Graciegirl Skrevet 23. mai 2018 #1 Skrevet 23. mai 2018 Halvt trønder og vurderer å skaffe meg følgende festdrakt:https://www.norskflid.no/bunad/bunader/troendelag/festdrakten-silkefin/ Noen som har den eller som har sett den "live"? Er den fin/noe du vil anbefale?
klg,2 boys now:) Skrevet 23. mai 2018 #2 Skrevet 23. mai 2018 Ikke sett den,men den var sikkelig fin😍
Graciegirl Skrevet 23. mai 2018 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2018 Tusen takk for svar! Syns også den er fin - og litt annerledes. Jeg er ikke så fan av bunader. Det blir litt too much for meg. Fint på andre, men ikke noe jeg har lyst på. Falt for denne drakten da jeg så den. Fin fargekombinasjon og ser "enklere" ut enn mange av bunadene. "Heldigvis" har jeg trønderalibi, for de som tenker at det er viktig! Mvh Karina
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #4 Skrevet 23. mai 2018 Huff. Ser ut som et teaterkostyme. Anonymkode: ce8d9...107
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #5 Skrevet 23. mai 2018 Oi. Den var fin ja. Og annerledes som du sier. Festdrakter er jo litt av hva man gikk i i gamledager. Mens bunad er nasjonal drakten. Mange fine festdrakter. Morsomt med variasjon og inspirasjon fra gammelt av. Go for it... Anonymkode: 40be1...bd2
Ledda Skrevet 23. mai 2018 #7 Skrevet 23. mai 2018 Jeg synes den så veldig konstruert ut. Hvorfor ikke lete etter en bunad på Finn?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #8 Skrevet 23. mai 2018 Akkurat nå, Ledda skrev: Jeg synes den så veldig konstruert ut. Hvorfor ikke lete etter en bunad på Finn? Hvorfor skal hun det? Hun sier jo at hun ikke er noen fan av bunad Anonymkode: 35be5...07f
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #9 Skrevet 23. mai 2018 Jeg hadde mye heller kjøpt meg en trønderbunad. Men nå er jeg veldig glad i bunad og har trønderbunaden selv Anonymkode: 2e8b0...f78
Yellow Brick Road Skrevet 23. mai 2018 #10 Skrevet 23. mai 2018 Jeg ville ikke ha hatt den, synes den så "kunstig" ut - litt som et teaterkostyme som en annen over her skriver. Men smak og behag, så det holder jo lenge at du liker den!
Graciegirl Skrevet 23. mai 2018 Forfatter #11 Skrevet 23. mai 2018 Tusen takk for kommentarer - både ris og ros! Jeg syns den er fin, men må se den "live" før jeg bestemmer meg. Har tatt kontakt med nærmeste Husfliden, så får jeg se! Bunad er ikke et alternativ. Liker en del av festdraktene bedre. De er ofte litt enklere og "lettere", noe som jeg foretrekker. 17. mai er fantastisk med alle bunadene, men jeg klarer ikke å se for meg å ha på en selv. Skal jeg kjøpe en festdrakt så ønsker jeg å få en laget til meg, slik at den sitter best mulig. Litt som som jeg tenker om en brudekjole til meg selv. Den kjøpte jeg også ny og den ble fikset på slik at den satt som støpt.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #12 Skrevet 23. mai 2018 Den var fin den, men har du sett den nye «nidarosa» som har kommet? http://www.socimage.net/tag/17maifeiring Anonymkode: 93575...c88
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #13 Skrevet 23. mai 2018 Jeg likte den ikke men hver sin smak 🙂 Anonymkode: b63d1...874
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #14 Skrevet 23. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Den var fin den, men har du sett den nye «nidarosa» som har kommet? http://www.socimage.net/tag/17maifeiring Anonymkode: 93575...c88 Fikk ikke til å legge link til den, men er bare å søke på nidarosa 😊 Anonymkode: 93575...c88
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #15 Skrevet 23. mai 2018 Jeg synes denne var ganske lik trønderbunaden, og veldig dyr. Jeg ser at du skriver at bunad er uaktuelt, men trønderbunaden er jo faktisk veldig enkel/lite broderier. Som festdrakt er jo denne helt vilt dyr. Anonymkode: 715e2...4df
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #16 Skrevet 23. mai 2018 Finedrakter på Stjørdal har også noen fine som er verdt å sjekke ut Anonymkode: fe0e6...17c
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #17 Skrevet 23. mai 2018 2 timer siden, Graciegirl skrev: Tusen takk for kommentarer - både ris og ros! Jeg syns den er fin, men må se den "live" før jeg bestemmer meg. Har tatt kontakt med nærmeste Husfliden, så får jeg se! Bunad er ikke et alternativ. Liker en del av festdraktene bedre. De er ofte litt enklere og "lettere", noe som jeg foretrekker. 17. mai er fantastisk med alle bunadene, men jeg klarer ikke å se for meg å ha på en selv. Skal jeg kjøpe en festdrakt så ønsker jeg å få en laget til meg, slik at den sitter best mulig. Litt som som jeg tenker om en brudekjole til meg selv. Den kjøpte jeg også ny og den ble fikset på slik at den satt som støpt. En bunad skal jo også sitte som støpt. Den skal jo monteres til akkurat din kropp. Anonymkode: ce8d9...107
Graciegirl Skrevet 24. mai 2018 Forfatter #18 Skrevet 24. mai 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Finedrakter på Stjørdal har også noen fine som er verdt å sjekke ut Anonymkode: fe0e6...17c Tusen, tusen takk for det tipset! Det var virkelig fine drakter og det ser ut som de koster litt mindre. Er halvt frosting/trønder (bosatt i annet fylke), så det er jo midt i blinken! Likte veldig godt Selestakken med fargerik skjorte. Der er gjerne ikke alle som liker den, men jeg syns det er superkul! http://finedrakter.no/drakter/selestakk/ Jeg har lett og lett etter andre festdrakter på nett, men bare funnet kjipe alternativer. Dette var smashing!
Graciegirl Skrevet 24. mai 2018 Forfatter #19 Skrevet 24. mai 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: En bunad skal jo også sitte som støpt. Den skal jo monteres til akkurat din kropp. Anonymkode: ce8d9...107 Selvfølgelig! En del av de billige festdraktene kommer i ferdige størrelser, mens Silkefin blir sydd til hver enkelt. Det var det jeg tenkte på da jeg skrev innlegget. Er fullstendig klar over at bunader blir sydd til hver enkelt. Skulle bare mangle, til den prisen!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #20 Skrevet 24. mai 2018 40 minutter siden, Graciegirl skrev: Tusen, tusen takk for det tipset! Det var virkelig fine drakter og det ser ut som de koster litt mindre. Er halvt frosting/trønder (bosatt i annet fylke), så det er jo midt i blinken! Likte veldig godt Selestakken med fargerik skjorte. Der er gjerne ikke alle som liker den, men jeg syns det er superkul! http://finedrakter.no/drakter/selestakk/ Jeg har lett og lett etter andre festdrakter på nett, men bare funnet kjipe alternativer. Dette var smashing! Selestakkene uten fargerik skjorte var kjempefine, jeg likte best den med rødt liv eller den med rosa liv Anonymkode: 35be5...07f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå