ballblom Skrevet 14. mai 2018 #1 Skrevet 14. mai 2018 Vurderer å legge inn bud på et selveier rekkehus. De står sammen 8stk, der de første 4 er i grå, de 4 siste 4 gule. «Mitt» hus er gult og veldig slitt. Kan jeg male huset mitt i en valgfri farge, eller m
ballblom Skrevet 14. mai 2018 Forfatter #2 Skrevet 14. mai 2018 må jeg først overtale de 3 andre om å male, og bli enige om farge?
Kliko Skrevet 14. mai 2018 #3 Skrevet 14. mai 2018 Vil det ikke se fryktelig dumt ut om alle har forskjellig farge? Jeg ville hørt med naboer først. Men når det er selveier, kam du vel egentlig velge selv..
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #4 Skrevet 14. mai 2018 3 timer siden, Kliko skrev: Vil det ikke se fryktelig dumt ut om alle har forskjellig farge? Jeg ville hørt med naboer først. Men når det er selveier, kam du vel egentlig velge selv.. Stemmer det? Jeg bor i selveier, men det skulle tatt seg ut om vi malte firemannsboligen i fire forskjellige farger. Vi har regler for eksteriøret i reglene. Alt utvendig vedlikehold kostes av sameiet, men vi må gjøre det selv. Anonymkode: c77bf...6eb
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #5 Skrevet 14. mai 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stemmer det? Jeg bor i selveier, men det skulle tatt seg ut om vi malte firemannsboligen i fire forskjellige farger. Vi har regler for eksteriøret i reglene. Alt utvendig vedlikehold kostes av sameiet, men vi må gjøre det selv. Anonymkode: c77bf...6eb Sånn er flere av firemannsboligene her. Tenker aldri på at det er stygt Anonymkode: d12df...bb2
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #6 Skrevet 14. mai 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sånn er flere av firemannsboligene her. Tenker aldri på at det er stygt Anonymkode: d12df...bb2 Hvis man er et sameie med flere firemannsboliger og alle har malt i sin egen farge så må det jo se ut som en sigøynerlandsby? Anonymkode: c77bf...6eb
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #7 Skrevet 14. mai 2018 Du kan male din façade i hvilken som helst farge du måtte ønske. Så klart, det vil se litt merkelig ut med forskjellig fargede façader, men det er lov. Anonymkode: 45c18...371
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #8 Skrevet 14. mai 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis man er et sameie med flere firemannsboliger og alle har malt i sin egen farge så må det jo se ut som en sigøynerlandsby? Anonymkode: c77bf...6eb De ligger ikke alle på samme sted Anonymkode: d12df...bb2
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #9 Skrevet 14. mai 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis man er et sameie med flere firemannsboliger og alle har malt i sin egen farge så må det jo se ut som en sigøynerlandsby? Anonymkode: c77bf...6eb Mye kulere det enn at alle har samme farge da Anonymkode: 874ba...67c
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #10 Skrevet 14. mai 2018 Rekkehus er ofte organisert i borettslag eller sameier, og det er vanlig å ha regler for felles farge på rekkene. Anonymkode: ede61...2d5
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #11 Skrevet 14. mai 2018 Tviler på at du kan male . Tror du må snakke med borettslaget. Venninnen min eier rekkehusleilighet. Der måtte de bli enige om hvilken farge. Anonymkode: 406cc...092
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #12 Skrevet 14. mai 2018 Spør megler om hva som gjelder akkurat der. Jeg kjenner til både dem som har regler om utvendige endringer, og der alle kan gjøre som de vil. Anonymkode: 80676...623
Yellow Brick Road Skrevet 14. mai 2018 #13 Skrevet 14. mai 2018 Som de andre sier her, i alle fall mange andre, det må du sjekke med borettslaget eller sameiet (dersom rekkehuset er organisert på den måten) om hvordan reglene er. Man bør forresten aldri kjøpe noe i et sameie eller borettslag uten å sjekke lover og regler og drift.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #14 Skrevet 14. mai 2018 Hun skriver jo at det er selveier, ikke borettslag, ikke sameie. Dvs, du kan male som du vil! Likevel er det vanlig å snakke med naboene om det, da de fleste er vel interessert i at det skal se bra ut, komme til enighet om en farge. Anonymkode: b1aae...557
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #15 Skrevet 14. mai 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun skriver jo at det er selveier, ikke borettslag, ikke sameie. Dvs, du kan male som du vil! Likevel er det vanlig å snakke med naboene om det, da de fleste er vel interessert i at det skal se bra ut, komme til enighet om en farge. Anonymkode: b1aae...557 Et sameie er man selveier🤔 Anonymkode: c77bf...6eb
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #16 Skrevet 14. mai 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun skriver jo at det er selveier, ikke borettslag, ikke sameie. Dvs, du kan male som du vil! Likevel er det vanlig å snakke med naboene om det, da de fleste er vel interessert i at det skal se bra ut, komme til enighet om en farge. Anonymkode: b1aae...557 Det er veldig mange selveide leiligheter og rekkehus som er organisert i borettslag. Dumt å uttale seg så bastant om noe du tydeligvis ikke kan... Anonymkode: 80676...623
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå