Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #1 Skrevet 17. mai 2018 Lurer på om det er jeg som er litt sær her. Venninnen min (som tjener godt) har 3 gutter. Er aldri snakk om at hun pynter de. Aldri gjort det. Hverken til jul, dåp, konfirmasjon eller 17.mai. Kommer i en t skjorte og slitte jeans. I dag kom de i jeans med store hull på knærne. Jeg synes det er litt trist. Alle de andre barna kom pyntet. Jeans og en skjorte hadde i mine øyne sett litt bedre ut. Er kanskje jeg som er sær her? Anonymkode: b9e13...ef6
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #2 Skrevet 17. mai 2018 Pynter hun seg selv da? Hvis hun ikke gjør det så skjønner hun vel ikke vitsen da. Hvis hun derimot pynter seg selv så synes jeg det er veldig spesielt å ikke pynte guttene.. Anonymkode: 86e2b...152
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #3 Skrevet 17. mai 2018 Hun pynter seg selv. Synes liksom at man kan pynte barna litt. Kommer langt med en skjorte også. Anonymkode: b9e13...ef6
HeiteH Skrevet 17. mai 2018 #4 Skrevet 17. mai 2018 Joggesko til bunad ville jeg ikke drømt om å la ungene gå i.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #5 Skrevet 17. mai 2018 Nei, jeg synes ikke du er sær. Man pynter så godt man kan, og man har annet enn hullete jeans uansett hvor god eller dårlig råd man har. Kjenner til er tilfelle selv. Ungen går alltid i slitt t-skjorte, slitt jeans og moren har bunad. Man må ikke kjøpe full pakke, men man har råd til en skjorte og en pen bukse som kan brukes i hverdagen senere, når man har råd til å røyke (som hun gjør). Ser at ungen mistrives, og mange legger merke til det, både mistrivsel og klærne. Anonymkode: 12a8f...c8f
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #6 Skrevet 17. mai 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun pynter seg selv. Synes liksom at man kan pynte barna litt. Kommer langt med en skjorte også. Anonymkode: b9e13...ef6 Hun har sikkert samme holdning som en vennine av meg,at barnet må jo få bestemme selv hvilke klær han vil gå med.Sønnen går bare i 2.klasse. idag la hun ut bildet av sønnen på 17.mai feiring å han gikk med en gul minons genser og en dongeribukse,overhodet ikke pyntet i toget. Her i huset kan han få bestemme litt over hva han vil gå med,men i bursdager,julaften og 17.mai så får han ikke bruke hverdagsklær. De dagene skal han gå finere kledd. Så kan heller han velge hvilken skjorte han vil bruke og hvilken av penbuksene han skal bruke. Jeg ønsker å lære han at på sånne dager så pynter man seg litt ekstra. Anonymkode: 92831...96e
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #7 Skrevet 17. mai 2018 Å jeg har selv dårlig råd,men har lagt av litt penger i flere månender så jeg fikk råd til å kjøpe en brukt dress til 200 kr til han. Anonymkode: 92831...96e
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #8 Skrevet 17. mai 2018 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lurer på om det er jeg som er litt sær her. Venninnen min (som tjener godt) har 3 gutter. Er aldri snakk om at hun pynter de. Aldri gjort det. Hverken til jul, dåp, konfirmasjon eller 17.mai. Kommer i en t skjorte og slitte jeans. I dag kom de i jeans med store hull på knærne. Jeg synes det er litt trist. Alle de andre barna kom pyntet. Jeans og en skjorte hadde i mine øyne sett litt bedre ut. Er kanskje jeg som er sær her? Anonymkode: b9e13...ef6 Sånn er det med min bror sine barn og. Men de vil ikke, så da må de få bestemme det selv Anonymkode: 40617...832
sug lut Skrevet 17. mai 2018 #9 Skrevet 17. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Lurer på om det er jeg som er litt sær her. Venninnen min (som tjener godt) har 3 gutter. Er aldri snakk om at hun pynter de. Aldri gjort det. Hverken til jul, dåp, konfirmasjon eller 17.mai. Kommer i en t skjorte og slitte jeans. I dag kom de i jeans med store hull på knærne. Jeg synes det er litt trist. Alle de andre barna kom pyntet. Jeans og en skjorte hadde i mine øyne sett litt bedre ut. Er kanskje jeg som er sær her? Anonymkode: b9e13...ef6 Hun er vel bare sosialt analfabet, da.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #10 Skrevet 17. mai 2018 De må pynte seg. Fortrinnsvis i bunad/festdrakt. I år og i fjor nekta mellomste på 10 og ha festdrakt. I fjor brukte han dress og i år gikk han med en blå chinos og en linskjorte. Med sløyfe over brystet, selvsagt. Det er helt uaktuelt å gå med slitte/møkkete klær eller klær med trykk på Anonymkode: ed757...caa
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #11 Skrevet 17. mai 2018 Jeg tipper barnene hennes ikke liker å gå i pentøy. Jeg var også sånn da jeg var liten. Anonymkode: d81ee...4d2
soleia Skrevet 18. mai 2018 #12 Skrevet 18. mai 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tipper barnene hennes ikke liker å gå i pentøy. Jeg var også sånn da jeg var liten. Anonymkode: d81ee...4d2 Ser no ut til at dei knapt har prøvd å gå i fintøy. For dei fleste barn er det vel ikkje eit spørsmål om val i det heile, er det jul, bursdag, eller 17.mai, så har ein på fintøy, så kan ein heller snakke om kva fintøy ein likar best å ha på.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #13 Skrevet 18. mai 2018 Har hadde eldste dressbukse, hvit skjorte og vest. Minste i bunad. Alltis på fin skjorte og en ren bukse til bursdager. Og pynter oss litt ekstr julaften,nyttår og 17 mai. Og selvsagt dåp,konfirmasjon og bryllup. Anonymkode: 4c70c...97e
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #14 Skrevet 18. mai 2018 Mine gutter er nå 14 og 17 år gamle, og vi har vært såvidt innom år hvor de har nektet å gå i penpent pentøy. Da har jeg kjøpt ny dongeribukse og en ensfarget t-skjorte med krage, litt pyntet har de måttet være, litt penere enn hverdag liksom. Heldigvis har det ikke vært mange årene, nå vil de helst ha dress begge to, slips og full pakke. Anonymkode: b2988...752
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #15 Skrevet 18. mai 2018 Må pynte seg. Men finsko kjøper eg aldri. Såg ei ungdomsjente i barnetoget i går som gjekk i dongeribukse og dongerijakke. Einaste eg la merke til i går, som ikkje hadde pynta seg. Skulle tru dei følte seg teit når ALLE andre er pynta. Ja, også var der en gutt som var pynta, men som hadde en gul hatt/bamse? (type tivoli/festival). Det hadde ikkje barna mine fått lov til. Såg respektløst ut. 🙈 Anonymkode: fb9cb...c3a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #16 Skrevet 18. mai 2018 8 timer siden, HeiteH skrev: Joggesko til bunad ville jeg ikke drømt om å la ungene gå i. Jeg er stikk motsatt, er ikke et alternativ å kle ungen i bunadsko når hun skal gå i tog. Hvis hun vil kan hun bruke dem utover dagen etterpå, men det har ikke vært et ønske hittil. Jeg sier ikke noe på det, jeg husker selv hvor stive og ubehagelig bunadsko var fra jeg var liten. Anonymkode: 2f831...7be
sotosmor Skrevet 18. mai 2018 #17 Skrevet 18. mai 2018 8 timer siden, HeiteH skrev: Joggesko til bunad ville jeg ikke drømt om å la ungene gå i. Så da er det så mye bedre med gnagsår og store smerter i beina pga bunadsko ? Joggesko til bunad er lov her.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #18 Skrevet 18. mai 2018 Jeg så mange festdrakter med joggesko til i går. I alle forskjellige farger, til og med et par knall rosa. Herlig å se, tipper det var mange glade føtter. Anonymkode: 4b404...f9d
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #19 Skrevet 18. mai 2018 Jeg synes også det er litt sært. Har en venninne som også er sånn, pynter aldri de to guttene sine. De kommer i bursdag i ullstilongen med hull på kneet osv. Jeg forstår at noen elsker å pynte barna og andre bryr seg lite om sånt og enkelte barn vil ikke pynte seg. Men tenker at i allefall en hel og ny bukse og en enkel skjorte, evt en pen, litt klassisk shorts med en pickuet trøye til f.eks er et godt alternativ og at man lærer barna å pynte seg litt til visse anledninger. Har ei jente selv som ikke er noe glad i pynting og glitter og jeg tvinger ikke på henne slikt fordi barn må få lov å ha sin stil og meninger og bestemme litt selv. Jeg og jenta mi har kommet overens om noen enkle, men pene plagg som hun aksepterer å gå med og da aksepterer jeg at hun er ikke så pyntete av seg. Den andre datteren min derimot elsker å pynte seg og går gjerne i finkjole hver dag, så de er forskjellige. Anonymkode: a7e3f...648
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #20 Skrevet 18. mai 2018 8 timer siden, HeiteH skrev: Joggesko til bunad ville jeg ikke drømt om å la ungene gå i. Mitt barn fikk bruke joggesko til bunaden. Glade føtter, glade barn. Anonymkode: 9dd65...735
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #21 Skrevet 18. mai 2018 Jeg bryr meg ikke hva andre gjør,tenker det er opp til hver enkel min var pyntet,men han liker det Anonymkode: 717ba...294
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #22 Skrevet 18. mai 2018 Jeg så barn i toget i Oslo i joggebukse. Alle har ikke festdrakt/bunad/dress, men noe som er litt penere bør alle ha. En skjorte til gutta om ikke annet. Joggesko til bunad/festdrakt er derimot helt innafor og helt vanlig i barnetoget. Anonymkode: d51d7...866
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #23 Skrevet 18. mai 2018 9 timer siden, HeiteH skrev: Joggesko til bunad ville jeg ikke drømt om å la ungene gå i. Togruta vår er på 7 km, pluss gange t/r skolen på til sammen 2 km. Å la barna gå 9 km i vonde sko ville være ren omsorgssvikt. Ja til bunad og joggesko 👍🏻 Anonymkode: c10e9...e2b
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #24 Skrevet 18. mai 2018 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg så barn i toget i Oslo i joggebukse. Alle har ikke festdrakt/bunad/dress, men noe som er litt penere bør alle ha. En skjorte til gutta om ikke annet. Joggesko til bunad/festdrakt er derimot helt innafor og helt vanlig i barnetoget. Anonymkode: d51d7...866 Jeg tenker litt annerledes. Når jeg ser barn i joggebukse tenker jeg at det er en grunn til det. Min nevø med autisme klarer rett og slett ikke å gå i annet, men han vil jo gjerne være med på den store festdagen. Så når jeg ser joggebukser tenker jeg at det ligger noe til grunn; en diagnose, svært dårlig økonomi eller omsorgssvikt. Og så blir jeg glad for at de deltar på folkefesten uansett. Min grense går ved jeans. Da kunne man like gjerne hatt på et par pene chinos. Joggesko til bunad/festtøy på små barn synes jeg er litt søtt. Anonymkode: 62bbf...6b4
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #25 Skrevet 18. mai 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tipper barnene hennes ikke liker å gå i pentøy. Jeg var også sånn da jeg var liten. Anonymkode: d81ee...4d2 Jeg også, men det var de voksne som bestemte over meg. Sånn bør det da også være. Jeg er heller ikke verdig streng på hva man har på, men antrekket må jo være rent, helt og nystrøket! Anonymkode: d5399...aa1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå