Gå til innhold

Nav Bidragskalkulator

Anbefalte innlegg

Hva regnes som min inntekt nå?

Jeg har i dag 7500 i  barnebidrag for 2 barn på 9 år. Dette er fast.

Far tjente  535 000 på  jobben sin)sist utlagt skatteliste. Han eier hus, men har bolig gjeld. Han eier splitter ny bil (innkjøpspris med alle goder via

Jeg har søkt og kommer til å få barnetrygd, utvidet barnetrygd, og bidragsforskudd på 2 andre barn. (ene barnet er ikke født)
Har bodd i utlandet i flere år så har ingen annen inntekt, da jeg nå går gravid. Føder om en måned.
Jeg har fått innvilget en måned sosial hjelp, og har fått utbetalt engangs stønaden som skal gjelde for 3 mnd. Etter dette er ikke Nav sikker på om jeg får en overgangs stønad eller mer sosial hjelp til jeg er ferdig med å gå svanger og kan jobbe.

Sjekker litt ut i forhold til kalkulatoren på Nav ettersom far krever så fryktelig mye av meg, synes jeg.
Jeg må stå for alle klær de dagene de er hos far, 4 dager pr mnd. Det er greit nok men surt når det ofte er et eller flere hull/rifter i tøyet når de kommer hjem. Han kjøper ikke skikkelige julegaver, altså noe barna ønsker seg. Da kjøper han snødresser, som barna i og for seg trenger. 
Men sist jul fikk de 3 jakker hver, fordi han har dilla på jakker.. Dette resulterer i at 2 bare henger der.. Han skal ha de tilbake, og selger dem.
Samme med sko/støvler etc. I år måtte jeg si at jeg ikke hadde råd til pensko til 17 mai, så da kjøpte han tynne stoffsko....I 2 nummer for store, så de hadde noe å vokse i...

Far lever et liv med ekstremsport i spissen. Elvepadling, sykkelsport etc. Han er leder i en bedrift, og har selv sagt at han ikke får ført hele lønna si hvitt.. Men vil ikke lage for mye kvalme ved å gå til Nav å trekke frem firma han jobber for heller..
Men han krever meg for drivstoff når han henter og leverer. Jeg har ikke bil, ikke førerkort og har skikkelig bekkenløsning. Han sa dette ikke var noe problem i starten da vi kom hjem, men nå skal alt trekkes i fra. Han krever at vi booker lokale til neste års bursdag nå... Han krever at jeg får trekk i bidrag om han ønsker å ha de en dag ekstra på grunn av feks familie selskap på hans side..

Ser meg litt lei på alt maset om å få barnas penger overført hver måned..

Jeg kunne tenke meg å finne ut hva jeg egentlig burde ha i barnebidrag. Jeg har jo ikke råd til Sfo, noe barna vil gå på (for å være med venner å leke) Og ja det kunne vært godt å hente de litt senere på dagen med 2 barn hjemme. Minste får barnehage plass i august. Minste kommer neste mnd.  Far til disse to eksisterer ikke, har rømt til gud vet hvor. Har heller ikke råd til å sende barna på aktiviteter nå på grunn av førerkort, og det koster penger å ha dem i sport.

Hva tenker dere om barnebidraget? Hva er min inntekt?

Vil regne dette ut rett før jeg snakker med far.

Anonymkode: 849dd...fe2

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144347870-nav-bidragskalkulator/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du tar bidraget gjennom nav , må du dokumentere rimelig grunn til at du ikke har inntekt.. hvis ikke skjønnsfassetter de inntekten din. Dersom du har overgangsstønad (full) og utvidet barnetrygd blir dom regel den beregnet som inntekt. 

Anonymkode: 81f80...e22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...