Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #1 Skrevet 13. mai 2018 Jeg visste ikke at han var en så dårlig lege og han hører ikke på hva jeg har å si. Han er frekk og lytter ikke. Jeg har en lang journal med sykdom og smerter og det er jeg som må fortelle han hva jeg skal ha av medisiner osv...er det noe mulighet for å bytte selv om jeg har brukt opp fastlegebytte? Står på venteliste et sted men tildeles jeg ikke plass før nytt år? Anonymkode: bceaf...c49
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #2 Skrevet 13. mai 2018 Skjønner meg ikke på dere så MÅ bytte fastleger like ofte som jeg bytter sko? Er det for å få mer medikamenter eller hva er det? Hatt samme fastlege siden det ble tatt i bruk. Noen ganger er han helt håpløs og andre ganger ikke, men bytter aldri. Og leverer du hele journalen din ved legebytte, så står oversikten over medikamenter der. Anonymkode: 940f8...2f8
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #4 Skrevet 13. mai 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner meg ikke på dere så MÅ bytte fastleger like ofte som jeg bytter sko? Er det for å få mer medikamenter eller hva er det? Hatt samme fastlege siden det ble tatt i bruk. Noen ganger er han helt håpløs og andre ganger ikke, men bytter aldri. Og leverer du hele journalen din ved legebytte, så står oversikten over medikamenter der. Anonymkode: 940f8...2f8 Skjønner ikke mennesker som kun ser andres problemer gjennom seg selv.. Kanskje har HI flyttet fra Bergen til Ørsta fikk en dårlig lege, og så bytta - og igjen fikk en dårlig lege. At du velger å stå din lege bi, selv om du er misfornøyd får stå for din regning. At du tenker at mennesker som gjør andre valg en deg må mistenkeliggjøres er dårlig holdning.. Anonymkode: 42f7e...a57
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #5 Skrevet 13. mai 2018 Egentlig ikke, men ring fastlegetelefonen og spør pent. Noen av de som jobber der er mer fleksible enn andre. Anonymkode: 39c82...54d
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #6 Skrevet 13. mai 2018 Om du står på venteliste har ikke nytt år noe å si, du må vente til noen som allerede er på lista til denne legen dør eller flytter så det blir ledig plass. Anonymkode: f7ff6...7f8
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #7 Skrevet 13. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Skjønner ikke mennesker som kun ser andres problemer gjennom seg selv.. Kanskje har HI flyttet fra Bergen til Ørsta fikk en dårlig lege, og så bytta - og igjen fikk en dårlig lege. At du velger å stå din lege bi, selv om du er misfornøyd får stå for din regning. At du tenker at mennesker som gjør andre valg en deg må mistenkeliggjøres er dårlig holdning.. Anonymkode: 42f7e...a57 Er man rimelig oppegående, så er det ganske enkelt å sjekke omdømmet til legen før man bytter.... Anonymkode: b2c5a...9c3
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #8 Skrevet 13. mai 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er man rimelig oppegående, så er det ganske enkelt å sjekke omdømmet til legen før man bytter.... Anonymkode: b2c5a...9c3 Og kjemi er universelt? Anonymkode: 42f7e...a57
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #9 Skrevet 13. mai 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er man rimelig oppegående, så er det ganske enkelt å sjekke omdømmet til legen før man bytter.... Anonymkode: b2c5a...9c3 Omdømmet trenger ikke nødvendigvis bety så mye. Det handler mye om kjemi, hva man trenger av fastlegen, og hva fastlegen er god på. Jeg hadde blitt gal av en føle-og-forstå-lege som hadde testet alt bare for å være på den sikre siden uten tanke for pre-test-sannsynlighet og diagnostisk konsekvens. Jeg trenger en lege som er direkte, ikke legger fingrene imellom, og som kan snakke meg litt til fornuft. Anonymkode: 3323b...351
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #10 Skrevet 13. mai 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Omdømmet trenger ikke nødvendigvis bety så mye. Det handler mye om kjemi, hva man trenger av fastlegen, og hva fastlegen er god på. Jeg hadde blitt gal av en føle-og-forstå-lege som hadde testet alt bare for å være på den sikre siden uten tanke for pre-test-sannsynlighet og diagnostisk konsekvens. Jeg trenger en lege som er direkte, ikke legger fingrene imellom, og som kan snakke meg litt til fornuft. Anonymkode: 3323b...351 Høres ut som om du trenger en forelder. Anonymkode: 18a8c...77d
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #11 Skrevet 13. mai 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner ikke mennesker som kun ser andres problemer gjennom seg selv.. Kanskje har HI flyttet fra Bergen til Ørsta fikk en dårlig lege, og så bytta - og igjen fikk en dårlig lege. At du velger å stå din lege bi, selv om du er misfornøyd får stå for din regning. At du tenker at mennesker som gjør andre valg en deg må mistenkeliggjøres er dårlig holdning.. Anonymkode: 42f7e...a57 Flytting meldt til folkeregisteret, reduksjon av lister, legen slutter, er utenom de 2 ordinære byttene, så nei, det er noe rart med at man skal bytte fastlege såpass ofte. Mistenker er det fordi man enten ønsker medikamenter eller sykemelding som da noen er mer restriktive enn andre. Så når man er så desperat etter å bytte, og det selvsagt er legen det står på, bør man ta en titt i speilet. https://helsenorge.no/behandlere/bytte-av-fastlege Anonymkode: 331dd...0bd
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #12 Skrevet 13. mai 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg visste ikke at han var en så dårlig lege og han hører ikke på hva jeg har å si. Han er frekk og lytter ikke. Jeg har en lang journal med sykdom og smerter og det er jeg som må fortelle han hva jeg skal ha av medisiner osv...er det noe mulighet for å bytte selv om jeg har brukt opp fastlegebytte? Står på venteliste et sted men tildeles jeg ikke plass før nytt år? Anonymkode: bceaf...c49 Nei, det kan du ikke. men hvis det er flere lege ved samme legekontor, så kan du prøve å få time hos en av dem Anonymkode: 1250a...03e
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #13 Skrevet 13. mai 2018 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner meg ikke på dere så MÅ bytte fastleger like ofte som jeg bytter sko? Er det for å få mer medikamenter eller hva er det? Hatt samme fastlege siden det ble tatt i bruk. Noen ganger er han helt håpløs og andre ganger ikke, men bytter aldri. Og leverer du hele journalen din ved legebytte, så står oversikten over medikamenter der. Anonymkode: 940f8...2f8 Hvor ofte er du hos legen da? Jeg hadde og en sånn fastlege som du har, men siden jeg var der 1-2 ganger i året så brydde jeg meg ikke om det. Men når jeg ble veldig syk, og var hos legen hver måned, så måtte jeg bytte fastlege, da nyttet det ikke lenger å ha en sånn halveislege Anonymkode: 1250a...03e
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #14 Skrevet 13. mai 2018 Det et ikke rart at legen spør hvilke medisiner du tar. Ja, det står nok delvis i journalen, men han må jo vite om det faktisk stemme med dagens medisinbruk. Veldig ofte er det ikke oppdatert elmer pasienten har selv valgt å endre på dose, kuttet ut noe, fått noe nytt et annet sted osv. Det er da bra at din nye fastlege spør slik at han kan oppdatere medisinlisten og slik vet at den stemmer. Anonymkode: 3da5b...3df
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #15 Skrevet 13. mai 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres ut som om du trenger en forelder. Anonymkode: 18a8c...77d Foreldrene mine er flinke til å snakke meg til fornuft de og, men de er nok ikke leger som kan snakke fornuft rundt sykdom og helse, og ha skikkelige samtaler om hva som er relevante undersøkelser Jeg vil ha en lege, ikke en dørmatte. Anonymkode: 3323b...351
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #16 Skrevet 13. mai 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Flytting meldt til folkeregisteret, reduksjon av lister, legen slutter, er utenom de 2 ordinære byttene, så nei, det er noe rart med at man skal bytte fastlege såpass ofte. Mistenker er det fordi man enten ønsker medikamenter eller sykemelding som da noen er mer restriktive enn andre. Så når man er så desperat etter å bytte, og det selvsagt er legen det står på, bør man ta en titt i speilet. https://helsenorge.no/behandlere/bytte-av-fastlege Anonymkode: 331dd...0bd Eller at man rett og slett har møtt en dårlig lege eller ikke føler seg komfortabel med legen Anonymkode: 1250a...03e
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #17 Skrevet 13. mai 2018 Du har rett til to bytter av fastlege ITELLEGG til å bytte når du flytter. Anonymkode: 7cffe...353
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #18 Skrevet 13. mai 2018 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eller at man rett og slett har møtt en dårlig lege eller ikke føler seg komfortabel med legen Anonymkode: 1250a...03e Og det kan man selvsagt, men her er det som sagt andre eller tredje legen siden nyttår siden det er antall bytter i et kalenderår. hi sier hun har brukt opp byttene, dvs hun har hatt to ordinære bytter; legen sluttet/hi flyttet og byttet; 1. Lege. Ikke ordinært bytte. Hi ikke fornøyd, byttet; 2.lege,1.ordinære bytte. Hi igjen ikke fornøyd; byttet til 3.lege 2.ordinære bytte. Hi fortsatt ikke fornøyd. eventuelt ønsket hun ikke lengre opprinnelig lege og har hatt 2 leger som hun ikke er fornøyd med. Dette siden bare nyttår.... Anonymkode: 331dd...0bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå