henne, ikke kidnappe henne.) Anonymkode: c0648...19f
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #20 Skrevet 23. mai 2018 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så så lenge man ikke doper barnet ned og forlater det er det absolutt ingen risiko for kidnapping? Det skjer aldri i andre tilfeller? Skjønner at dette var mynta mot Madeleine saken, men det du sier er jo bare latterlig. Kidnappinger skjer hver dag, og en veldig liten prosent av dem er dopa ned. Anonymkode: 60a50...e68 Hvor skjer de hver dag...? I Boko Haram-land? Anonymkode: c0648...19f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #21 Skrevet 24. mai 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Så så lenge man ikke doper barnet ned og forlater det er det absolutt ingen risiko for kidnapping? Det skjer aldri i andre tilfeller? Skjønner at dette var mynta mot Madeleine saken, men det du sier er jo bare latterlig. Kidnappinger skjer hver dag, og en veldig liten prosent av dem er dopa ned. Anonymkode: 60a50...e68 Kidnapping i Norge skjer ikke hver dag, så det er et dårlig argument! Anonymkode: c24e2...11a
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #22 Skrevet 24. mai 2018 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kidnapping i Norge skjer ikke hver dag, så det er et dårlig argument! Anonymkode: c24e2...11a I Norge nei, men på verdens basis. Anonymkode: 60a50...e68
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #23 Skrevet 24. mai 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor skjer de hver dag...? I Boko Haram-land? Anonymkode: c0648...19f Nei, det er mer utbredt enn som så, du. Mennesker blir kidnappet hver dag, det er korrekt. Men som regel er det ikke oss nordiske som er spesielt faretruet. Det skjer som regel i korrupte, fattige land, med en politisk, religiøs eller annen agenda. Anonymkode: ca10e...2a8
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #24 Skrevet 24. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er mer utbredt enn som så, du. Mennesker blir kidnappet hver dag, det er korrekt. Men som regel er det ikke oss nordiske som er spesielt faretruet. Det skjer som regel i korrupte, fattige land, med en politisk, religiøs eller annen agenda. Anonymkode: ca10e...2a8 Nå er de 7,5 milliarder mennesker i verden. Om så 7.500.000 mennesker blir kidnappet er det fortsatt bare 1 promille sannsynlighet for at det var du. Anonymkode: f4952...97f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå