Anonym bruker Skrevet 12. mai 2018 #1 Skrevet 12. mai 2018 Eller skal det meldes fra om, slik at det blir trukket fra uføretrygden. Er snakk om 2-3 vakter i mnd i 2 mnd. Kursing. Anonymkode: b1be9...43a
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2018 #2 Skrevet 12. mai 2018 Ufør 50 % Jobb 50 %. Så nei, du trenger ikke varsle NAV om dette. Anonymkode: ec1b7...f1f
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2018 #3 Skrevet 12. mai 2018 I vedtaket ditt skal det stå hvor mye du kan tjene før det blir trukket i trygden. Om du er usikker så kan du uansett registrere det på din side på nav.no. Anonymkode: 321f8...58d
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #4 Skrevet 14. mai 2018 På 5/12/2018 den 22.13, Anonym bruker skrev: I vedtaket ditt skal det stå hvor mye du kan tjene før det blir trukket i trygden. Om du er usikker så kan du uansett registrere det på din side på nav.no. Anonymkode: 321f8...58d Hvor mye hun kan tjene eller hvor mye hun kan jobbe i prosent? Jeg er arbeidsfør, derfor jeg spør. Er man 50% ufør, kan man vel jobbe 50% uansett lønn vel? Noen tjener mer enn andre. Anonymkode: 899cb...324
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #5 Skrevet 14. mai 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor mye hun kan tjene eller hvor mye hun kan jobbe i prosent? Jeg er arbeidsfør, derfor jeg spør. Er man 50% ufør, kan man vel jobbe 50% uansett lønn vel? Noen tjener mer enn andre. Anonymkode: 899cb...324 Nei, i dette systemet går det på kroner og øre. De ser på hva du tjente før du ble syk, og kan tjene 50% av det. Får du en bedre betalt jobb kan du ikke jobbe 50%. Hvor mye du kan tjene står i vedtaket, og det vil være forskjellig for en lege og for en barnehageassistent, men det vil være en sum du kan tjene. Anonymkode: 6327b...285
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #6 Skrevet 14. mai 2018 Reglene har sikkert endret seg, men jeg vet om en som er 50% ufør. Han tjente mye i den jobben han hadde, og jobber nå derfor 100% i en jobb med lavere lønn, og mottar uføretrygd i tillegg. At det er mulig uten å miste uføretrygden, er for meg underlig. Dette har han gjort i flere år. Anonymkode: 47414...742
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #7 Skrevet 14. mai 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Reglene har sikkert endret seg, men jeg vet om en som er 50% ufør. Han tjente mye i den jobben han hadde, og jobber nå derfor 100% i en jobb med lavere lønn, og mottar uføretrygd i tillegg. At det er mulig uten å miste uføretrygden, er for meg underlig. Dette har han gjort i flere år. Anonymkode: 47414...742 Det er nok mulig ja, vedtaket sier kun noe om hvor mye man kan tjene, ikke hvor mye man kan jobbe. På AAP er det motsatt, der blir man trukket en fast sum per time uansett om man tjener 1 kr eller 10 000 kr i timen. (Det var i alle fall sånn da jeg hadde AAP for noen år siden.) Anonymkode: cba03...270
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #8 Skrevet 14. mai 2018 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Reglene har sikkert endret seg, men jeg vet om en som er 50% ufør. Han tjente mye i den jobben han hadde, og jobber nå derfor 100% i en jobb med lavere lønn, og mottar uføretrygd i tillegg. At det er mulig uten å miste uføretrygden, er for meg underlig. Dette har han gjort i flere år. Anonymkode: 47414...742 Det er vel ikke så urimelig, om han hadde en godt betalt jobb, men helsa gjorde det umulig å fortsette. Da kan han ha en dårligere betalt jobb i dag, men får en viss kompensasjon fordi han måtte få fra sin godt lønnede stilling Anonymkode: 6327b...285
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #9 Skrevet 14. mai 2018 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vel ikke så urimelig, om han hadde en godt betalt jobb, men helsa gjorde det umulig å fortsette. Da kan han ha en dårligere betalt jobb i dag, men får en viss kompensasjon fordi han måtte få fra sin godt lønnede stilling Anonymkode: 6327b...285 Det er jo helt latterlig hvis det er sånn. Man skal utprøves for flere yrker, ikke bare det man hadde, og arbeidsevnen blir vurdert ut i fra det. Kan man jobbe 100 %, så er man ikke ufør, da lyver han og snylter på systemet Anonymkode: 450e0...3e5
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #10 Skrevet 14. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er jo helt latterlig hvis det er sånn. Man skal utprøves for flere yrker, ikke bare det man hadde, og arbeidsevnen blir vurdert ut i fra det. Kan man jobbe 100 %, så er man ikke ufør, da lyver han og snylter på systemet Anonymkode: 450e0...3e5 Helsetilstander kan svinge, og man har mulighet til å ha uføretrygden på "pause" mens man er frisk nok til å jobbe. Når/om man da blir syk igjen, så har man inntektssikringen der og slipper hele runden igjen. Det er besparende både for enkeltpersoner og systemet. Jeg vet om en dame som jobber nesten 100% i juni, juli og august. Da er revmatismen så bra at hun er sommervikar. Resten av året er hun ufør. Hun har absolutt ikke snyltet til seg noe som helst, men har en form som svinger med årstidene. Anonymkode: 321f8...58d
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #11 Skrevet 14. mai 2018 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helsetilstander kan svinge, og man har mulighet til å ha uføretrygden på "pause" mens man er frisk nok til å jobbe. Når/om man da blir syk igjen, så har man inntektssikringen der og slipper hele runden igjen. Det er besparende både for enkeltpersoner og systemet. Jeg vet om en dame som jobber nesten 100% i juni, juli og august. Da er revmatismen så bra at hun er sommervikar. Resten av året er hun ufør. Hun har absolutt ikke snyltet til seg noe som helst, men har en form som svinger med årstidene. Anonymkode: 321f8...58d Det vet jeg, men det er ikke sånn det er i det eksempelet jeg kommenterer, der den anonyme mener at det er på sin plass at han har 50% uføre ved siden av 100 % jobb, siden han tjener dårligere enn han gjorde før Anonymkode: 450e0...3e5
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #12 Skrevet 14. mai 2018 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det vet jeg, men det er ikke sånn det er i det eksempelet jeg kommenterer, der den anonyme mener at det er på sin plass at han har 50% uføre ved siden av 100 % jobb, siden han tjener dårligere enn han gjorde før Anonymkode: 450e0...3e5 Om han så har det, så er det jo for å sikre at han har en inntekt som er til å leve av for han. Uføretrygden blir jo regulert mot det han har av annen inntekt, så millionær blir han neppe okke som. Anonymkode: 321f8...58d
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #13 Skrevet 14. mai 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Om han så har det, så er det jo for å sikre at han har en inntekt som er til å leve av for han. Uføretrygden blir jo regulert mot det han har av annen inntekt, så millionær blir han neppe okke som. Anonymkode: 321f8...58d Det er da mange som har lavtlønnsjobber, da burde de og få 50 % ufør i tillegg da Anonymkode: 450e0...3e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå