Anonym bruker Skrevet 12. mai 2018 #1 Skrevet 12. mai 2018 Har som sagt sluttet med cola, 1,5 uke uten nå, men craver noe sånt å drikke, for vann er fælt( og jeg er nesten 40 år!🙈) Det er enten husholdningssaft, eller appelsinjuice jeg drikker nå, men det er jo sukker i dem også..🤔 Men uansett må det vel være "sunnere" enn cola og brus generelt? Er heller ikke glad i Pepsi Max ol🙄🙈 Anonymkode: ffa7d...490
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2018 #2 Skrevet 12. mai 2018 Du kan jo drikke saft uten sukker... Anonymkode: 0f21e...df7
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2018 #3 Skrevet 12. mai 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har som sagt sluttet med cola, 1,5 uke uten nå, men craver noe sånt å drikke, for vann er fælt( og jeg er nesten 40 år!🙈) Det er enten husholdningssaft, eller appelsinjuice jeg drikker nå, men det er jo sukker i dem også..🤔 Men uansett må det vel være "sunnere" enn cola og brus generelt? Er heller ikke glad i Pepsi Max ol🙄🙈 Anonymkode: ffa7d...490 Appelsinjuirce er ikke noe særlig sunnere nei, om det er det i det hele tatt. Den er full av sukker og syre, ingen av delene er bra. Drikk vann , venn deg til det- ha oppi fruktbiter. Anonymkode: 72d2b...81c
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2018 #4 Skrevet 12. mai 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har som sagt sluttet med cola, 1,5 uke uten nå, men craver noe sånt å drikke, for vann er fælt( og jeg er nesten 40 år!🙈) Det er enten husholdningssaft, eller appelsinjuice jeg drikker nå, men det er jo sukker i dem også..🤔 Men uansett må det vel være "sunnere" enn cola og brus generelt? Er heller ikke glad i Pepsi Max ol🙄🙈 Anonymkode: ffa7d...490 Husholdningssaften uten sukker er veldig godt faktisk,kjenner ikke forskjell på den uten sukker og den som er sukker i. Anonymkode: 59e2d...478
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2018 #5 Skrevet 12. mai 2018 Mye syre også i juice. Legg en appelsinskive i et glass med vann. Eller sitron, eller noen jordbær eller bringebær (kan bruke dem rett fra fryseren som isbiter, og mens de smelter gir de fra seg litt smak på vannet). Anonymkode: 9e6cd...1e7
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2018 #6 Skrevet 12. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Husholdningssaften uten sukker er veldig godt faktisk,kjenner ikke forskjell på den uten sukker og den som er sukker i. Anonymkode: 59e2d...478 Hvilket merke er det? Anonymkode: 72d2b...81c
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2018 #7 Skrevet 12. mai 2018 Tåpelig🙈🙄 Vann smaker ingenting. Juice/saft er ikke noe bedre enn cola, så da kan du likså godt drikke cola... Anonymkode: 96c0c...c06
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2018 #8 Skrevet 12. mai 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tåpelig🙈🙄 Vann smaker ingenting. Juice/saft er ikke noe bedre enn cola, så da kan du likså godt drikke cola... Anonymkode: 96c0c...c06 Vann smaker jo. Det kommer an på vannkilden. Her har vi vårt eget drikkevann, og det smaker ikke godt hvis du ikke er vant til det. Noen steder smaker vann litt klor, noen steder kan det være innslag av jernsmak. Med tanke på hva man kan drikke istedenfor cola, vil saft være bedre på sikt da man ikke blir avhengig av det på samme måte som cola. Anonymkode: d2fff...eab
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #9 Skrevet 13. mai 2018 Like mye sukker i juice og saft. velg i så fall sukkerfri saft Anonymkode: 7dcff...93e
amandine Skrevet 13. mai 2018 #10 Skrevet 13. mai 2018 Kjøp deg boblevann eller en kullsyremaskin. Og spandere på deg kjøpevann om dere har dårlig vann. La kroppen og spesielt tennene dine slippe syre og sukker.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #11 Skrevet 13. mai 2018 11 minutter siden, amandine skrev: Kjøp deg boblevann eller en kullsyremaskin. Og spandere på deg kjøpevann om dere har dårlig vann. La kroppen og spesielt tennene dine slippe syre og sukker. En del smaksatte kjøpevann er også veldig sure. Anonymkode: 67b89...962
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #12 Skrevet 13. mai 2018 Både husholdningssaft og juice er sunnere enn cola selv om de inneholder omtrent like mye sukker. De gir deg mye vitaminer og mineraler du trenger. Det gjør ikke cola, men du bør jo ikke drikke litervis av det hver dag. Anonymkode: 60e62...6d5
amandine Skrevet 13. mai 2018 #13 Skrevet 13. mai 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: En del smaksatte kjøpevann er også veldig sure. Anonymkode: 67b89...962 Nå tenkte ikke jeg på smaksatt, men på vanlig naturell. HI sier hun synes vanlig vann er vondt. Da har hun kanskje dårlig vann i springen? Selv drikker jeg gjerne boblevann som jeg lager hjemme.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #14 Skrevet 13. mai 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Husholdningssaften uten sukker er veldig godt faktisk,kjenner ikke forskjell på den uten sukker og den som er sukker i. Anonymkode: 59e2d...478 Jeg tror ikke det finnes husholdningssaft uten sukker, bare uten tilsatt sukker. Den er søtet med konsentrat fra drue eller eple tror jeg og inneholder dermed omtrent like mye sukker som vanlig husholdningssaft. Anonymkode: 60e62...6d5
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #15 Skrevet 13. mai 2018 Kjøp deg et bra vannfilter, og venn deg til å drikke vann. Du blir van(n)t til det... Selv sluttet jeg å drikke brus for over 10år siden fordi jeg ikke liker kullsyre. Og saft uten sukker tåler magen min dårlig (kunstig søtning). Så her drikker vi bare vann (eller melk) i huset. Og det er jo så godt 🙌🏻 Ungene ber om vann istedenfor brus/saft i bursdag. Spesielt det å ha en mugge (m feks eplebiter, sitronskiver, eller agurkbiter i) stående i kjøleskapet om sommeren gjør det lett å like Anonymkode: fc183...020
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #16 Skrevet 13. mai 2018 Iste light fra Rema Anonymkode: 96a08...dd7
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #17 Skrevet 13. mai 2018 Fun light har husholdningssaft Anonymkode: d297d...0f3
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #18 Skrevet 13. mai 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Du kan jo drikke saft uten sukker... Anonymkode: 0f21e...df7 Det er å lure seg selv. Det er fortsatt ikke sunt, da det inneholder kunstig søtning etc Anonymkode: 6a377...cd5
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #19 Skrevet 13. mai 2018 Du kan drikke light-saft og light-brus alt du lyster. Det eneste som er beviselig usunt ved disse, er at de kan være skadelige for tennene i noen grad (men vesentlig mindre enn sukkerholdige drikker). Her inne vil du få en mengde svar om at tilsetningsstoffene er "usunne." Det er ikke noe det er vitenskapelig belegg for, og det er forholdsvis grundig undersøkt. Juice inneholder en del næringsstoffer du ikke får i brus, men ellers er det mye syre og sukker også i denne. Husholdningssaft er skvip fra ende til annen og ikke nevneverdig sunnere enn brus. Men jada, vann er den sunneste tørstedrikken, absolutt. Anonymkode: 64a81...e0a
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #20 Skrevet 13. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er å lure seg selv. Det er fortsatt ikke sunt, da det inneholder kunstig søtning etc Anonymkode: 6a377...cd5 Men det er ikke usunt. Og det er uten kalorier. Anonymkode: 132a6...3ed
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #21 Skrevet 13. mai 2018 Da jeg sluttet med brus måtte jeg gradvis venne meg til å drikke vann. Jeg syntes, som du, ikke vann var noe godt! Jeg begynte med å drikke saft. Begynte gradvis å prøve å bytte ut et og annet glass med vann. Prøvde også triksene med kanne med sitron eller annen frukt (funket ikke veldig godt.. ) . Kjøpte tilslutt kullsyremaskin, fant ut at vann med bobbler var bedre enn uten. Tilsatte vannet div frukt til å begynne med, men gikk ikke lang tid før det var bare kullsyrevann jeg drakk. Plutselig droppet jeg boblene også. Nå elsker jeg rent vann! Synes både brus og saft er noe søtt kliss, skjønner virkelig ikke hva jeg tenkte med som drakk det der flere ganger om dagen før!! Anonymkode: a8932...cc8
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #22 Skrevet 13. mai 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det er ikke usunt. Og det er uten kalorier. Anonymkode: 132a6...3ed Men det kan være en trigger for sukkersug Anonymkode: 72d2b...81c
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #23 Skrevet 13. mai 2018 Fun light saft inneholder aspartam. Jeg får veldig halsbrann av Fun light saft. Men Lerum sin husholdningssaft har ikke aspartam og smaker ikke så kunstig slik annen saft gjør etter min mening. Anonymkode: f606e...011
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #24 Skrevet 13. mai 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lerum sin husholdningssaft Men de har vel ingen sukkerfri husholdningssaft? Anonymkode: 72d2b...81c
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #25 Skrevet 13. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men de har vel ingen sukkerfri husholdningssaft? Anonymkode: 72d2b...81c De har uten tilsatt sukker. Anonymkode: d2fff...eab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå