Anonym bruker Skrevet 16. mai 2018 #1 Skrevet 16. mai 2018 Er alltid så tørr i munnen. Føler jeg må drikke hele tiden, ånden stinker, sliter med at tunga både ser og føles rar ut og det går utover smaksansen. Tror det er sopp? Får også mye plakk på tennene som jeg står lenge å prøver å pirke bort med tannlegeutstyr kjøpt på apoteket. Er det noe jeg kan gjøre med denne tørrheten? Anonymkode: 98f9a...2a6
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2018 #2 Skrevet 16. mai 2018 Om det er den verste bivirkningen du har, er du heldig. Bruk fuktighetsstimulerende midler. Det finnes egne munnsprayer, tyggetabletter og geleer du får kjøpt på apotek som øker spyttproduksjonen. Vær obs på at munntørrhet øker faren for tannskader, du bør gå oftere til tannlege enn vanlig. Du har mulighet til å få innvilget redusert betaling for tannbehandling (når skade først oppstår, ikke forebyggende), snakk med tannlegen din om det. Om du har sopp på tunga, bør det behandles. Det kan du få hjelp med av enten tannlege eller lege. Anonymkode: 83f48...f6b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2018 #3 Skrevet 16. mai 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om det er den verste bivirkningen du har, er du heldig. Bruk fuktighetsstimulerende midler. Det finnes egne munnsprayer, tyggetabletter og geleer du får kjøpt på apotek som øker spyttproduksjonen. Vær obs på at munntørrhet øker faren for tannskader, du bør gå oftere til tannlege enn vanlig. Du har mulighet til å få innvilget redusert betaling for tannbehandling (når skade først oppstår, ikke forebyggende), snakk med tannlegen din om det. Om du har sopp på tunga, bør det behandles. Det kan du få hjelp med av enten tannlege eller lege. Anonymkode: 83f48...f6b Nei, det er langt i fra den verste bivirkningen.. Det må være at depresjonen har forverret seg, eller at angstanfallene kommer oftere, at jeg mer eller mindre havner i koma når jeg sovner og går rundt som en zombie. Takk for alle tipsene. Skal ta meg turen til apoteket på fredag. Anonymkode: 98f9a...2a6
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2018 #4 Skrevet 16. mai 2018 Jeg kuttet de ut pga den bivirkningen jeg da. Nå har ikke jeg noen alvorlig depresjon da. Så må jo veie fordeler opp i mot bivirkninger. Anonymkode: e6eec...f07
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2018 #5 Skrevet 16. mai 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er langt i fra den verste bivirkningen.. Det må være at depresjonen har forverret seg, eller at angstanfallene kommer oftere, at jeg mer eller mindre havner i koma når jeg sovner og går rundt som en zombie. Takk for alle tipsene. Skal ta meg turen til apoteket på fredag. Anonymkode: 98f9a...2a6 Har du alle disse bivirkningene? Hørtes ikke helt bra ut. Nå er ikke jeg lege eller psykiater, så skal være forsiktig med å gi råd. Men har du prøvd andre former for behandling, før du startet med medesiner? Anonymkode: e6eec...f07
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2018 #6 Skrevet 16. mai 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Er alltid så tørr i munnen. Føler jeg må drikke hele tiden, ånden stinker, sliter med at tunga både ser og føles rar ut og det går utover smaksansen. Tror det er sopp? Får også mye plakk på tennene som jeg står lenge å prøver å pirke bort med tannlegeutstyr kjøpt på apoteket. Er det noe jeg kan gjøre med denne tørrheten? Anonymkode: 98f9a...2a6 Du må gå på apoteket og få noe som hjelper mot munntørrhet, hvis ikke kan du ødelegge tennene dine. Rart du ikke fikk beskjed om det når du fikk tablettene Anonymkode: 568de...d28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå